Σύμφωνα με τους νομικούς που κέρδισαν την υπόθεση κατά του FDA, η απόφαση είναι μια μεγάλη νίκη για τη διαφάνεια
Την άμεση δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων για τα εμβόλια της Pfizer από τον FDA διέταξε το ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ, απορρίπτοντας την μέχρι τώρα πρακτική για δημοσιοποίηση μόλις 500 σελιδών μηνιαίως.
Μέχρι στιγμής ο FDA δημοσιοποιεί μόλις 500 σελίδες το μήνα από τα δεδομένα που υποβάλλει η Pfizer για την αδειοδότηση του εμβολίου της για την Covid-19.
Πλέον πρέπει να δημοσιοποιούν 55.000 σελίδες το μήνα.
Υποθέτοντας ότι υπάρχουν περίπου 450.000 σελίδες, αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν λίγο περισσότερο από οκτώ μήνες για να δει ο κόσμος πως αδειοδοτήθηκε το εμβόλιο της Pfizer.
Μεγάλη νίκη διαφάνειας
Σύμφωνα με τους νομικούς που κέρδισαν την υπόθεση κατά του FDA, η απόφαση είναι μια μεγάλη νίκη για τη διαφάνεια και αφαιρεί ένα από τα εμπόδια που είχαν οι ομοσπονδιακές αρχές "υγείας" σχετικά με τα δεδομένα που χρειάζονται ανεξάρτητοι επιστήμονες για να προσφέρουν λύσεις και να αντιμετωπίσουν σοβαρά ζητήματα με το τρέχον πρόγραμμα εμβολίων.
Κανένα άτομο δεν πρέπει ποτέ να εξαναγκαστεί να συμμετάσχει σε μια ανεπιθύμητη ιατρική διαδικασία, ανέφεραν.
Και ενώ είναι αρκετά κακό που η κυβέρνηση παραβίασε αυτό το βασικό δικαίωμα ελευθερίας επιβάλλοντας το εμβόλιο Covid-19, η κυβέρνηση ήθελε επίσης να κρύψει τα δεδομένα περιμένοντας να πετύχει πλήρως αυτό στο οποίο βασιζόταν για την άδεια χρήσης αυτού του προϊόντος.
Διατάζοντας την έγκαιρη δημοσιοποίηση των εγγράφων, ο δικαστής αναγνώρισε ότι η δημοσιοποίηση αυτών των δεδομένων είναι ύψιστης δημόσιας σημασίας και θα πρέπει να είναι μία από τις υψηλότερες προτεραιότητες του FDA.
Το πλήρες κείμενο της δικαστικής εντολής
UNITED STATES DISTRICT COURT
PHMPT, Plaintiff v. FDA, Defendant, No. 4:21-cv-1058-P
ORDER
Αυτή η υπόθεση αφορά τον νόμο περί ελευθερίας της πληροφόρησης («FOIA»).
Συγκεκριμένα, επίμαχο είναι το αίτημα FOIA του Ενάγοντα που ζητά «[α] όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες για το εμβόλιο Pfizer που απαριθμούνται στο 21 C.F.R. § 601.51 (ε) με εξαίρεση τις δημοσίως διαθέσιμες αναφορές για το Σύστημα Αναφοράς Ανεπιθύμητων Ενεργειών Εμβολίου «από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων («FDA»). Βλ. ECF No.
Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο πραγματοποίησε διάσκεψη με τα μέρη για να καθορίσει το κατάλληλο χρονοδιάγραμμα παραγωγής. [1] Βλέπε αριθ. ECF. 21, 34.
«Η ανοιχτή διακυβέρνηση είναι θεμελιωδώς ένα αμερικανικό ζήτημα» - δεν είναι ούτε Ρεπουμπλικανικό ούτε Δημοκρατικό [2].
Όπως έγραψε ο James Madison, «[μια] λαϊκή Κυβέρνηση, χωρίς λαϊκές πληροφορίες, ή τα μέσα απόκτησής της, δεν είναι παρά ένας Πρόλογος μιας Φάρσας ή μιας Τραγωδίας, ή, ίσως, και τα δύο.
Η γνώση θα κυβερνά για πάντα την άγνοια: Και ένας λαός που θέλει να είναι Κυβερνήτης του εαυτού του, πρέπει να οπλιστεί με τη δύναμη που δίνει η γνώση.
Η αλήθεια και το ψέμα σε μια ανοιχτή αγορά είναι ένα έθνος που φοβάται το λαό του... τροφοδοτεί θεωρίες συνωμοσίας και μειώνει την εμπιστοσύνη του κοινού στην κυβέρνηση.»[5]
Απηχώντας αυτά τα συναισθήματα, «[τ] ο βασικός σκοπός του FOIA είναι να εξασφαλίσει την ενημέρωση των πολιτών, [που είναι] ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία μιας δημοκρατικής κοινωνίας». NLRB v. Robbins Tire & Rubber Co., 437 U.S. 214, 242 (1977).
"Η FOIA [επομένως] θεσπίστηκε για να "διαπεράσει το πέπλο του διοικητικού απορρήτου και να ανοίξει τη δράση της υπηρεσίας στο φως του δημόσιου ελέγχου." Batton v. Evers, 598 F.3d 169, 175 (5th Cir. 2010) (παραθέτοντας το Dep’t of the Air Force v. Rose, 425 U.S. 352, 361 (1976)).
Και «το Κογκρέσο έχει από καιρό αναγνωρίσει ότι «οι πληροφορίες είναι συχνά χρήσιμες μόνο εάν είναι έγκαιρες» και ότι, ως εκ τούτου, «η υπερβολική καθυστέρηση από την υπηρεσία στην απάντησή της ισοδυναμεί συχνά με άρνηση». Open Soc'y Just. Πρωτοβουλία v. CIA, 399 F. Supp. 3d 161, 165 (S.D.N.Y. 2019) (παραθέτοντας H.R. REP. NO. 93-876, at 6271 (1974)).
Όταν χρειάζεται, ένα δικαστήριο "μπορεί να χρησιμοποιήσει τις δίκαιες εξουσίες του για να απαιτήσει από μια υπηρεσία να δημοσιοποιεί έγγραφα σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που επιβάλλεται από το δικαστήριο". Clement v. FBI, 71 F. Supp. 3d 262, 269 (D.D.C. 2014).
Εδώ, το Δικαστήριο αναγνωρίζει τις «αδικαιολόγητα επαχθείς» προκλήσεις που μπορεί να παρουσιάσει αυτό το αίτημα FOIA στον FDA. Βλέπε γενικά ECF Nos. 23, 30, 34.
Όμως, όπως εκφράστηκε στη διάσκεψη, μπορεί να μην υπάρχει ένα «πιο σημαντικό ζήτημα στην Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων... πέρα από την πανδημία, το εμβόλιο Pfizer, ο εμβολιασμός όλων των Αμερικανών [και] η διασφάλιση ότι το αμερικανικό κοινό είναι βέβαιο ότι αυτό δεν ήταν αποτέλεσμα βιασύνης εκ μέρους των Ηνωμένων Πολιτειών. . . . ECF No. 34 at 46.
Συνεπώς, το Δικαστήριο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτό το αίτημα FOIA είναι ύψιστης δημόσιας σημασίας.
bankingnews.gr
Και ενώ είναι αρκετά κακό που η κυβέρνηση παραβίασε αυτό το βασικό δικαίωμα ελευθερίας επιβάλλοντας το εμβόλιο Covid-19, η κυβέρνηση ήθελε επίσης να κρύψει τα δεδομένα περιμένοντας να πετύχει πλήρως αυτό στο οποίο βασιζόταν για την άδεια χρήσης αυτού του προϊόντος.
Διατάζοντας την έγκαιρη δημοσιοποίηση των εγγράφων, ο δικαστής αναγνώρισε ότι η δημοσιοποίηση αυτών των δεδομένων είναι ύψιστης δημόσιας σημασίας και θα πρέπει να είναι μία από τις υψηλότερες προτεραιότητες του FDA.
Το πλήρες κείμενο της δικαστικής εντολής
UNITED STATES DISTRICT COURT
PHMPT, Plaintiff v. FDA, Defendant, No. 4:21-cv-1058-P
ORDER
Αυτή η υπόθεση αφορά τον νόμο περί ελευθερίας της πληροφόρησης («FOIA»).
Συγκεκριμένα, επίμαχο είναι το αίτημα FOIA του Ενάγοντα που ζητά «[α] όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες για το εμβόλιο Pfizer που απαριθμούνται στο 21 C.F.R. § 601.51 (ε) με εξαίρεση τις δημοσίως διαθέσιμες αναφορές για το Σύστημα Αναφοράς Ανεπιθύμητων Ενεργειών Εμβολίου «από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων («FDA»). Βλ. ECF No.
Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο πραγματοποίησε διάσκεψη με τα μέρη για να καθορίσει το κατάλληλο χρονοδιάγραμμα παραγωγής. [1] Βλέπε αριθ. ECF. 21, 34.
«Η ανοιχτή διακυβέρνηση είναι θεμελιωδώς ένα αμερικανικό ζήτημα» - δεν είναι ούτε Ρεπουμπλικανικό ούτε Δημοκρατικό [2].
Όπως έγραψε ο James Madison, «[μια] λαϊκή Κυβέρνηση, χωρίς λαϊκές πληροφορίες, ή τα μέσα απόκτησής της, δεν είναι παρά ένας Πρόλογος μιας Φάρσας ή μιας Τραγωδίας, ή, ίσως, και τα δύο.
Η γνώση θα κυβερνά για πάντα την άγνοια: Και ένας λαός που θέλει να είναι Κυβερνήτης του εαυτού του, πρέπει να οπλιστεί με τη δύναμη που δίνει η γνώση.
Η αλήθεια και το ψέμα σε μια ανοιχτή αγορά είναι ένα έθνος που φοβάται το λαό του... τροφοδοτεί θεωρίες συνωμοσίας και μειώνει την εμπιστοσύνη του κοινού στην κυβέρνηση.»[5]
Απηχώντας αυτά τα συναισθήματα, «[τ] ο βασικός σκοπός του FOIA είναι να εξασφαλίσει την ενημέρωση των πολιτών, [που είναι] ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία μιας δημοκρατικής κοινωνίας». NLRB v. Robbins Tire & Rubber Co., 437 U.S. 214, 242 (1977).
"Η FOIA [επομένως] θεσπίστηκε για να "διαπεράσει το πέπλο του διοικητικού απορρήτου και να ανοίξει τη δράση της υπηρεσίας στο φως του δημόσιου ελέγχου." Batton v. Evers, 598 F.3d 169, 175 (5th Cir. 2010) (παραθέτοντας το Dep’t of the Air Force v. Rose, 425 U.S. 352, 361 (1976)).
Και «το Κογκρέσο έχει από καιρό αναγνωρίσει ότι «οι πληροφορίες είναι συχνά χρήσιμες μόνο εάν είναι έγκαιρες» και ότι, ως εκ τούτου, «η υπερβολική καθυστέρηση από την υπηρεσία στην απάντησή της ισοδυναμεί συχνά με άρνηση». Open Soc'y Just. Πρωτοβουλία v. CIA, 399 F. Supp. 3d 161, 165 (S.D.N.Y. 2019) (παραθέτοντας H.R. REP. NO. 93-876, at 6271 (1974)).
Όταν χρειάζεται, ένα δικαστήριο "μπορεί να χρησιμοποιήσει τις δίκαιες εξουσίες του για να απαιτήσει από μια υπηρεσία να δημοσιοποιεί έγγραφα σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που επιβάλλεται από το δικαστήριο". Clement v. FBI, 71 F. Supp. 3d 262, 269 (D.D.C. 2014).
Εδώ, το Δικαστήριο αναγνωρίζει τις «αδικαιολόγητα επαχθείς» προκλήσεις που μπορεί να παρουσιάσει αυτό το αίτημα FOIA στον FDA. Βλέπε γενικά ECF Nos. 23, 30, 34.
Όμως, όπως εκφράστηκε στη διάσκεψη, μπορεί να μην υπάρχει ένα «πιο σημαντικό ζήτημα στην Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων... πέρα από την πανδημία, το εμβόλιο Pfizer, ο εμβολιασμός όλων των Αμερικανών [και] η διασφάλιση ότι το αμερικανικό κοινό είναι βέβαιο ότι αυτό δεν ήταν αποτέλεσμα βιασύνης εκ μέρους των Ηνωμένων Πολιτειών. . . . ECF No. 34 at 46.
Συνεπώς, το Δικαστήριο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτό το αίτημα FOIA είναι ύψιστης δημόσιας σημασίας.
bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου