Βουτιά του τζίρου στην αγορά των μαγιό. Εμποροι και παραγωγοί βλέπουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν με ρυθμούς 20% έως και 40%, τάση που φαίνεται να χαρακτηρίζει και την περίοδο των εκπτώσεων, παρά τις γενναίες προσφορές που ρίχνουν τις τιμές μέχρι και 60%.
«Η πτώση της κατανάλωσης έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους. Η κατάσταση είναι δύσκολη και στη δική μας αγορά», παρατηρεί ο κ. Ιωάννης Αεράκης, επικεφαλής των ομώνυμων καταστημάτων που ειδικεύονται στην πώληση μαγιό. Αν και η θερμοκρασία έχει ανέβει αισθητά εδώ και αρκετόν καιρό, οι Ελληνες και οι Ελληνίδες εξακολουθούν να αγοράζουν λιγότερα αλλά και φθηνότερα μαγιό. Πρόκειται για συνήθεια που άρχισε να γίνεται αισθητή την περασμένη χρονιά, οπότε οι λιανικές πωλήσεις των μαγιό μειώθηκαν κατά 10% έως 20%. Προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες, οι έμποροι προχώρησαν φέτος σε αλλεπάλληλα κύματα προσφορών. Παράλληλα, ενόψει της κλιμακούμενης πτώσης στην κατανάλωση, στράφηκαν στην αγορά εμπορευμάτων σε πιο οικονομικές τιμές, ενώ ακόμη και στις πιο ακριβές μάρκες κατάφεραν να εξασφαλίσουν από τους προμηθευτές τους καλύτερες τιμές. «Ομως, παρά τις προσφορές αλλά και τις χαμηλότερες τιμές, οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι», παρατηρεί ο κ. Αεράκης.
Ενώ παλαιότερα οι πελάτες συνήθιζαν να αγοράζουν τουλάχιστον δύο μαγιό τον χρόνο, φέτος περιορίζονται στα περυσινά ή αγοράζουν μόνο ένα- και αυτό σε όσο γίνεται πιο προσιτή τιμή. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μαγιό που πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές κερδίζουν μερίδιο στη συνολική πίτα των λιανικών πωλήσεων, οι οποίες εκτιμάται ότι κινούνται γύρω στα 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Πάντως οι έμποροι εκτιμούν ότι οι εκπτώσεις, αν και κυμαίνονται σε υψηλά ποσοστά, δεν θα δώσουν ώθηση στην πεσμένη αγορά. Αλλωστε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων πραγματοποιείται κάθε χρόνο τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Με δεδομένη μάλιστα τη χαμηλή κατανάλωση φέτος εκτιμούν ότι οι πτωτικοί ρυθμοί θα διατηρηθούν και τις επόμενες χρονιές, παρότι οι αλλαγές και η τάση στη μόδα επηρεάζουν θετικά την κατανάλωση.
Νέοι παίκτες που πωλούν φθηνότερα
Η πτώση της κατανάλωσης επηρεάζει αρνητικά και τις εταιρείες που παράγουν μαγιό. Σύμφωνα με στελέχη του χώρου, οι πωλήσεις τους στην ελληνική αγορά είναι μειωμένες, με αποτέλεσμα να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στις εξαγωγές, οι οποίες παρουσιάζουν μικρότερη πτώση. Μάλιστα ορισμένες εταιρείες έχουν καταφέρει να διατηρήσουν τις εξαγωγές τους στα περυσινά επίπεδα. Η μείωση της ζήτησης στην ελληνική αγορά οφείλεται κατά τους παραγωγούς και στις ανακατατάξεις που καταγράφονται στον κλάδο, με την είσοδο νέων παικτών με φθηνότερα προϊόντα, η ζήτηση των οποίων αυξάνεται λόγω και των οικονομικών δυσκολιών. Ομως πέρα από τα φθηνά κομμάτια που βρίσκει κανείς ακόμη και σε σούπερ μάρκετ και λαϊκές, στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται αμιγώς στον χώρο της παραγωγής και πώλησης μαγιό βάλλονται και από την είσοδο νέων παικτών. Πρόκειται για τις αλυσίδες ενδυμάτων και κυρίως τις πολυεθνικές, όπως είναι η Ζara, η Η&Μ και η Μarks and Spencer, οι οποίες τοποθετούν στα καταστήματά τους και μαγιό.
Κερδίζουν έδαφος οι αλυσίδες ενδυμάτων
Ως αποτέλεσμα το μερίδιο των εξειδικευμένων καταστημάτων πώλησης μαγιό έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ολοένα μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων πραγματοποιείται από αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης ετοίμων ενδυμάτων και από πολυκαταστήματα. Ομως ο κ. Αεράκης υποστηρίζει ότι «οι αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το σέρβις που παρέχουν τα εξειδικευμένα καταστήματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί μόνο σε μικρές ηλικίες, μεταξύ 16 και 25 ετών. Σε μεγαλύτερες ηλικίες οι Ελληνίδες ζητούν συμβουλές και σέρβις».
ΠΗΓΗ:tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου