Στην εποχή του e-commerce, των Data, Insights & Analytics (DIA), των εξαγορών και της εξατομικευμένης προσέγγισης των millennials, της Generation Z, X και των baby boomers, υπάρχει μια old fashioned αλυσίδα σούπερ μάρκετ, 53 ετών, που έχει επιλέξει να κρατά χαμηλά την «μπάλα».
Η Γαλαξίας (ΠΕΝΤΕ ΑΕ), δεν έχει ακολουθήσει στην πλειοδοσία των εξαγορών. Το άνοιγμα νέων
καταστημάτων είναι περιορισμένο, όπως και το γεωγραφικό της αποτύπωμα στην ελληνική επικράτεια ενώ έχει δυσανεξία στον τραπεζικό δανεισμό.Αυτή της η προσέγγιση, που συνδέεται με το πολυμετοχικό «οικογενειακό» της σχήμα που πιθανότατα να θέτει προσκόμματα σε μια άλλη στρατηγική, της έχει στοιχίσει, σε βάθος χρόνου, σίγουρα στον ρυθμό αύξησης του τζίρου της και γεωγραφικής της επέκτασης. Όμως, αν μη τι άλλο, το μοντέλο λειτουργίας της, μέχρι στιγμής, φέρνει κέρδη και υψηλά ταμειακά διαθέσιμα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περασμένη χρονιά. Πέρυσι, χρονιά που ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημείωσε κατά βάση πληθωριστική αύξηση 8,9%, οι πωλήσεις της Γαλαξίας σημείωσαν χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε 4,31% στα 535,648 εκατ. ευρώ, τα καθαρά της κέρδη ενισχύθηκαν 8,52% ξεπερνώντας τα 13,687 εκατ. ευρώ, και τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 63,752 εκατ. ευρώ (+7,81% έναντι του 2022). Επιδόσεις που προήλθαν από το δίκτυο των 173 καταστημάτων (σ.σ. το 2022 είχε 171 καταστήματα) και τους 5.326 εργαζόμενους της (σ.σ. ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού της το 2023 αυξήθηκε κατά 4,34% έναντι του 2022).
Επίσης για μια ακόμη χρήση η εταιρεία εξακολούθησε να λειτουργεί χωρίς χρέη προς τις τράπεζες διότι δεν έχει δάνεια. Σε ό,τι αφορά τη ζημιά ύψους 3,279 εκατ. ευρώ που υπέστη από την καταστροφή αποθεμάτων, λόγω της θεομηνίας Daniel τον Σεπτέμβριο στο Μελισσοχώρι Λάρισας, θα αποζημιωθεί από τις ασφαλιστικές εταιρείες για συνολικό ποσό 2,910 εκατ. ευρώ, άρα το ποσό αυτό ωφέλησε τα αποτελέσματα του 2023 και καταχωρήθηκε στον λογαριασμό εσόδου «Πωλήσεις α' & βοηθ. Υλών, υποπροϊόντων».
Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της αλυσίδας με τους 212 μετόχους, που ποντάρει στο value for money, προβλέπει διατήρηση των πωλήσεών. Κάτι που η αγορά το μεταφράζει ως απώλεια δύναμης έναντι των ανταγωνιστών της και συρρίκνωση των μεριδίων της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου