Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Κρυμμένο θησαυρό 550 εκατ. βρήκαν τα σούπερ μάρκετ

“Πόδι” σε μια αγορά, που πριν την πανδημία ήταν προνομιακός χώρος όχι μόνο των μικρών, εκτός τροφίμων, παικτών του λιανεμπορίου αλλά και γνωστών brands όπως οι Jumbo, ΙΚΕΑ, Leroy Merlin, H&M, Inditex (ZARA), Jysk κλπ, έχουν βάλει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πρόκειται για την κατηγορία Bazaar -σε αυτή περιλαμβάνονται προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.- η οποία εν μέσω της πανδημίας και σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας αυτής, εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη, προσθέτοντας έξτρα τζίρο στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς κινήθηκαν οριακά θετικά στο +1,3%, η κατηγορία Bazaar κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2020.

Σύμφωνα με τη NielsenIQ οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν πέρυσι 14,9% ξεπερνώντας σε αξία τα 550,293 εκατ. ευρώ. Ποσό που ισοδυναμεί με το 5,9% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου, εξαιρουμένων των νησιών και του discount καναλιού.

Όπως δηλώνει στο Euro2day.gr ο Δημήτρης Κόλλιας, Client Business Partner της NielsenIQ, οι πωλήσεις ρούχων και αξεσουάρ εντός των σούπερ μάρκετ (εξαιρούνται τα νησιά και το discount κανάλι) αυξήθηκαν κατά 23% στα 76 εκατ. ευρώ -αντιπροσωπεύουν κοντά στο 14% της κατηγορίας bazaar. Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κόλλια, οι πωλήσεις των σκευών και των ειδών κουζίνας, -αντιπροσωπεύουν το 15,5% της κατηγορίας Bazaar- ενισχύθηκαν κατά 20,5% στα 85 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά τα βιβλία, οι πωλήσεις τους υποχώρησαν κατά 21% στα 2,7 εκατ. ευρώ.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι τα 550 και πλέον εκατομμύρια ευρώ που τζιράρει η συγκεκριμένη κατηγορία στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ισοδυναμούν με τις πωλήσεις που πραγματοποιεί η Jumbo σε επίπεδο μητρικής ή με τις πωλήσεις του Ισπανικού ομίλου Inditex (ZARA) στην Ελλάδα αθροιστικά με τον τζίρο που κάνουν στη χώρα τα IKEA και η Intersport.


Όμως επί της ουσίας πρόκειται για ένα ποσό το οποίο έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια, από τη μικρή κυρίως λιανική εκτός τροφίμων, στα σούπερ μάρκετ και δη στις μεγάλες σάλες αυτών, καθιστώντας τις αλυσίδες του κλάδου υπολογίσιμο παίκτη σε μια αγορά που βρίσκεται σε φάση ριζικών αλλαγών.

Για να αντιληφθούμε τη δύναμη που έχουν αποκτήσει τα σούπερ μάρκετ στη συγκεκριμένη αγορά αρκεί να αναφέρουμε πως τον Νοέμβριο, όπου το λιανεμπόριο εκτός τροφίμων εναπόθεσε τις ελπίδες του, οι οποίες διαψεύστηκαν, στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και στη Black Friday, ο τζίρος της κατηγορίας bazaar στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. 
Το παραπάνω στοιχείο καταθέτει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Καταλύτης αυτής της τάσης είναι η πανδημία, που έβαλε περισσότερους καταναλωτές μέσα στις σάλες των σούπερ μάρκετ, οι οποίοι κατά τη διάρκεια των lockdown, αλλά και των μέτρων περιορισμού μετάδοσης της νόσου στράφηκαν σε αγορές και άλλων, πέραν των τροφίμων, προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ.

Εν αντιθέσει πάντως με τις πωλήσεις της κατηγορίας bazaar, οι πωλήσεις τροφίμων-ποτών εμφάνισαν πέρυσι οριακή ανάπτυξη +1,6%, ο τζίρος των φρέσκων και επί ζυγίω προϊόντων ενισχύθηκε μόλις κατά +0,3% ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση 1,7% και 2,4% αντίστοιχα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου για τη φετινή χρονιά κάνουν λόγο για υποχώρηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κατά 1,7% σε αξία και 5% σε όγκο. Προβλέψεις οι οποίες δεν αποκλείεται να αναθεωρηθούν επί τα χείρω αναφέρουν στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς. 

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή, λόγω των ανεξέλεγκτων ανατιμήσεων στην ενέργεια και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, αποτελεί άλλωστε τον μεγάλο πονοκέφαλο για προμηθευτές και λιανέμπορους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου