Σάββατο 31 Αυγούστου 2024

CommTech: Ο νέος όρος στον κλάδο της εταιρικής επικοινωνίας που δείχνει το δρόμο για το μέλλον

Η εποχή που ο ρόλος του επαγγελματία των δημοσίων σχέσεων περιοριζόταν στη δημιουργία ενός δελτίου τύπου, στην επαφή με δημοσιογράφους και στη διοργάνωση συνεντεύξεων τύπου ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Ο τεχνολογικός παράγοντας διεισδύει ολοένα περισσότερο σε κάθε πτυχή του business και φυσικά η

εταιρική επικοινωνία και οι δημόσιες σχέσεις δεν αποτελούν εξαίρεση.

Μετρήσιμοι στόχοι, στρατηγικές που αποσκοπούν τόσο στο μακροπρόθεσμο όσο και στο άμεσο αποτέλεσμα, και πλήρης ευθυγράμμιση με τους ευρύτερους εταιρικούς στόχους, μοιάζουν να συν-διαμορφώνουν το παζλ των δημοσίων σχέσεων του σήμερα.

Αν και παραδοσιακά οι πρακτικές των δημοσίων σχέσεων προσβλέπουν σε πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα όπως η διαμόρφωση μιας ισχυρής εταιρικής εικόνας και διατήρηση της φήμης του οργανισμού, πλέον είναι τέτοια η επίδραση της τεχνολογίας που μπορούμε να εστιάσουμε και σε τακτικές με άμεση και μετρήσιμη επίδραση στην ανάπτυξη του οργανισμού.

Ταυτόχρονα,  η αξιοποίηση των εταιρικών επιτευγμάτων μέσα από τη δημιουργία στρατηγικών ‘ιστοριών’ & ‘αφηγημάτων’ που στόχο έχουν να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα ή να μετατοπίσουν την κοινή γνώμη προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, παραμένει στον πυρήνα των δεξιοτήτων ενός επαγγελματία της επικοινωνίας.

Ποια είναι όμως τα στοιχεία εκείνα που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για την επίτευξη κάθε επικοινωνιακής στρατηγικής;

1) Το κοινό-στόχος.

Όλα ξεκινούν και τελειώνουν εκεί. Σε μια εποχή που οι αλλαγές διαδέχονται η μία την άλλη με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα, οι συνήθειες του κοινού αλλάζουν με αντίστοιχα δυναμικό τρόπο.

Η ικανότητα ανάλυσης και κατάλληλης ερμηνείας των δεδομένων είναι αυτή που θα δώσει το προβάδισμα για την πιο στοχευμένη και επιδραστική επικοινωνιακή προσέγγιση.

2) Η ευθυγράμμιση με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του κοινού των δημοσιογράφων.

Ανέκαθεν, η δημιουργία ισχυρών δεσμών με δημοσιογράφους του εκάστοτε κλάδου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων. Τα λεγόμενα “media relations” συνεχίζουν να συγκαταλέγονται μεταξύ των βασικών αρμοδιοτήτων των επαγγελματιών του κλάδου.

Οι δημοσιογράφοι είναι μεταξύ των stakeholders που μπορούν να κάνουν “make or break” οποιαδήποτε επικοινωνιακή καμπάνια. Μάλιστα, σύμφωνα και με το πρόσφατο ‘State of the Media Report’ της Cision,  οι δημοσιογράφοι θέτουν ως κύρια προτεραιότητα για τους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων να μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος το κοινό τους και το τί είναι σχετικό για εκείνους.

Καθώς ο κλάδος επαναπροσδιορίζεται, φαίνεται πως πλέον μιλάμε για ‘communications engineers’ οι οποίοι βασίζουν τις στρατηγικές τους σε δεδομένα, μετρήσιμους στόχους και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που περιορίζουν το ανθρώπινο λάθος, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζουν την παραγωγικότητα, προνοητικότητα και αποτελεσματικότητά τους.

Σύμφωνα με το Global Commtech Report 2023, oι διαδικασίες εκείνες στις οποίες εντοπίζεται η μεγαλύτερη διείσδυση της τεχνολογίας είναι οι εξής:

  • Παραγωγή περιεχομένου (92%)
  • Αποστολή δελτίων τύπου (89%)
  • Διαχείρηση εργασιών εντός της ομάδας (86%)

Συγκεκριμένα για την παραγωγή περιεχομένου, που αποτελεί βασική καθημερινή αρμοδιότητα των τμημάτων επικοινωνίας, αξίζει να σημειωθεί ότι, η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης εξοικονομεί 2,5 ώρες την ημέρα (Hubspot’s 2024 ‘The State of Marketing Report’). 

Η αυξημένη βαρύτητα στη χρήση δεδομένων αποδεικνύει την τάση για μια πιο λελογισμένη διαδικασία λήψης αποφάσεων η οποία σταδιακά απαλλάσσεται από το ένστικτο δίνοντας περισσότερο χώρο στην αξιοπιστία των δεδομένων και των μετρήσιμων δεικτών.

Με αυτό τον τρόπο οι επαγγελματίες δημοσίων σχέσεων, ως καθ’ ύλην αρμόδιοι για την ομαλή γεφύρωση της εταιρείας με τα εξωτερικά κοινά ενδιαφέροντος, αποκτούν πολύτιμη γνώση σχετικά με αυτά τα κοινά η οποία τους επιτρέπει να υλοποιούν πιο στοχευμένες στρατηγικές με μεγαλύτερη απήχηση.

Ως διαχειριστές και διαμορφωτές των εταιρικών σχέσεων, και με όπλο την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν την κατάλληλη μηνυματολογία για την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και φήμης, οι επαγγελματίες της επικοινωνίας καλούνται πλέον να αφομοιώσουν τις νέες τεχνολογίες ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητα και άμεση επίδραση των εταιρικών αφηγημάτων.

Μάνος Καβαρνός (επικοινωνιολόγος απόφοιτος του Παντείου Πανεπιστημίου και εργάζεται στο κλάδο της εταιρικής επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων.)

THE CONVERSATIONIST

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου