«Στο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη επιβεβαιώνονται πλήρως οι θέσεις του Σωματείου μας για τα πραγματικά αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος», αναφέρει σε ανακοίνωση του το Σωματείο Μηχανοδηγών του ΟΣΕ ενώ ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα αρκεστούν στη θεωρία του «μοναδικού ανθρώπινου λάθους».
Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αναφέρει ξεκάθαρα ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η
φωτοσήμανση που τα οριοθετεί, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.Το Σωματείο Μηχανοδηγών υπενθυμίζει πως όσα περιγράφονται στο πόρισμα είχαν γνωστοποιηθεί πολλές φορές με εξώδικες διαμαρτυρίες του προς όλους τους αρμόδιους φορείς. «Ως απάντηση λαμβάναμε χλεύη και απειλές» τονίζει.
«Αντί να υπάρξει από τους υπευθύνους των ως άνω αρμόδιων φορέων, η δημόσια παραδοχή των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος, ανακαλύφθηκαν και κυκλοφόρησαν ευρέως, όροι, άγνωστοι στους σιδηροδρομικούς, όπως η περίφημη “τοπική τηλεδιοίκηση”» παρατηρεί, ενώ αναφέρεται στην προπαγάνδα αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης φέρνοντας ως παράδειγμα το στέλεχος του ΟΣΕ που σε ζωντανή μετάδοση διέκοψε αναφορά σταθμάρχη στα πραγματικά γεγονότα με το πασίγνωστο «τέλος – τέλος».
Το Σωματείο Μηχανοδηγών κάνει επίσης λόγω για συντονισμένη διαρροή μονταρισμένων ηχητικών, υπηρεσιακών συνομιλιών, σταθμαρχών και μηχανοδηγών, προκειμένου να στοχοποιηθούν και οι νεκροί συνάδελφοι μηχανοδηγοί και να καλλιεργηθεί στην ελληνική κοινή γνώμη ότι το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, οφείλεται αποκλειστικά σε «ανθρώπινα λάθη». «Όσοι προέβησαν σε αυτές τις μεθοδεύσεις πρέπει αυτονόητα να παραιτηθούν, καθώς με την παρουσία τους προκαλούν όχι μόνο τους μηχανοδηγούς, αλλά την ελληνική κοινωνία» υπογραμμίζει.
Σε ό,τι αφορά το πόρισμα, το Σωματείο σημειώνει πως διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για την αναφορά σε μη ενημέρωση του μηχανοδηγού προς τον σταθμάρχη, ότι αλλάζει γραμμή μετά την αναχώρηση της IC 62 από την Λάρισα, «καθώς ακόμα δεν έχουμε ακούσει τα ηχητικά από τους εμπλεκόμενους σταθμούς, ενώ στην περιοχή της Λάρισας είχαμε διαπιστώσει και καταγγείλει, ήδη από τον Οκτώβριο του έτους 2022, πλαστογραφία υπηρεσιακών εγγράφων -από αγνώστους -με σκοπό να κατηγορηθεί μηχανοδηγός, ως αποκλειστικός υπεύθυνος για συγκεκριμένο δυστύχημα και να αποκλεισθεί κάθε κίνδυνος (αστικός ή ποινικός) για άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα συνδεόμενα -κυρίως- με τον ΟΣΕ». Υπόθεση για την οποία ο μηχανοδηγός προχώρησε – με την στήριξη του νομικού συμβούλου του Σωματείου μας – σε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου στον εισαγγελέα Λάρισας στις 11 Ιανουαρίου 2023.
Το Σωματείο Μηχανοδηγών είχε συναντήσεις με την DGMove στις Βρυξέλλες και με το κλιμάκιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων που βρισκόταν στην Αθήνα, στις οποίες τέθηκε επί τάπητος η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και ζητήθηκε η συνδρομή των ευρωπαϊκών αρχών, προκειμένου αυτή να βελτιωθεί άμεσα, ενώ δόθηκε και το απαραίτητο υλικό, με τις ενέργειες του Σωματείου την τελευταία περίοδο και πριν το δυστύχημα των Τεμπών.
«Κοινή παραδοχή και άποψη είναι η αναγκαιότητα άμεσης λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, ενώ στις συναντήσεις αυτές, αφέθηκε να εννοηθεί ότι, είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο η χώρα μας, να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το προσεχές διάστημα για την κατάσταση του σιδηροδρόμου εν γένει» αναφέρει το Σωματείο Μηχανοδηγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου