Με έκθεσή του ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) ζητά την απαγόρευση των smartphones στα σχολεία όλου του κόσμου ώστε να αντιμετωπιστεί η διάσπαση της προσοχής των μαθητών, να βελτιωθεί η μάθηση και να προστατευτούν τα παιδιά από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.
Tα smartphones θα πρέπει να απαγορευτούν στα σχολεία όλου του κόσμου ώστε να αντιμετωπιστεί η διάσπαση της προσοχής των μαθητών, να βελτιωθεί η μάθηση και να προστατευτούν τα παιδιά από τον
διαδικτυακό εκφοβισμό.Η UNESCO, ο οργανισμός του ΟΗΕ που είναι υπεύθυνος για την εκπαίδευση, την επιστήμη και τον πολιτισμό, δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά επιστημονικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η υπερβολική χρήση κινητών τηλεφώνων συνδέεται με μειωμένες εκπαιδευτικές επιδόσεις και ότι τα υψηλά επίπεδα χρόνου στην οθόνη έχουν επιπτώσεις στη συναισθηματική σταθερότητα των παιδιών.
Είπε, επιπλέον, ότι η έκκλησή της για την απαγόρευση των smartphones στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι η ψηφιακή τεχνολογία στο σύνολό της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, θα πρέπει πάντα να υποτάσσεται σε ένα «ανθρωποκεντρικό όραμα» της εκπαίδευσης και ποτέ να μην υποκαθιστά την πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς, η οποία πέρα από το αυστηρά μαθησιακό αποτέλεσμα καλλιεργεί και τη συναισθηματική νοημοσύνη.
Η απερίσκεπτη υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας θα μπορούσε να υπερεκτιμήσει τον θετικό αντίκτυπο στην εκπαίδευση, υποστηρίζει η έκθεση του ΟΗΕ, σημειώνοντας πως «το νέο δεν είναι πάντα καλύτερο».
Η UNESCO ζητά διεθνή απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία
«Η ψηφιακή επανάσταση έχει αμέτρητες δυνατότητες αλλά, όπως έχουν εκφραστεί προειδοποιήσεις για το πώς πρέπει να ρυθμιστεί στην κοινωνία, πρέπει να δοθεί παρόμοια προσοχή στον τρόπο που χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση», υποστηρίζει η γενική διευθύντρια της UNESCO, Όντρει Αζουλέι.
Προσθέτει επίσης: «η χρήση της πρέπει να στοχεύει σε βελτιωμένες μαθησιακές εμπειρίες και την ευημερία των μαθητών και των δασκάλων, όχι σε βάρος τους. Κρατήστε πρώτα τις ανάγκες του μαθητή και υποστηρίξτε τους δασκάλους. Οι διαδικτυακές συνδέσεις δεν υποκαθιστούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση».
Η έρευνα παραδέχεται, ωστόσο, την συνδρομή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση στη διάρκεια της πανδημίας.
Για την UNESCO, οι χώρες πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ψηφιακή τεχνολογία στην εκπαίδευση είναι επωφελής και ότι αποφεύγεται η βλάβη, τόσο στην υγεία των μαθητών, όσο και ευρύτερα στη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Με βάση την ανάλυσή της σε 200 εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς, η UNESCO υπολόγισε ότι μία στις τέσσερις χώρες έχει απαγορεύσει τα smartphones στο σχολείο, είτε μέσω νόμου είτε μέσω συστάσεων. Μεταξύ αυτών είναι η Γαλλία, η οποία εισήγαγε αυτή την πολιτική το 2018, και η Ολλανδία, η οποία θα επιβάλει περιορισμούς από το 2024.
Ανακοινώνοντας την απαγόρευση νωρίτερα μέσα στον μήνα, ο ολλανδός υπουργός Παιδείας, Ρόμπερτ Ντιζκράαφ, δήλωσε: «Οι μαθητές πρέπει να μπορούν να συγκεντρώνονται και να τους δίνεται η ευκαιρία να μελετούν καλά. Τα κινητά τηλέφωνα δημιουργούν μια αναστάτωση, σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους μαθητές από αυτήν».
Το μότο της καμπάνιας της UNESCO είναι: «Πρώτα οι μαθητές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου