«Για να μπορέσει η χώρα να δημιουργήσει μια δυνατή οικονομία, ανταγωνιστική στο περιβάλλον των γεωοικονομικών και γεωπολιτικών τεκτονικών αλλαγών που συντελούνται, αλλά και με βασική προτεραιότητα την ευημερία των Ελλήνων πολιτών, απαιτούνται ριζικές αλλαγές στην οικονομική πολιτική και διάρθρωση του κράτους, όπως:
Α.Σταθερή και μειωμένη φορολόγηση νομικών και φυσικών προσώπων που θα επιτευχθεί με προοδευτική μείωση των συντελεστών. Θεσμοθέτηση του νέου φορολογικού καθεστώτος για 10-15 χρόνια τουλάχιστον.
Β. Άμεση μείωση του Ειδικού Φόρου Καυσίμων, παρόμοια με αυτή που έχει εφαρμόσει η Κύπρος, αλλά και άλλες χώρες της ΕΕ.
Γ. Αποδέσμευση της Ελλάδας από το χρηματιστήριο ενέργειας, αναδιάρθρωση της αγοράς ενέργειας με όρους διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού και όχι με όρους ευνοιοκρατικών ρυθμίσεων στα πλαίσια ενός κρατικοδίαιτου μοντέλου ιδιωτικοποιήσεων-μαϊμού. Προτεραιότητα στην εκμετάλλευση του λιγνίτη και στην εξόρυξη υδρογονανθράκων με αυστηρούς όρους προστασίας του περιβάλλοντος.
Δ. «Ναι» στην ήπια πράσινη ανάπτυξη με όρους οικονομικής βιωσιμότητας και όχι άμεσης ή έμμεσης κρατικής χρηματοδότησης, με ένα χρονοδιάγραμμα για την διόρθωση της άναρχης τοποθέτησης ανεμογεννητριών και την αποφυγή χρήσης καλλιεργήσιμων εδαφών για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Παράλληλα, νέα ρύθμιση για δημιουργία πλωτών αιολικών πάρκων και τοποθέτησης φωτοβολταϊκών σε βραχονησίδες. Με αυτού του είδους την οικονομική δραστηριότητα, θωρακίζουμε το καθεστώς υφαλοκρηπίδας για εκατοντάδες νησίδες και βραχονησίδες του Αρχιπελάγους μας.
Ε. Συμπράξεις ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημοσίου τομέα για συμπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Εδώ θα αναφέρω ένα παράδειγμα: Ένα πλωτό αιολικό πάρκο στο Κάβο Ντόρο θα μπορούσε να συμπράξει με την «Αττικό Μετρό» και να της παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια. Ταυτοχρόνως, η εν λόγω εταιρεία θα μπορούσε να ηλεκτροδοτεί τους δήμους από τους οποίους περνούν οι γραμμές του Μετρό ή του Ηλεκτρικού. Έτσι, θα είχαμε μείωση του κομίστρου και μειωμένο τιμολόγιο για ηλεκτροδότηση των δήμων, αλλά και τη δημιουργία αποθεματικού ταμείου από τα κέρδη της συγκεκριμένης εταιρείας με στόχο την επέκταση των γραμμών και τον εκσυγχρονισμό του στόλου κατασκευασμένο από ελληνικές βιομηχανίες.
ΣΤ. Ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων και οφειλών στο δημόσιο από φυσικά και νομικά πρόσωπα. Να εξεταστεί νομίμως η δυνατότητα ή να τύχει διαπραγμάτευσης με τους επενδυτές, έστω και τώρα, το δικαίωμα προτίμησης των οφειλετών, τουλάχιστον για τα δάνεια πρώτης κατοικίας ή/και η δυνατότητα ήπιας ρύθμισής τους, ώστε να ισορροπήσουν τα επενδυτικά συμφέροντα των εταιριών αγοράς δανείων (funds) σε ένα ελάχιστο (minimum) ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αντίστοιχες ρυθμίσεις να επιδιωχθούν σε επιχειρηματικά δάνεια που καλύπτονται από πρώτη κατοικία.
Ζ. Ανάπτυξη δίχως πρωτογενή τομέα δεν υπάρχει. Επί πλέον, η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα γεωγραφίας, κλίματος και βιοποικιλότητας. Να δοθούν ισχυρά κίνητρα στους νέους επιστήμονες και στο εργατικό δυναμικό των πόλεων για αποκέντρωση, αναφορικά με την καλλιέργεια αγροτικών προϊόντων, με την καθετοποίηση πρωτογενούς παραγωγής, μεταποίησης και σύγχρονης εμπορίας (μάρκετινγκ), έτσι ώστε η Ελλάδα να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις διεθνείς αγορές εξαγωγικών προϊόντων. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες και να πρωτοπορήσουμε στον πρωτογενή τομέα.
Θα αναφερθώ πάλι με ένα παράδειγμα. Καταρχήν, πρέπει να θεσμοθετηθεί η άδεια παραγωγής ενέργειας στους αγρότες. Με αυτό τον τρόπο η αγροτική παραγωγή θα μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος και κατ’ επέκταση την τιμή του προϊόντος, ενώ ο καλλιεργητής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την ηλεκτροκίνηση και στα αγροτικά μηχανήματα του. Αυτό, φυσικά, θα αποτελούσε μια καινοτομία για τη χώρα μας που θα μπορούσε να οδηγήσει στην εγχώρια παραγωγή αγροτικών μηχανημάτων, τρακτέρ κλπ.
Βασική προϋπόθεση είναι οι νέοι άνθρωποι, αλλά και οι μεγαλύτεροι, να εκπαιδευτούν στο επιχειρείν και στην εταιρική επιχειρηματικότητα.
Α.Σταθερή και μειωμένη φορολόγηση νομικών και φυσικών προσώπων που θα επιτευχθεί με προοδευτική μείωση των συντελεστών. Θεσμοθέτηση του νέου φορολογικού καθεστώτος για 10-15 χρόνια τουλάχιστον.
Β. Άμεση μείωση του Ειδικού Φόρου Καυσίμων, παρόμοια με αυτή που έχει εφαρμόσει η Κύπρος, αλλά και άλλες χώρες της ΕΕ.
Γ. Αποδέσμευση της Ελλάδας από το χρηματιστήριο ενέργειας, αναδιάρθρωση της αγοράς ενέργειας με όρους διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού και όχι με όρους ευνοιοκρατικών ρυθμίσεων στα πλαίσια ενός κρατικοδίαιτου μοντέλου ιδιωτικοποιήσεων-μαϊμού. Προτεραιότητα στην εκμετάλλευση του λιγνίτη και στην εξόρυξη υδρογονανθράκων με αυστηρούς όρους προστασίας του περιβάλλοντος.
Δ. «Ναι» στην ήπια πράσινη ανάπτυξη με όρους οικονομικής βιωσιμότητας και όχι άμεσης ή έμμεσης κρατικής χρηματοδότησης, με ένα χρονοδιάγραμμα για την διόρθωση της άναρχης τοποθέτησης ανεμογεννητριών και την αποφυγή χρήσης καλλιεργήσιμων εδαφών για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Παράλληλα, νέα ρύθμιση για δημιουργία πλωτών αιολικών πάρκων και τοποθέτησης φωτοβολταϊκών σε βραχονησίδες. Με αυτού του είδους την οικονομική δραστηριότητα, θωρακίζουμε το καθεστώς υφαλοκρηπίδας για εκατοντάδες νησίδες και βραχονησίδες του Αρχιπελάγους μας.
Ε. Συμπράξεις ιδιωτικών επιχειρήσεων και δημοσίου τομέα για συμπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Εδώ θα αναφέρω ένα παράδειγμα: Ένα πλωτό αιολικό πάρκο στο Κάβο Ντόρο θα μπορούσε να συμπράξει με την «Αττικό Μετρό» και να της παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια. Ταυτοχρόνως, η εν λόγω εταιρεία θα μπορούσε να ηλεκτροδοτεί τους δήμους από τους οποίους περνούν οι γραμμές του Μετρό ή του Ηλεκτρικού. Έτσι, θα είχαμε μείωση του κομίστρου και μειωμένο τιμολόγιο για ηλεκτροδότηση των δήμων, αλλά και τη δημιουργία αποθεματικού ταμείου από τα κέρδη της συγκεκριμένης εταιρείας με στόχο την επέκταση των γραμμών και τον εκσυγχρονισμό του στόλου κατασκευασμένο από ελληνικές βιομηχανίες.
ΣΤ. Ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων και οφειλών στο δημόσιο από φυσικά και νομικά πρόσωπα. Να εξεταστεί νομίμως η δυνατότητα ή να τύχει διαπραγμάτευσης με τους επενδυτές, έστω και τώρα, το δικαίωμα προτίμησης των οφειλετών, τουλάχιστον για τα δάνεια πρώτης κατοικίας ή/και η δυνατότητα ήπιας ρύθμισής τους, ώστε να ισορροπήσουν τα επενδυτικά συμφέροντα των εταιριών αγοράς δανείων (funds) σε ένα ελάχιστο (minimum) ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Αντίστοιχες ρυθμίσεις να επιδιωχθούν σε επιχειρηματικά δάνεια που καλύπτονται από πρώτη κατοικία.
Ζ. Ανάπτυξη δίχως πρωτογενή τομέα δεν υπάρχει. Επί πλέον, η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα γεωγραφίας, κλίματος και βιοποικιλότητας. Να δοθούν ισχυρά κίνητρα στους νέους επιστήμονες και στο εργατικό δυναμικό των πόλεων για αποκέντρωση, αναφορικά με την καλλιέργεια αγροτικών προϊόντων, με την καθετοποίηση πρωτογενούς παραγωγής, μεταποίησης και σύγχρονης εμπορίας (μάρκετινγκ), έτσι ώστε η Ελλάδα να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις διεθνείς αγορές εξαγωγικών προϊόντων. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες και να πρωτοπορήσουμε στον πρωτογενή τομέα.
Θα αναφερθώ πάλι με ένα παράδειγμα. Καταρχήν, πρέπει να θεσμοθετηθεί η άδεια παραγωγής ενέργειας στους αγρότες. Με αυτό τον τρόπο η αγροτική παραγωγή θα μειώσει σημαντικά το ενεργειακό κόστος και κατ’ επέκταση την τιμή του προϊόντος, ενώ ο καλλιεργητής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την ηλεκτροκίνηση και στα αγροτικά μηχανήματα του. Αυτό, φυσικά, θα αποτελούσε μια καινοτομία για τη χώρα μας που θα μπορούσε να οδηγήσει στην εγχώρια παραγωγή αγροτικών μηχανημάτων, τρακτέρ κλπ.
Βασική προϋπόθεση είναι οι νέοι άνθρωποι, αλλά και οι μεγαλύτεροι, να εκπαιδευτούν στο επιχειρείν και στην εταιρική επιχειρηματικότητα.
Κι εδώ να δώσω ένα ακόμη παράδειγμα: Μόνο στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας υπάρχουν περισσότερα από 5 εκατ. ελαιόδεντρα. Εάν βρεθούν σε μια εταιρεία οι μεγαλοϊδιοκτήτες ελαιοπαραγωγοί θα μπορούσαν να συνεταιριστούν αποκτώντας κεφάλαιο, μερίδιο και μέρισμα από κάθε ελαιόδεντρο με έναν απλό μαθηματικό υπολογισμό. Με το μοντέλο αυτό, θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τον υγρό χρυσό της χώρας μας, το λάδι, όπως και τα παράγωγα του ευλογημένου ελαιόδεντρου με επιπρόσθετη υπεραξία.
Αντίστοιχα, θα μπορούσαμε να προσδέσουμε στο όχημα της Ελληνικής οικονομίας τα ορυκτά και τα μέταλλα, που ο Θεός έχει προσφέρει πλούσια στη χώρα μας, και να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας, πάντοτε με σεβασμό στο περιβάλλον.
Θα μπορούσα να αναφερθώ σε πολλούς κλάδους της Οικονομίας και του επιχειρείν, πάντα μέσα από το φάσμα της πραγματικής οικονομίας, δίχως λογιστικές ασάφειες και αναπτυξιακές φαντασιώσεις, αφού η σαραντάχρονη πορεία μου στον επιχειρηματικό κλάδο μου έχει προσφέρει πλούσια εμπειρία.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ και στην κατάργηση της πολυνομίας και στη γρήγορη απόδοση Δικαιοσύνης στο πλαίσιο ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους.
Αντίστοιχα, θα μπορούσαμε να προσδέσουμε στο όχημα της Ελληνικής οικονομίας τα ορυκτά και τα μέταλλα, που ο Θεός έχει προσφέρει πλούσια στη χώρα μας, και να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας, πάντοτε με σεβασμό στο περιβάλλον.
Θα μπορούσα να αναφερθώ σε πολλούς κλάδους της Οικονομίας και του επιχειρείν, πάντα μέσα από το φάσμα της πραγματικής οικονομίας, δίχως λογιστικές ασάφειες και αναπτυξιακές φαντασιώσεις, αφού η σαραντάχρονη πορεία μου στον επιχειρηματικό κλάδο μου έχει προσφέρει πλούσια εμπειρία.
Επίσης, θέλω να αναφερθώ και στην κατάργηση της πολυνομίας και στη γρήγορη απόδοση Δικαιοσύνης στο πλαίσιο ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους.
Πρέπει, επιτέλους, να κλείσουμε τα παράθυρα των τροπολογιών σε νόμους που ευνοούν τους λίγους διαπλεκόμενους. Πολυνομία ίσον ανομία.
Είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας, αλλά όχι της ιδιωτικής ασυδοσίας.
Είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας, αλλά όχι της ιδιωτικής ασυδοσίας.
Το κράτος πρέπει να έχει το ρόλο του επόπτη, ελεγκτή και ρυθμιστή προκειμένου να απελευθερωθούν οι υγιείς δυνάμεις του Έλληνα. Ευνομούμενη πολιτεία και δυναμική οικονομία οδηγούν σε καλούς μισθούς για τους μισθωτούς, καλύτερης ποιότητας δημόσια υγεία και ασφάλεια και σύγχρονες υποδομές για την Ελλάδα του αύριο.
* Η εκλογική περιφέρεια του Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών περιλαμβάνει τους δήμους Περιστερίου, Ιλίου, Αιγάλεω, Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου και Αγίας Βαρβάρας.
* Η εκλογική περιφέρεια του Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών περιλαμβάνει τους δήμους Περιστερίου, Ιλίου, Αιγάλεω, Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου και Αγίας Βαρβάρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου