Με τίτλο «Για φθηνά ψώνια στην Τουρκία» η γερμανική εφημερίδα Tageszeitung δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της ρεπορτάζ για την οικονομική κατάσταση στη Χίο: «Οι τιμές αυξάνονται, οι μισθοί μειώνονται, οι συντάξεις κινδυνεύουν. Στη Χίο ο κόσμος λέει ‘ευτυχώς έχουμε τη δυνατότητα να πεταχτούμε απέναντι στην Τουρκία’. Από τη Χίο μέχρι τον Τσεσμέ είναι μόνο οκτώ χιλιόμετρα, το φέρι-μποτ χρειάζεται λιγότερο από μια ώρα. Οι Τούρκοι έμποροι έχουν ήδη 'οργανωθεί' για τη νέα προοπτική: στο λιμάνι υπάρχουν ράφτες που σου παίρνουν μέτρα και σε μερικές ώρες ράβουν από νυφικό μέχρι και ανδρικό κοστούμι. Οι επισκέπτες από τη Χίο αγοράζουν στην Τουρκία ακόμη και παπούτσια και δερμάτινα. Οι περισσότεροι Χιώτες που πάνε μόνον για να αγοράσουν είδη ένδυσης τα φορούν αμέσως για να μην πληρώσουν στην επιστροφή τελωνείο.» Το 60% των Ελλήνων δεν πάει διακοπές
«Φέτος δεν μπαίνει ούτε ζήτημα διακοπών. Σχεδόν το 60% των Ελλήνων δεν θα κάνουν διακοπές και όποιοι κάνουν, πάνε ή σε δικό τους σπίτι ή σε συγγενείς. Αυτή την τάση την νιώθουν και στη Χίο όσοι νοικιάζουν δωμάτια ή σπίτια για το καλοκαίρι. Μέχρι τα μέσα Ιουλίου δεν υπήρχαν αρκετοί τουρίστες. Δεν ήρθαν ούτε Έλληνες, αλλά ούτε και ξένοι. Οι τιμές των ακινήτων πέφτουν συνεχώς, αλλά οι Έλληνες αγοράζουν δύσκολα ακίνητα, διότι σκέφτονται τα κοινόχρηστα, την εφορία και τα διάφορα τέλη.»
«Οι νέοι άνθρωποι φαίνεται ότι προσανατολίζονται στην μετανάστευση. Η ανεργία αυξάνεται συνεχώς και πλήττει ειδικά στους αποφοίτους ΑΕΙ.»
«Αυτή τη στιγμή πληρώνουν την κρίση οι δημόσιοι υπάλληλοι. Οι μισθοί τους είναι μεταξύ 700 και 1.400 ευρώ και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους μπαίνει σοβαρό ζήτημα, διότι μέχρι τώρα έπαιρναν και εφ’ άπαξ γύρω στα 40.000 ευρώ, κάτι που σταμάτησε η κυβέρνηση. Πολλοί επίσης ηλικιωμένοι πλήττονται από την πτώχευση της Ασπίς Πρόνοια. Γύρω στους 800.000 Έλληνες είχαν κλείσει ασφάλειες ζωής ή πλήρωναν σε προγράμματα ιδιωτικής σύνταξης στην εταιρεία. Σύμφωνα με τον νόμο πρέπει το κράτος να αναλάβει τις ζημίες και να πληρώσει τους ασφαλισμένους. Όμως μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί τίποτε. Το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση πληρώνει εγκαίρως τα χρέη της στο εξωτερικό, αλλά στο εσωτερικό δίνει συνέχεια αναβολές, επικρίνεται από πολλούς οικονομικούς αναλυτές, διότι έτσι συσσωρεύει πάλι χρέη.»
86% των επιχειρήσεων παραπονείται για σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας
«Οι ελληνικές τράπεζες εξαρτώνται από την ΕΚΤ», γράφει σήμερα σε άρθρο του ο Γκερντ Χέλερ στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt: «Εδώ και μήνες οι ελληνικές τράπεζες δεν μπορούν να αντλήσουν σχεδόν καθόλου ρευστό από την διατραπεζική αγορά. Έτσι η ρευστότητά τους εξαρτάται από την ΕΚΤ. Τέλος Ιουλίου το ποσόν της αναχρηματοδότησης του χρέους των τραπεζών άγγιξε τα 96,2 δισεκατομμύρια, ενώ στην αρχή του χρόνου ήταν 50 δισεκατομμύρια. Οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες θα δώσουν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τετράμηνο και όπως αναφέρουν κύκλοι του χρηματιστηρίου Αθηνών ‘δεν περιμένουμε καλούς αριθμούς’. Οι ζημίες στους ισολογισμούς των τραπεζών προέρχονται κυρίως από τα λεγόμενα τοξικά χρεόγραφα και ασφαλώς και από την συσσώρευση αποθεματικού τοξικών χρεογράφων. Γι’ αυτό τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι ιδιαίτερα συγκρατημένα στην παροχή δανείων. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας το 86% των επιχειρηματιών παραπονούνται για σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας. Έτσι η ελληνική κυβέρνηση για να ενισχύσει τη δανειοδότηση και την κεφαλαιοποίηση των τραπεζών δίνει νέες εγγυήσεις προς τις τράπεζες ύψους 25 δισεκατομμυρίων.»
Οι εξεταστές για το δίπλωμα οδήγησης λαδώνονται
Τέλος, στο πρωτοσέλιδό της η εφημερίδα Kölner Stadt-Anzeiger δημοσιεύει άρθρο του Γκερντ Χέλερ με τίτλο: «Οι εξεταστές λαδώνονται - πώς βγάζει κανείς άδεια οδήγησης στην Ελλάδα».
«Παρκάρεις σωστά, έχεις σταματήσει σε όλα τα στοπ, κοιτάς συνεχώς στον καθρέφτη και παρόλα αυτά κόβεσαι. Αυτό είναι κάτι που ζουν πολύ υποψήφιοι για άδεια οδήγησης στην Ελλάδα. Οι υποψήφιοι δεν πρέπει μόνον να προσέξουν να μην κάνουν λάθη. Όποιος δεν λαδώνει, κόβεται την πρώτη φορά. Κάθε ενήλικας έδωσε πέρσι περίπου 3 χιλιάδες ευρώ σε φακελάκια στην Ελλάδα. Τέρμα στα φακελάκια για το δίπλωμα θέλει να βάλει τώρα το υπουργείο Συγκοινωνιών παρακολουθώντας με κάμερες την εξέταση των υποψηφίων. Η ταρίφα πάει στο μεταξύ στα 300 ευρώ. Πριν από μερικά χρόνια η κυβέρνηση προσπάθησε να βελτιώσει τα κακώς κείμενα κάνοντας υποχρεωτική την παρουσία δυο εξεταστών με την αφελή προσδοκία ότι ο ένας θα ελέγχει τον άλλο. Αντ’ αυτού το δίπλωμα έγινε ακόμη πιο ακριβό γιατί τώρα πρέπει να λαδώνονται όχι ένας, αλλά δυο!
Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα φακελάκια που δίνονται κάθε χρόνο για τις άδειες οδήγησης υπολογίζονται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός από τις κάμερες παρακολούθησης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να ορίζονται οι εξεταστές με κλήρωση λίγο πριν την εξέταση αλλά και να κάνουν υπεύθυνη δήλωση για τα περιουσιακά τους στοιχεία.»
ΠΗΓΗ:deutsche welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου