Σε εξέλιξη οι απέλπιδες προσπάθειες για τον εντοπισμό του
Στο χαμένο υποβρύχιο Titan ανήκουν τα συντρίμμια που βρέθηκαν στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού.
Η εταιρεία Pelagic Research Services επιβεβαίωσε ότι τα συντρίμμια που ανακοίνωσε νωρίτερα η αμερικανική ακτοφυλακή εντοπίστηκαν από το δικό της υποβρύχιο ρομποτικό σκάφος.
Η εταιρεία Pelagic Research Services επιβεβαίωσε ότι τα συντρίμμια που ανακοίνωσε νωρίτερα η αμερικανική ακτοφυλακή εντοπίστηκαν από το δικό της υποβρύχιο ρομποτικό σκάφος.
Σε ανακοίνωσή της στο Twitter η εταιρεία αναφέρει:
«Η PRS θέλει να εκφράσει την απόλυτη ευγνωμοσύνη μας για την απίστευτη, συντονισμένη αντίδραση διάσωσης όλων όσων συμμετείχαν σε αυτήν την αποστολή έρευνας και διάσωσης.
Εστιάζουμε αυτή τη στιγμή στις οικογένειες όσων ήταν στο Titan και στην τραγική τους απώλεια».
Απομένει απλώς η επίσημη ανακοίνωση... «Η PRS θέλει να εκφράσει την απόλυτη ευγνωμοσύνη μας για την απίστευτη, συντονισμένη αντίδραση διάσωσης όλων όσων συμμετείχαν σε αυτήν την αποστολή έρευνας και διάσωσης.
Εστιάζουμε αυτή τη στιγμή στις οικογένειες όσων ήταν στο Titan και στην τραγική τους απώλεια».
Υπενθυμίζεται πως στο σκάφος βρίσκονταν πέντε άτομα: ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος Hamish Harding, ο Γάλλος βετεράνος βαθέων υδάτων Paul-Henri Nargeole, ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate Stockton Rush, o Πακιστανός δισεκατομμυριούχος Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman και οι δύο Βρετανοί πολίτες που έδωσαν από 250.000 δολάρια για αυτό το ταξίδι.PRS want to express our full gratitude for the incredible, coordinated rescue response of everyone involved in this search and rescue mission. Our focus right now is on the families of those on the Titan and for their tragic loss.
— Pelagic Research Services (@PelagicResearch) June 22, 2023
Εκπρόσωπος της Pelagic Research Services επιβεβαίωσε στο CNN ότι το τηλεχειριζόμενο σκάφος της (ROV), το οποίο ήταν το πρώτο που διεξήγαγε έρευνα για το εξαφανισμένο υποβρύχιο OceanGate στον πυθμένα της θάλασσας, βρήκε τα συντρίμμια στον πυθμένα του Ατλαντικού, κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.
Το μήκους 6,7 μέτρων Titan, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την κατάδυσή του προς το ναυάγιο του Τιτανικού στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (τοπική ώρα, 15:00 ώρα Ελλάδας).
Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, λίγο προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.
Τελευταία ελπίδα
Τελευταία ελπίδα φαίνεται πως ήταν η έλευση του πλοίου Atalante», το οποίο έστειλε το Γαλλικό Ινστιτούτο Θαλασσίων Ερευνών.
Αυτό φέρει ένα επανδρωμένο υποβρύχιο που ονομάζεται «Nautile» και ένα τηλεχειριζόμενο ρομπότ, γνωστό με το όνομα «Victor 6000».
Το «Nautile» μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων με τριμελές πλήρωμα και είναι ένα από τα ελάχιστα επανδρωμένα υποβρύχια βαθιάς θάλασσας.
Διαθέτει τρία ευρυγώνια παράθυρα θέασης και προβολείς LED που παρέχουν άμεση θέα του βυθού.
Μια κατάδυση του συγκεκριμένου υποβρυχίου, μπορεί να διαρκέσει έως και οκτώ ώρες, εκ των οποίων οι έξι μπορούν να δαπανηθούν για εργασία στον πυθμένα της θάλασσας.
Το ρομπότ «Vector 6000», το οποίο θα πρέπει να κατέβει περίπου σε βάθος 4.000 μέτρων, προσπαθώντας να αξιοποιήσει τον ενσωματωμένο εξοπλισμό παρακολούθησης που διαθέτει, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε βάθος έως και 6 χιλιομέτρων.
Το ρομπότ συνδέεται με το «Atalante» μέσω ηλεκτρομηχανικού καλωδίου μήκους 8.000 μέτρων.
Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, λίγο προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.
Τελευταία ελπίδα
Τελευταία ελπίδα φαίνεται πως ήταν η έλευση του πλοίου Atalante», το οποίο έστειλε το Γαλλικό Ινστιτούτο Θαλασσίων Ερευνών.
Αυτό φέρει ένα επανδρωμένο υποβρύχιο που ονομάζεται «Nautile» και ένα τηλεχειριζόμενο ρομπότ, γνωστό με το όνομα «Victor 6000».
Το «Nautile» μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων με τριμελές πλήρωμα και είναι ένα από τα ελάχιστα επανδρωμένα υποβρύχια βαθιάς θάλασσας.
Διαθέτει τρία ευρυγώνια παράθυρα θέασης και προβολείς LED που παρέχουν άμεση θέα του βυθού.
Μια κατάδυση του συγκεκριμένου υποβρυχίου, μπορεί να διαρκέσει έως και οκτώ ώρες, εκ των οποίων οι έξι μπορούν να δαπανηθούν για εργασία στον πυθμένα της θάλασσας.
Το ρομπότ «Vector 6000», το οποίο θα πρέπει να κατέβει περίπου σε βάθος 4.000 μέτρων, προσπαθώντας να αξιοποιήσει τον ενσωματωμένο εξοπλισμό παρακολούθησης που διαθέτει, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε βάθος έως και 6 χιλιομέτρων.
Το ρομπότ συνδέεται με το «Atalante» μέσω ηλεκτρομηχανικού καλωδίου μήκους 8.000 μέτρων.
Συνεχίζεται η προσπάθεια
Παρά ταύτα, η αμερικανική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις επιχειρήσεις «διάσωσης» των πέντε επιβαινόντων που εξαφανίσθηκαν κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.
«Συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε σε ιδιαιτέρως σύνθετες περιπτώσεις ότι η θέληση για ζωή των ανθρώπων πρέπει να ληφθεί επίσης πραγματικά υπ' όψιν.
Και, κατά συνέπεια, συνεχίζουμε τις έρευνες και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες διάσωσης», δηλώνει ο υποναύαρχος Joe Mauger, επικεφαλής των επιχειρήσεων έρευνας, στο δίκτυο NBC.
Τόσο από την εταιρεία OceanGate όσο και από τις αρμόδιες αρχές υποστηρίζουν ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν μέχρι να σβήσει και η τελευταία ελπίδα.
Αν και έχει αναπτυχθεί ένας μεγάλος αριθμός υποβρύχιων τηλεκατευθυνόμενων οχημάτων κοντά στα σημεία όπου χθες εντοπίστηκαν ήχοι από τα σόναρ καναδικών αεροσκαφών, κάτι που γέννησε ελπίδες πως το πλήρωμα είναι ζωντανό, οι έρευνες δεν έχουν οδηγήσει πουθενά και το σκάφος παραμένει άφαντο.
Οι περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως εάν διασωθούν οι πέντε θα πρόκειται πραγματικά για ένα θαύμα, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που αμφισβητούν ακόμα και ότι οι ήχοι που καταγράφηκαν, να προέρχονται από το βυθισμένο υποβρύχιο, υποστηρίζοντας πως η ανάλυση αυτών των θορύβων είναι ασαφής, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει πως μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε, ακόμα και από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Σενάρια διάσωσης
Ακόμα όμως και αν το σκάφος εντοπιζόταν, κάθε άλλο παρά εύκολη θα πρέπει να θεωρείται μια επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν το υποβρύχιο είχε καταφέρει να επιστρέψει με κάποιο τρόπο στην επιφάνεια της θάλασσας, θα παρέμενε εξαιρετικά δύσκολο να το εντοπίσει κανείς και άρα να σώσει το πλήρωμα.
Και αυτό γιατί το σκάφος είναι σφραγισμένο με μπουλόνια στο εξωτερικό του, κάτι που σημαίνει πως είναι αδύνατο για οποιονδήποτε είναι μέσα στο σκάφος να βγει από αυτό, αν δεν έχει βοήθεια από έξω.
Εάν τώρα το σκάφος είναι στον πυθμένα του βυθού, η επιχείρηση διάσωσης θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη λόγω των τεράστιων πιέσεων που ασκούνται στο σημείο αλλά και του απόλυτου σκότους που επικρατεί σε αυτά τα βάθη.
Μάλιστα, μια τέτοιου είδους διάσωση θεωρείται αδύνατη.
Εάν τώρα το σκάφος είναι λειτουργικό και απλά έχει κολλήσει κάπου, το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποκόλληση του Titan.
Αν και το ρομπότ δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των 9,5 τόνων, θα μπορούσε να συνδέσει το Titan με κάποιο πλοίο επιφανείας που θα είναι ικανό να το ανυψώσει.
Παρά ταύτα, η αμερικανική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι συνεχίζει τις επιχειρήσεις «διάσωσης» των πέντε επιβαινόντων που εξαφανίσθηκαν κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού.
«Συνεχίζουμε να διαπιστώνουμε σε ιδιαιτέρως σύνθετες περιπτώσεις ότι η θέληση για ζωή των ανθρώπων πρέπει να ληφθεί επίσης πραγματικά υπ' όψιν.
Και, κατά συνέπεια, συνεχίζουμε τις έρευνες και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες διάσωσης», δηλώνει ο υποναύαρχος Joe Mauger, επικεφαλής των επιχειρήσεων έρευνας, στο δίκτυο NBC.
Τόσο από την εταιρεία OceanGate όσο και από τις αρμόδιες αρχές υποστηρίζουν ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν μέχρι να σβήσει και η τελευταία ελπίδα.
Αν και έχει αναπτυχθεί ένας μεγάλος αριθμός υποβρύχιων τηλεκατευθυνόμενων οχημάτων κοντά στα σημεία όπου χθες εντοπίστηκαν ήχοι από τα σόναρ καναδικών αεροσκαφών, κάτι που γέννησε ελπίδες πως το πλήρωμα είναι ζωντανό, οι έρευνες δεν έχουν οδηγήσει πουθενά και το σκάφος παραμένει άφαντο.
Οι περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως εάν διασωθούν οι πέντε θα πρόκειται πραγματικά για ένα θαύμα, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που αμφισβητούν ακόμα και ότι οι ήχοι που καταγράφηκαν, να προέρχονται από το βυθισμένο υποβρύχιο, υποστηρίζοντας πως η ανάλυση αυτών των θορύβων είναι ασαφής, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει πως μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε, ακόμα και από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Σενάρια διάσωσης
Ακόμα όμως και αν το σκάφος εντοπιζόταν, κάθε άλλο παρά εύκολη θα πρέπει να θεωρείται μια επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος.
Ειδικοί υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν το υποβρύχιο είχε καταφέρει να επιστρέψει με κάποιο τρόπο στην επιφάνεια της θάλασσας, θα παρέμενε εξαιρετικά δύσκολο να το εντοπίσει κανείς και άρα να σώσει το πλήρωμα.
Και αυτό γιατί το σκάφος είναι σφραγισμένο με μπουλόνια στο εξωτερικό του, κάτι που σημαίνει πως είναι αδύνατο για οποιονδήποτε είναι μέσα στο σκάφος να βγει από αυτό, αν δεν έχει βοήθεια από έξω.
Εάν τώρα το σκάφος είναι στον πυθμένα του βυθού, η επιχείρηση διάσωσης θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη λόγω των τεράστιων πιέσεων που ασκούνται στο σημείο αλλά και του απόλυτου σκότους που επικρατεί σε αυτά τα βάθη.
Μάλιστα, μια τέτοιου είδους διάσωση θεωρείται αδύνατη.
Εάν τώρα το σκάφος είναι λειτουργικό και απλά έχει κολλήσει κάπου, το γαλλικό υποβρύχιο ρομπότ θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποκόλληση του Titan.
Αν και το ρομπότ δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των 9,5 τόνων, θα μπορούσε να συνδέσει το Titan με κάποιο πλοίο επιφανείας που θα είναι ικανό να το ανυψώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου