Απότομη πτώση στις πωλήσεις των καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού για το 2009, σε αντίθεση με την περίοδο 2006-2008, όταν η αγορά είχε κινηθεί ανοδικά, διαπιστώνει κλαδική έρευνα της Icap, αποδίδοντας την αρνητική εξέλιξη στην κρίση της οικοδομής.
Και αυτό διότι, όπως εξηγεί η αγορά ηλεκτρολογικού υλικού είναι στενά συνδεδεμένη με την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας και των κατασκευών και ο όγκος της οικοδομικής δραστηριότητας εμφανίζεται πτωτικός από το 2006 καταγράφοντας απώλειες 43,2% την τελευταία τριετία. Σημειώνει επιπλέον ότι, η ποσοστιαία συμμετοχή των κατοικιών στον ακαθάριστο σχηματισμό κεφαλαίου εμφανίζει μείωση από το 2006, φθάνοντας στο χαμηλότερό της σημείο το έτος 2008. Η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 27% περίπου (σε όγκο) το 2009 σε σχέση με το 2008.
Τώρα σε ότι αφορά στον κλάδο της εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, η Icap σημειώνει ότι δραστηριοποιούνται εκτός από τα μεμονωμένα καταστήματα που είναι διάσπαρτα σε ολόκληρη την επικράτεια, αλυσίδες καταστημάτων (καταστήματα τα οποία λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα και ελέγχονται από τον ίδιο φορέα), καθώς επίσης αγοραστικοί όμιλοι αλλά και συνεταιρισμοί ηλεκτρολόγων.
Οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού ακολούθησαν ανοδική πορεία την περίοδο 2006-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 10%. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή ανατρέπεται το 2009, καθώς εμφανίζεται μείωση 20% σε σχέση με το 2008.
Στο συγκεκριμένο μέγεθος της αγοράς περιλαμβάνεται η αξία των πωλήσεων (χονδρικής και λιανικής) όλων των επιχειρήσεων εκείνων που εκμεταλλεύονται οργανωμένα καταστήματα εμπορίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (οικιακής και βιομηχανικής χρήσης), ενώ δεν υπολογίζονται οι πωλήσεις προϊόντων που πραγματοποιούνται μέσω πολυκαταστημάτων, σουπερμάρκετ, καταστημάτων DIY καθώς επίσης και των μικρομάγαζων που ενίοτε διατηρούν οι ηλεκτρολόγοι.
Σε ό,τι αφορά τη διάρθρωση του μεγέθους της αγοράς, ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός (υλικό ράγας, πίνακες διανομής, διακοπτικό υλικό, σχάρες και κανάλια, μπαλαντέζες και διακόπτες) εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς για το 2009 (περίπου 40%).
Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 67 επιχειρήσεων του κλάδου, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2007. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο ενεργητικού των εταιρειών αυξήθηκε κατά 10,6% το 2008 σε σχέση με το 2007, ενώ οι συνολικές τους πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 7% την ίδια περίοδο. Αντίθετα, τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος εμφανίζουν μείωση κατά 23,4%, κυρίως λόγω της διεύρυνσης των λειτουργικών εξόδων, ενώ τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 6,3%.
ΠΗΓΗ:analitis.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου