Κυριακή 18 Ιουλίου 2010

ΜΕΙΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ,ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ.Διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων εκτιμούν οτι η κρίση θα διαρκέσει 2-3 ετη .





Μείωση πωλήσεων που κυμαίνεται από 10% έως και 30%, ανάλογα με τη χρηματοοικονομική «υγεία» των επιμέρους επιχειρήσεων, εμφανίζει τον τελευταίο χρόνο η εγχώρια αγορά. Αιτία η οικονομική κρίση η οποία, με τα έντονα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει σήμερα, εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί για ακόμη 2-3 χρόνια. Ειδικά για φέτος η μείωση του ΑΕΠ με βάση το αισιόδοξο σενάριο θα κυμανθεί στο -2%, χωρίς να αποκλείεται όμως κι ακόμη βαθύτερη ύφεση, που μπορεί να αγγίξει το -4% του ΑΕΠ.

Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο γενικός διευθυντής της μεταλλουργίας Πυραμίς ΑΕ, σε εκδήλωση που οργάνωσε, χθες το βράδυ, το Ινστιτούτο Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ. Μιλώντας για το ρόλο των πωλήσεων σε περίοδο οικονομικής κρίσης, ο κ. Τάσος Κυριακίδης –που κατέχει θέση γενικού διευθυντή και στην Εκδοτική Βορείου Ελλάδος- υποστήριξε ότι η κρίση εκτός από απειλή είναι και ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και πως ο ρόλος των πωλήσεών τους είναι κεντρικός στην προσπάθεια επιβίωσής τους. Αναλύοντας περαιτέρω τα χαρακτηριστικά της αγοράς ο κ. Κυριακίδης αναφέρθηκε στη σημαντική μείωση ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, στο σοβαρό κίνδυνο να κλείσουν οι αδύναμες οικονομικά εταιρείες, στην αύξηση της ανεργίας, καθώς επίσης και στη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού. Στον αντίποδα, διακρίνεται άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, σε ποσοστό 40%, καθώς και τάση υλοποίησης επενδύσεων στη λεγόμενη «πράσινη» οικονομία.

«Είδαμε να αυξάνουν οι πτωχεύσεις», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι σε τέτοιες δύσκολες περιόδους οι επιχειρήσεις, μεταξύ άλλων, πρέπει να «σφίγγουν» περισσότερο τις εισπράξεις προς τους αναξιόπιστους πελάτες και να τις χαλαρώνουν, σχετικά, στους αξιόπιστους. «Ο πελάτης που δεν μας πλήρωνε στο παρελθόν, δεν θα μας πληρώσει ούτε σήμερα, ούτε στο μέλλον. Αντίθετα, τον αξιόπιστο που λόγω της κατάστασης δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή του για έναν μήνα, πρέπει να τον στηρίξουμε και να τον βοηθήσουμε», εξήγησε ο κ. Κυριακίδης και συμπλήρωσε ότι άλλες κινήσεις που ενδείκνυνται είναι η άσκηση πίεσης προς προμηθευτές για να αυξήσουν το όριο των ημερών πληρωμής τους, η προσφυγή σε λύσεις factoring και leasing για επαρκή χρηματοδότηση και η ασφάλιση των πιστώσεών τους. Μίλησε, επίσης, για την ανάγκη να υπάρχει διασπορά στο επίπεδο των προμηθευτών και των πελατών, διότι η συγκέντρωση φέρνει υψηλή εξάρτηση κι αν κάτι δεν πάει καλά σε έναν πελάτη ή προμηθευτή, μπορεί να παρασύρει την επιχείρηση, αλλά και να αναζητούνται καινοτομίες και ειδικά κομμάτια της αγοράς στα οποία θα απευθύνονται για αναζήτηση πελατών.

Στην παρέμβασή του ο κ. Μιχάλης Κανταρτζόπουλος, North Greece Sales Supervisor της Vodafone Greece SA αναφέρθηκε στην τεχνολογία και στην αρωγή της στην αποτελεσματικότητα των πωλήσεων. Εστιάζοντας κυρίως στο Customer Relationship Management (CRM) παρουσίασε στοιχεία από τα οποία προκύπτει πως λύσεις αυτού του επιπέδο στη χώρα μας είναι περιορισμένες από άποψη διείσδυσης στην αγορά. Ειδικότερα, η μία στις τρεις μεσαίες επιχειρήσεις διαθέτει λύσεις CRM, οι τέσσερις στις πέντε μεγάλες εταιρείες έχουν εγκατεστημένες λύσεις τύπου ERP, η μία στις δύο χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογιστικό πρόγραμμα, ενώ τέλος η χρήση SCM είναι ιδιαίτερα χαμηλή και περιορίζεται κυρίως στις μεγάλες επιχειρήσεις σε ποσοστό περίπου 33% (μία στις τρεις).

Στη σημασία της προσαρμοστικότητας των επιχειρήσεων στις αλλαγές που συντελούνται στην αγορά, επικέντρωσε την εισήγησή της η Modern Trade–Key Account Manager της Coca Cola – 3 E, Σαπφώ Δουδούμη, η οποία τόνισε ότι οι αλλαγές αυτές μπορεί να αφορούν:
• Την εμπορική και την πιστωτική πολιτική προς τους πελάτες,
• Την αλλαγή του τρόπου πληρωμής των προμηθευτών της,
• Τον τρόπο διανομής των προϊόντων
• Πληροφοριακά συστήματα
• Εσωτερικές διαδικασίες και
• Οργανωτικές αλλαγές.
ΠΗΓΗ:voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου