Τρίτη 20 Ιουνίου 2023

Ξενοδόχοι Μεσσηνίας: "Ο τουρισμός δεν ζει το μύθο του στην Ελλάδα"



Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Πρόκειται για έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, τόσο για τους επισκέπτες από το εξωτερικό, όσο και για τον εγχώριο τουρισμό, όμως η εικόνα που μεταφέρουν οι ξενοδόχοι της Μεσσηνίας είναι φέτος διαφορετική. 
Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, σημειώνει πως η φετινή τουριστική χρονιά δεν ανταποκρίνεται στις ευοίωνες προβλέψεις που είχαν καλλιεργηθεί στην αρχή του έτους, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "αντί να επαναπαυόμαστε σε πλασματικές πληρότητες που εξυπηρετούν μόνο επικοινωνιακούς και όχι οικονομικούς στόχους, να δούμε τον κλάδο του τουρισμού στις πραγματικές του διαστάσεις. Η Ελλάδα ζει από τον τουρισμό, αλλά ο τουρισμός δεν ζει το "μύθο" του στην Ελλάδα".

Η ανακοίνωση έρχεται με αφορμή πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού Ιωάννας Δρέττα για την πραγματοποίηση τηλεδιάσκεψης με παράγοντες της τουριστικής αγοράς. 
Όπως τονίζει η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος από την Πολιτεία για αναγκαίες προσαρμογές και της υστέρησης των έργων υποδομής (αεροδρόμιο Καλαμάτας και οδικούς άξονες) που θα μπορούσαν να αλλάξουν άρδην το τουριστικό τοπίο.

"Σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, εμείς οι ξενοδόχοι της Μεσσηνίας και όλοι οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες της Πελοποννήσου γενικότερα, νοιώθουμε ότι όχι μόνο εκλείπουν οι πρωτοβουλίες για αναπτυξιακά έργα που θα έπρεπε να μας οδηγήσουν στο μέλλον, αλλά δεχόμαστε και το πλήγμα από παράλληλες προς τον κλάδο της φιλοξενίας δραστηριότητες, όπως είναι τα καταλύματα τύπου airbnb, τα περισσότερα από τα οποία έχουν εξελιχθεί σε παρασιτική δραστηριότητα για την περιοχή μας, λόγω του ανεξέλεγκτου χαρακτήρα τους. 
Πρόκειται για μια μάστιγα για την οποία πολλά έχουν ειπωθεί, αλλά ελάχιστα – έως καθόλου- έχουν γίνει".

"Εμείς από την πλευρά μας είμαστε υποχρεωμένοι εκ των πραγμάτων να διατηρούμε ανοιχτές τις επιχειρήσεις μας, να πληρώνουμε τους λογαριασμούς και τις λοιπές υποχρεώσεις μας, να διατηρούμε το προσωπικό μας με μισθούς που πρέπει να διασφαλίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και, εν τέλει, να τρέχουμε πίσω από τα προβλήματα προσπαθώντας να τα λύσουμε εκ των ενόντων με ελάχιστο ή ανύπαρκτο κέρδος" συμπληρώνει.
Πτώση αφίξεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το τετράμηνο που επεξεργάστηκε το SETE Intelligence, καταγράφεται πτώση 19,3% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις σε σύγκριση με πέρσι, ενώ τον Απρίλιο η πτώση φτάνει το 13,7% (6.230 φέτος από 7.223 αφίξεις τον Απρίλιο του 2022).

Η περιοχή της Μεσσηνίας εμφάνιζε πληρότητες που άγγιζαν και το 100% το Πάσχα, τα τριήμερα της 25ης Μαρτίου και του Αγίου Πνεύματος, έχοντας το πλεονέκτημα της οδικής πρόσβασης, κυρίως από Έλληνες επισκέπτες, όσον αφορά εντούτοις την κίνηση από το εξωτερικό, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ζήτηση είναι μικρότερη σε σχέση με πέρσι, αλλά και το 2019.

Υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός από το Υπερταμείο για την παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος". 
Τα επενδυτικά σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι τα ΓΕΚ Τέρνα Α.Ε. – GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι από το Καστέλι Κρήτης), Mytilineos Α.Ε. – Corporation America Airports S.A., Egis Airport Operation – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Aeroports de la Cote d’Azur, Fraport AG – Delta Airport Investments A.E. – Πηλέας Α.Ε. (οι τελευταίες των Κοπελούζου, Κωνσταντακόπουλου που συνεργάζονται με τη Fraport Greece).

capital.gr/oikonomia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου