Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Η ελληνική αγορά αποδεικνύεται πολύ σκληρή για τη μεγαλύτερη γερμανική αλυσίδα discount σούπερ μάρκετ, Aldi




Και νέα άσχημα νέα για τον κλάδο των μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου της ελληνικής αγοράς έρχονται να προστεθούν στις δυσάρεστες εξελίξεις των τελευταίων ημερών εξαιτίας της προσφυγής της Ατλάντικ στο άρθρο 99. Σήμερα η μεγαλύτερη γερμανική αλυσίδα discount σούπερ μάρκετ Aldi ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα και τη διακοπή της λειτουργίας των 38 καταστημάτων της, δύο χρόνια σχεδόν μετά τον ερχομό της στη χώρα μας, λόγω προβλημάτων στην εφαρμογή του επενδυτικού της προγράμματος στη χώρα.

Η Aldi ακολουθεί τα χνάρια της εκπτωτικής αλυσίδας γερμανικών συμφερόντων Plus, η οποία εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2006 και μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα κατέρρευσε περνώντας στα χέρια της ΑΒ Βασιλόπουλος. Μέχρι στιγμής, νικήτρια στον πόλεμο των εκπτωτικών αλυσίδων αναδεικνύεται η επίσης γερμανική Lidl, καθώς πρόσφατα παρέδωσε τα «όπλα» στον όμιλο Carrefour-Μαρινόπουλο και η ισπανική Dia.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Aldi, διεξάγονται συνομιλίες με ενδιαφερόμενους για την εξαγορά και την συνέχιση των δραστηριοτήτων.

«Ο όμιλος επιχειρήσεων ALDI Süd θα επικεντρωθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της στις υπόλοιπες εννέα χώρες (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Η.Π.Α, Αυστραλία), όπου δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία, με συνολικά 4200 καταστήματα», καταλήγει η ανακοίνωση.

Ήδη από χθες τα στελέχη της μεγάλης αλυσίδας ανακοίνωσαν την αποχώρηση στους εργαζομένους της στη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, λόγω της κρίσης.

Η αποχώρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, καθώς κρίθηκε ως μη βιώσιμο το εγχείρημα επέκτασης της εταιρίας, το οποίο προέβλεπε τη δημιουργία 42 καταστημάτων μέχρι και το τέλος του 2009 και δύο logistic centers σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Πλέον γίνεται φανερό ότι η κρίση περνάει σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριοποίησης, ακόμα και σε εκείνο που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν «φρούριο», δηλαδή των τροφίμων και των ποτών, όπου οι δαπάνες μέχρι πρότινος ήταν ανελαστικές.

Στα αρχικά σχέδια της Aldi ήταν η επένδυση 1 δισ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας με στόχο να κατακτήσει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 20%. Tα πρώτα καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας άνοιξαν τις πύλες τους στις αρχές Nοεμβρίου του 2008 στη Bόρειο Eλλάδα, την οποία η Aldi χρησιμοποίησε ως εφαλτήριο για την ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 700 εργαζόμενους στα 38 καταστήματά της και συνεργάζεται για την παραγωγή των προϊόντων με περισσότερες από 130 βιομηχανίες στην Eλλάδα, μεταξύ των οποίων η αλλαντοβιομηχανία Nίκας, η Yφαντής, η MEBΓAΛ, η AΓNO, η Mύλοι Λούλη, η Mέλισσα Kίκιζας κα.

ΠΗΓΗ:voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου