Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Οι ταύροι του πετρελαίου βλέπουν φως στην άκρη του τούνελ

  • -Οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν διστακτικά εδώ και τέσσερις εβδομάδες, με τους εμπόρους να επεκτείνουν τις θέσεις long στο αργό.
  • -Παρά τις αδύναμες κινεζικές εισαγωγές το πρώτο εξάμηνο, οι αναλυτές αναμένουν ότι η παγκόσμια ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή, με τον ΟΠΕΚ+ να διατηρεί περικοπές παραγωγής και τον αποκλεισμό των Χούτι να αυξάνει την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου.
  • -Πέρυσι, η ζήτηση πετρελαίου στην Ασία συνολικά αυξήθηκε κατά 5%, αντισταθμίζοντας μικρές μειώσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, αν και η άνοδος ήταν διστακτική, άνιση και δεν κατάφερε να πείσει τους εμπόρους για μια σταθερή τάση. Αλλά με τα ανοδικά σημάδια για τον πολλαπλασιασμό του πετρελαίου, οι έμποροι αρχίζουν να αρπάζουν την ευκαιρία, παρά κάποια διστακτικότητα.

Το Bloomberg ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι οι κερδοσκόποι επέκτειναν τις θέσεις long τους στο αργό, με τον καθαρό αριθμό να φτάνει σχεδόν τις 196.000 παρτίδες αυτή την εβδομάδα, λόγω προσδοκιών για ισχυρότερη ζήτηση αργού κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Πράγματι, το πρώτο εξάμηνο ήταν σε μεγάλο βαθμό υποτονικό, ειδικά στην Κίνα, με τις εισαγωγές να υπολείπονται των προσδοκιών των αναλυτών. Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα είναι πιο ισχυρό για τη ζήτηση πετρελαίου, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου είναι περίοδος αιχμής και όπου τα πρώτα σημάδια για τη ζήτηση είναι πράγματι ανοδικά. Η AAA προέβλεψε ότι το Σαββατοκύριακο της 4ης Ιουλίου φέτος σημειώθηκε ρεκόρ ταξιδιών, κυρίως στα ταξίδια με αυτοκίνητο.

Αυτή τη στιγμή, οι τιμές του πετρελαίου λαμβάνουν κάποια στήριξη από τις καλοκαιρινές θερμοκρασίες, οι οποίες, σύμφωνα με το Reuters, θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόκληση για τα διυλιστήρια του Κόλπου, επειδή η υπερβολική θερμότητα θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσλειτουργίες και ζημιές στον εξοπλισμό. Φυσικά, όλα αυτά βασίζονται σε συχνά αποκλίνουσες προβλέψεις και δεν λαμβάνουν υπόψη τυχόν γεγονότα μαύρου κύκνου, συμπεριλαμβανομένου του απρόβλεπτου καιρού κατά τη διάρκεια της εποχής των τυφώνων. Οι προβλέψεις είναι για έως και επτά μεγάλους τυφώνες φέτος. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόβλεψη του περασμένου έτους ήταν μάλλον ζοφερή, μόνο που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, με την εποχή των τυφώνων μάλλον αδύναμη στο σύνολό της.

Εκτός από αυτούς τους περιφερειακούς και εποχιακούς παράγοντες, οι ταύροι πετρελαίου φαίνεται να αντλούν έμπνευση από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στη Μέση Ανατολή. Παρά τις πολυάριθμες προσπάθειες των μεσολαβητών να εξασφαλίσουν κάποια μορφή κατάπαυσης του πυρός, οι μάχες συνεχίζονται χωρίς ορατό τέλος, πράγμα που σημαίνει ότι η πιθανότητα διακοπής του εφοδιασμού με πετρέλαιο στη μεγαλύτερη εξαγωγική περιοχή παραμένει σε ισχύ, με διαφορετική επιρροή στις καθημερινές αλλαγές των τιμών.

Βασικά, ωστόσο, ο μεγαλύτερος λόγος για την επιστροφή της ανοδικής τάσης είναι η προσδοκία ισχυρότερης ζήτησης πετρελαίου το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Θα μπορούσε να βασιστεί στις ασθενέστερες από τις αναμενόμενες κινεζικές εισαγωγές αργού, με την ελπίδα ότι το πρώτο εξάμηνο δεν αποτελεί ένδειξη των τάσεων των εισαγωγών κατά το δεύτερο εξάμηνο. Ωστόσο, αυτές οι ελπίδες μπορεί να διαψευστούν, καθώς το Bloomberg αναφέρει ότι ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που προορίζονται για κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.

Υπήρχαν μόνο 86 δεξαμενόπλοια που έχουν δηλώσει τον προορισμό τους ως Κίνα τους επόμενους τρεις μήνες, ανέφερε η δημοσίευση νωρίτερα αυτό το μήνα, μειωμένο κατά πέντε σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τον Απρίλιο, το Bloomberg ανέφερε επίσης ότι ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων με προορισμό την Κίνα είχε εκτιναχθεί στο υψηλότερο επίπεδο ενός έτους, αλλά αυτό δεν βοήθησε τις πραγματικές εισαγωγές κατά το πρώτο εξάμηνο να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των αναλυτών.

Ορισμένοι φαίνεται να αναμένουν ότι ο ΟΠΕΚ+ θα αρχίσει να αυξάνει την παραγωγή φέτος, κάτι που θα ήταν ένα πτωτικό σήμα για τους εμπόρους πετρελαίου, αλλά εδώ είναι μια χρήσιμη υπενθύμιση του τι πραγματικά είπε ο ΟΠΕΚ+ για την αύξηση της παραγωγής: θα ανακαλέσουν τις περικοπές μόνο εάν οι συνθήκες της αγοράς είναι κατάλληλες. Οι συνθήκες της αγοράς δεν φαίνεται να είναι πολύ κατάλληλες για τυχόν ανατροπές στις περικοπές παραγωγής που έχουν κρατήσει ένα καπάκι στην προσφορά του ΟΠΕΚ+, ωθώντας ορισμένους αναλυτές να προβλέψουν έλλειψη - επειδή η ζήτηση στην Κίνα μπορεί να έχει υποχωρήσει, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο, η ζήτηση είναι ισχυρή.

Ένας βασικός λόγος για αυτό είναι αυτό που ισοδυναμεί με αποκλεισμό των Χούτι της Ερυθράς Θάλασσας, ο οποίος ανάγκασε τα πλοία να ακολουθήσουν τη μακρύτερη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, γύρω από την Αφρική. Αυτό έχει προσθέσει περίπου 100.000 βαρέλια ημερησίως στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με τη Vitol, η οποία έκανε την εκτίμηση τον Μάρτιο.

Ένας άλλος λόγος είναι η πιθανότητα υποτίμησης της δύναμης της ζήτησης εκτός Κίνας. Πέρυσι, η ζήτηση πετρελαίου στην Ασία συνολικά αυξήθηκε κατά 5%, αντισταθμίζοντας μικρές μειώσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Αυτό το έτος δεν φαίνεται διαφορετικό, εκτός αν οι αυξανόμενες τιμές μετατραπούν σε εμπόδιο για αγορά, φυσικά. Εν ολίγοις, είναι business as usual στην κυκλική βιομηχανία πετρελαίου.

Από την Irina Slav για το Oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου