Ολοκληρώθηκε η διαδικασία πώλησης της Volvo από την κινεζική Geely. Η εξαγορά της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρείται σημαντικό βήμα των Κινέζων προς την κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς οχημάτων.
Το πέρασμα της Volvo -μέχρι πρότινος θυγατρικής της Ford- στον έλεγχο της Geely για 1,8 δις δολάρια ήταν η αφορμή για μια συνέντευξη της Ντόιτσε Βέλε με τον αποκαλούμενο «πάπα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», καθηγητή Φέρντιναντ Ντούντενχοφερ, ο οποίος μίλησε για τον φιλόδοξο στόχο των Κινέζων να διεκδικήσουν μέσω της Volvo μερίδιο αγοράς από τους κατασκευαστές κορυφαίων μοντέλων, όπως το υβριδικό S400 της Mercedes ή την σειρά 7 της BMW: «Είναι σίγουρα μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα αποδώσει καρπούς σε βάθος χρόνου. Θα χρειαστεί τουλάχιστον μια δεκαετία έως ότου η Volvo κατασκευάσει οχήματα που θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τα κορυφαία οχήματα της Mercedes και της BMW. Ο δρόμος των Κινέζων θα είναι μακρύς. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε σε πιο επίπεδο έχει φθάσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία μετά από 10 χρόνια». Θα τα καταφέρει η Volvo στην κινεζική αγορά;
Στην κινεζική αγορά προσβλέπει τώρα η Volvo. Ο Γερμανός ειδικός, ο οποίος είναι επικεφαλής στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου στο Πανεπιστήμιο του Ντούισμπουργκ–Έσσεν, είναι πεπεισμένος ότι το πρώτο που θα πρέπει να κάνει τώρα η Geely είναι να βοηθήσει τη Volvo να μπει δυναμικά στην κινεζική αγορά: «Προτεραιότητα έχει η αύξηση των πωλήσεων της Volvo στην Κίνα. Προφανώς για αυτό το λόγο η Geely προσέλαβε τον πρώην μάνατζερ της Volkswagen Στέφαν Γιακόμπι, ο οποίος γνωρίζει καλά την κινεζική αγορά αυτοκινήτου. Η αγορά της Κίνας είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο στόχος είναι η χτυπηθεί η μονοκρατορία της Audi, η οποία πουλά σήμερα στην Κίνα 100.000 αυτοκίνητα το χρόνο, ενώ η Volvo φθάνει μετά βίας λίγες χιλιάδες. Πιστεύω ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο για τη Volvo να αποκτήσει στην Κίνα μια μονάδα παραγωγής οχημάτων της. Δεν πρέπει ωστόσο να υποτιμούμε το γεγονός ότι η Volvo βρίσκεται ακόμα σήμερα σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Σήμερα τα μοντέλα της ανταγωνίζονται την C-Class και την Ε-Class της Mercedes και την σειρά 3 και 5 της BMW. Απέχει ακόμα πολύ από το να ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις κορυφαία μοντέλα όπως η σειρά 7 και η S-Class».
H Geely κληρονομεί το δίκτυο πώλησης της Volvo:
O δρόμος της κινεζικής πια Volvo προβλέπεται ακόμα μακρύς. Όμως με την εξαγορά της η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely αποκτά άμεσα ένα διόλου ευκαταφρόνητο δίκτυο πώλησης οχημάτων κυρίως στην Ευρώπη και με αυτό πρόσβαση σε ένα ικανό ποσοστό του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού.
πηγη:deutsche welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου