ΤΗΣ ΠΟΠΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
«Μαχαίρι» στις δαπάνες για τρόφιμα βάζουν οι καταναλωτές, αγοράζοντας τα απολύτως απαραίτητα για το καθημερινό τους τραπέζι, το οποίο, πλέον, θα περιλαμβάνει ολοένα και λιγότερες ποσότητες αγαθών, όπως δείχνουν τα δυσοίωνα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους εκπρόσωποι της αγοράς. Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ελληνική πραγματικότητα καταγράφεται μείωση της τάξης του 4% στον τζίρο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων. Η αρνητική αυτή διαπίστωση καταδεικνύει ότι οι Ελληνες πολίτες αλλάζουν άρδην καταναλωτική συμπεριφορά και μειώνουν ακόμη και τα απαραίτητα.
«Η μείωση της κίνησης που παρατηρείται στην αγορά επηρεάζει και τα τρόφιμα. Για πρώτη φορά καταγράφεται αρνητικό πρόσημο στον τζίρο των επιχειρήσεων των τροφίμων, που φτάνει στο 4%. Αντίστοιχα, ο μέσος όρος της συρρίκνωσης του τζίρου στην αγορά το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων φτάνει το 10%», δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΣΕΕ. Παράγοντες της αγοράς της Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων υπογραμμίζουν ότι οι καταναλωτές, κυρίως οι χαμηλόμισθοι και οι συνταξιούχοι, σφίγγουν μέρα με τη μέρα περισσότερο το ζωνάρι λόγω της οικονομικής κρίσης και των μέτρων λιτότητας της κυβέρνησης που έφεραν «τσουνάμι» αυξήσεων σε όλους σχεδόν τους κλάδους (είδη πρώτης ανάγκης, καύσιμα, μεταφορές, διόδια κ.ά.).
«Κυνήγι» για χαμηλότερες τιμές
Μάλιστα, αναφέρουν ότι οι καταναλωτές επιδίδονται καθημερινά σε κυνήγι χαμηλότερων τιμών, ενώ πολλοί από αυτούς αναγκάζονται λόγω της δεινής οικονομικής τους θέσης να αγοράζουν φρούτα και λαχανικά δεύτερης ποιότητας. «Ο κόσμος είναι πολύ ζορισμένος και μειώνει τις ποσότητες και τα είδη που αγοράζει. Πολλοί είναι πλέον οι καταναλωτές που προτιμούν να αγοράζουν μισοτιμής τα δεύτερης ποιότητας φρούτα και λαχανικά, αφού δεν τους φτάνουν τα χρήματα», είπε ο Γιώργος Λαβιδάς, πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης «Η Πρόοδος».
Ανάλογη είναι η εικόνα και στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης, όπου οι καταναλωτές ψάχνουν έναν έναν τους πάγκους των οπωροπωλείων και των καταστημάτων τροφίμων για να πετύχουν καλύτερες τιμές και να κάνουν οικονομία ακόμη και στο φαγητό, προκειμένου να περισώσουν στο πορτοφόλι τους έστω και λίγα λεπτά του ευρώ.
«Οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ προσεχτικοί στις αγορές τους. Η οικονομική κρίση και η άσχημη ψυχολογία και αβεβαιότητα που αυτή έχει προκαλέσει στον κόσμο, οδήγησαν τους πολίτες σε αγορές μικρότερων ποσοτήτων τροφίμων. Η μείωση στον τζίρο των επιχειρήσεων τροφίμων θα φανεί πιο ξεκάθαρα το Σεπτέμβριο», σημείωσε ο Χρήστος Νικολόπουλος, πρόεδρος των ιχθυοπωλών της Κεντρικής Αγοράς της Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Αδικαιολόγητες αυξήσεις
Πιο ελαφρύ είναι το καλάθι της νοικοκυράς σε ό,τι αφορά τις ποσότητες τροφίμων και ειδών καθημερινής χρήσης κατά τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, ενώ ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων τροφίμων, που έχουν χαμηλότερες τιμές.
«Ο κόσμος κόβει από παντού στις αγορές του. Από τις τιμοληψίες που κάναμε φέτος τον Ιούλιο προκύπτει ότι για 70 προϊόντα που περιλαμβάνει ένα «καλάθι» απαιτούνται συνολικά 215 ευρώ, ενώ πέρσι τον ίδιο μήνα για τα ίδια προϊόντα οι συνολικές δαπάνες ήταν 211 ευρώ. Διαπιστώνουμε ότι δεν έγιναν φοβερές αυξήσεις από τις εταιρίες μέσα σε ένα χρόνο και σε ορισμένα προϊόντα υπήρχαν και μειώσεις. Ωστόσο, έχουμε αδικαιολόγητες αυξήσεις σε ορισμένα είδη εποχής οπωροκηπευτικών, όπως, για παράδειγμα, στις ντομάτες και τα αγγουράκια», επισήμανε η Ευαγγελία Κεκελέκη, γενική γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
ΠΗΓΗ:agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου