Κι όμως τα δίκτυα νερού, ύδρευσης και ηλεκτρισμού «γονατίζουν» - Γιατί; |
Μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό εξωτερικό τουρισμό βρίσκεται σε εξέλιξη. Τα πραγματικό στοιχεία (πέρα από τις αερολογίες περί «υπερτουρισμού» δείχνουν μείωση των εισπράξεων των τοπικών κοινωνιών σε Κυκλάδες, Κρήτη, δυτική-νοτιοδυτική Πελοπόννησο, Χαλκιδική και Σποράδες.
Η πτώση κυμαίνεται μεταξύ του 20% και του 40% στις εισπράξεις σε ορισμένα νησιά και
θα φανεί τον ερχόμενο χειμώνα η ζημιά, όπως φάνηκε τον χειμώνα του 2023-2024 η μέτρια τουριστική περίοδος του καλοκαιριού του 2023.Μόνο η Τουρκία και κάποιες βαλκανικές χώρες (Βουλγαρία) παρουσιάζουν αύξηση του τουριστικού ρεύματος, αλλά είναι ο λεγόμενος «φτωχοτουρισμός» ή σε ότι αφορά τις βαλκανικές χώρες «μπατιροτουρισμός»: Όσο ξόδευε την ημέρα ένας μέσος Αμερικανός ή Άραβας τουρίστας στην Μύκονο ή στην Σαντορίνη, ξοδεύουν την ημέρα 50 Βούλγαροι τουρίστες στην Βόρειο Ελλάδα.
Αυτό όμως ότι οι «μπατιροτουρίστες» σε όλη την Ελλάδα, δεν σημαίνει ότι δεν επιβαρύνουν τα δίκτυα ύδρευσης, επικοινωνιών και ηλεκτρισμού.
Είναι πολλοί, ξοδεύουν λίγα και επιβαρύνουν μια χώρα που δεν είναι μπορεί να εξυπηρετήσει τον πληθυσμό των 9,5 εκατ. (Ελληνες εις το γένος και αλλοδαπής καταγωγής) καλά-καλά με διπλάσιο τουρισμό!
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση και αυτά που έχουν λεχθεί για τον Σαντορίνη: Η Σαντορίνη βιώνει μια, αν όχι κακή σίγουρα πολύ μέτρια τουριστική περίοδο. Καμία σχέση με τις δόξες του 2019 από άποψη εισπράξεων και αφίξεων για διαμονή τουλάχιστον πέντε ημερών.
Και όμως χύθηκε «πολύ μελάνι» ή μάλλον «κάηκαν τα πληκτρολόγια» για την εισήγηση ενός δημάρχου να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους οι ντόπιοι γιατί «αναμένονται 17.000 τουρίστες».
Όντως αναμένονταν 17.000 τουρίστες.
Ήταν και εξακολουθεί να κάνουν τέτοιες «επιδρομές» σε νησιά που δεν μπορούν να το αντέξουν η χειρότερη «φήρα» των τουριστών: Οι τουρίστες κρουαζιεροπλοίων!
Που καταναλώνουν μόνο παγωτά, το πολύ-πολύ να αγοράσουν κάποιο αναμνηστικό και να χρησιμοποιήσουν τοπικά μέσα μεταφοράς και μέχρι εκεί! Αλλά «αναστενάζουν» τα δίκτυα κινητής και οι συγκοινωνίες!
Και βέβαια, δεν «κλατάρουν» μόνο για τους ντόπιους οι υποδομές.
«Κλατάρουν» και για τον «καλό» τουρισμό, που έχει έρθει να πληρώσει τα πανάκριβά ξενοδοχεία του νησιού και δεν μπορεί αν περπατήσει στα σοκάκια και να εξυπηρετηθεί όπως πρέπει λόγω των «ακρίδων» των κρουαζιερόπλοιων.
Για την άλλη «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού, την Μύκονο, δεν το συζητάμε: Παρά τις σαφώς καλύτερες υποδομές από την Σαντορίνη, εν τούτοις η δυσφήμιση που έχει υποστεί το νησί από την κυβέρνηση, το έχει πλήξει βαριά σε ότι αφορά τις εισπράξεις.
Το γεγονός ότι η Μύκονος εμφανίζεται ως «πολεμική ζώνη εγκληματικών οργανώσεων» επιτείνεται από τις συνεχείς και σχεδόν καθημερινούς ελέγχους από το τμήμα εκβιαστών και την Δίωξη σε στελέχη των ιδιωτικών υπηρεσιών ασφαλείας (όχι όλων, εξαιρείται-πάντα-μία), όπου οι τουρίστες που δαπανούν ποσά της τάξεως τον 50.000 ευρώ την ημέρα, βλέπουν τους Έλληνες αστυνομικούς να προσαγάγουν αυτούς που τους φρουρούν!
Αντί να κυνηγούν τους εγκληματίες «πάση δυνάμει» που προκαλούν αυτό το έλλειμμα ασφάλειας στο νησί, κυνηγούν αυτούς που θεωρούν… «ανταγωνιστές»!
Και βέβαια πάνω απ’όλα είναι οι απίστευτα υψηλές τιμές. Και οι τουρίστες αποφάσισαν ότι «Η Ελλάδα δεν αξίζει τόσα λεφτά».
Η Αθήνα ως η πλέον αναδυόμενη τουριστική εγχώρια αγορά με μεγάλη άνοδο την τελευταία πενταετία, το επιβαβιώνει: Δεν αρέσει η πόλη, θεωρείται πολύ άσχημη και οι κριτικές είναι πολύ κακές.
Μόνο τα νοτιοανατολικά προάστεια (Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρκιζα) παίρνουν θετικό πρόσημο, αλλά και πάλι είναι για λίγους: Ένα γεύμα δύο ατόμων σε ένα παραλιακό ψαρομάγαζο πληρώνεται από 200-400 ευρώ χωρίς μεγάλο ψάρια!
Πώς να έρθουν τουρίστες μέσου εισοδήματος όταν θέλουν έναν μισθό των 3.000 ευρώ μόνο για να φάνε σε αυτές τις περιοχές της Αθήνας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου