Nike εναντίον Adidas, ΗΠΑ εναντίον Γερμανίας, Ρονάλντο εναντίον Μέσι και άλλες τιτανομαχίες με φόντο χορηγίες δισεκατομμμυρίων ευρώ |
Ένας χορός δισεκατομμυρίων, ένα ντέρμπι με φόντο την κορυφή του
κόσμου.
Όχι, δεν αναφερόμαστε στο καθαρά αγωνιστικό σκέλος του Παγκοσμίου Κυπέλλου αλλά στη μονομαχία των εταιριών ένδυσης που ντύνουν τις 32 ομάδες και φιλοδοξούν να
δουν μια δική τους φανέλα να σηκώνει το βαρύτιμο τρόπαιο το βράδυ της 15ης Ιουλίου στο Λουζνίκι.
Με τα νοκ άουτ να ξεκινούν το SDNA καταγράφει τον «χρυσοφόρο» ενδυματολογικό χάρτη των «16» λίγο πριν την έναρξη της τελικής ευθείας του Μουντιάλ και ταυτόχρονα γυρίζει το χρόνο πίσω παρουσιάζοντας στοιχεία για τη μεγάλη μάχη των σπουδαιότερων αθλητικών brands του πλανήτη.
Μέσα από το σύνολο των εμπορικών της δραστηριοτήτων στην διοργάνωση (φανέλες, μπάλες, παπούτσια, αναμνηστικά, κλπ.) η Adidas αποκόμισε συνολικά έσοδα, ύψους 2.1 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το συγκεκριμένο χρηματικό ποσό επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στον χώρο του ποδοσφαίρου και επέτυχε τους αρχικούς στόχους, που είχαν θέσει οι επικεφαλής της πριν την έναρξη της διοργάνωσης
Σημαντικό ρόλο, για την εξέλιξη αυτή είχε η πορεία των πωλήσεων στις φανέλες των ομάδων. Η Adidas κατάφερε να πουλήσει 8 εκατομμύρια φανέλες συνολικά στο Μουντιάλ της Βραζιλίας, ξεπερνώντας κατά 1.5 εκατομμύριο (6.5 εκατομμύρια συνολικά) τις πωλήσεις εμφανίσεων στην διοργάνωση του 2010.
Αξιοσημείωτο, είναι το γεγονός ότι το 80% - 90% της
συνολικής παραγωγής εμφανίσεων που είχε διαθέσει η εταιρεία στην αγορά,
είχε εξαντληθεί με την έναρξη του τουρνουά.
Οι εταιρείες αυτές είναι:
Βέβαια, στο φετινό Μουντιάλ η Adidas ισοφαρίζει τόσο την καλύτερη ατομική της επίδοση (2010) ως προς την εταιρεία με τις περισσότερες χώρες (12) στην διοργάνωση όσο και την επίδοση της Puma (2006). Γενικά, φαίνεται πως στην χρονική περίοδο που εξετάζεται, δύσκολα κάποια εταιρεία μπορεί να ξεπεράσει το όριο των 12 χωρών σε Μουντιάλ.
Οι Nike και Puma παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες ως προς τις χώρες που συνεχίζουν στην διοργάνωση, καθώς έχουν μείνει με τις μισές ομάδες σε σχέση με αυτές που ξεκίνησαν το τουρνουά. Από την πλευρά της, η Adidas παρά τις απώλειες χωρών που βίωσε στην φάση των ομίλων (και κυρίως το σοκ του αποκλεισμού της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Γερμανίας), παραμένει η εταιρεία με τις περισσότερες ομάδες στο πελατολόγιο της, στην φάση των «16».
Στην φάση των ομίλων για την περίοδο 1998 - 2018, ο ανταγωνισμός μεταξύ Adidas και Nike είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτος. Οι δύο «κολλοσοί» της αθλητικής βιομηχανίας, αναμετρώνται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ως προς τον αριθμό των χωρών που θα έχει η κάθε πλευρά στο πελατολόγιό της. Η Nike εμφανίζει να έχει μια σταθερά ανοδική πορεία ως προς τις χώρες που διαθέτει σε κάθε Μουντιάλ ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες παρουσιάζουν αστάθεια ή πτώση.
Στο Μουντιάλ του 1974 στα γήπεδα της Δυτικής Γερμανίας, κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους τα αθλητικά λογότυπα στις εμφανίσεις των χωρών.
Οι εταιρείες αυτές ήταν η Adidas και η Umbro.
Αναλυτικότερα, 9 χώρες (Χιλή, Γιουκοσλαβία, Ζαΐρ, Ουρουγουάη Σουηδία, Βουλγαρία, Αιτή, Πολωνία και Αργεντινή) είχαν την «υπογραφή» της Γερμανικής φίρμας ενώ 2 κράτη (Αυστραλία και Σκωτία) της Αγγλικής.
Η αθλητική βιομηχανία ξεκίνησε σιγά σιγά την δημιουργία και εξέλιξή της.
Η εμφάνιση της Nike στο προσκήνιο θα αργήσει αρκετά χρόνια, αφού η είσοδός της σε διοργάνωση παγκοσμίου κυπέλλου θα γίνει το 1998 στα γήπεδα της Γαλλίας.
Η εταιρεία στην διοργάνωση αυτή, θα συμμετάσχει με 5 χώρες ( Βραζιλία, Νότια Κορέα, Νιγηρία, Ολλανδία και ΗΠΑ.
Από
την στιγμή αυτή και μετά, Adidas και Nike ήταν φανερό ότι θα
μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον σε επιχειρηματικό και αγωνιστικό τομέα.
Αμφότερες, θα επιδιώξουν να κυριαρχήσουν στον χώρο του ποδοσφαίρου είτε
μέσω συμφωνιών με ομάδες (συλλόγους και εθνικές) είτε μέσω
ποδοσφαιριστών. Το γεγονός ότι διαθέτουν στα πελατολόγιά τους,
ορισμένους από τους σημαντικότερους ποδοσφαιριστές (Μέσι - Ρονάλντο) και
ιστορικές ομάδες, αποτελεί σημαντική απόδειξη της δυναμικής τους.
Στην ιστορία των παγκοσμίων κυπέλλων, 35 αθλητικές εταιρείες έχουν «υπογράψει» με το λογότυπό τους τις ενδυμασίες των χωρών όπου έχουν λάβει μέρος στην διοργάνωση.
Οι εταιρείες αυτές είναι οι Adidas, Nike, Puma, Umbro, Reebok, Kappa, Lotto, Hummel, Aba, Asics, Diadora, Shamel, New Balance, Uhlsport, Erreà, Atletica, Joma, L Sporto, Le Coq Sportif, Marathon, Brooks, Legea , Burrda, Levi's, Erima, Topper, Sonitex, Admiral, Penalty, Topper, Raihna, Weekend, Rapido, Mitre και Shamil.
Στο χρονικό διάστημα αυτό 1998 - 2018, Adidas και Nike διαθέτουν αρκετές "πιστές" εθνικές ομάδες στα πελατολόγιά τους.
Η Adidas έχει στο δυναμικό της, τις Γερμανία, Ισπανία και Αργεντινή ενώ η Nike τις Βραζιλία, Νότια Κορέα, ΗΠΑ και Ολλανδία. Οι δύο τελευταίες, δεν μετέχουν στην φετινή διοργάνωση.
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι το Βέλγιο στις τελευταίες 4 διοργανώσεις παγκοσμίου κυπέλλου που μετείχε (1998, 2002, 2014, 2018), ισάριθμες φορές είχε διαφορετική εταιρεία (Diadora, Nike, Burrda, Adidas) που επιμελήθηκε τις εμφανίσεις του.
Όχι, δεν αναφερόμαστε στο καθαρά αγωνιστικό σκέλος του Παγκοσμίου Κυπέλλου αλλά στη μονομαχία των εταιριών ένδυσης που ντύνουν τις 32 ομάδες και φιλοδοξούν να
δουν μια δική τους φανέλα να σηκώνει το βαρύτιμο τρόπαιο το βράδυ της 15ης Ιουλίου στο Λουζνίκι.
Με τα νοκ άουτ να ξεκινούν το SDNA καταγράφει τον «χρυσοφόρο» ενδυματολογικό χάρτη των «16» λίγο πριν την έναρξη της τελικής ευθείας του Μουντιάλ και ταυτόχρονα γυρίζει το χρόνο πίσω παρουσιάζοντας στοιχεία για τη μεγάλη μάχη των σπουδαιότερων αθλητικών brands του πλανήτη.
Μουντιάλ 2014: Η διοργάνωση των ρεκόρ για την Adidas
Tο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας του 2014 ήταν ιδιαίτερο για την Adidas, καθώς δημιούργησε μια σειρά από ρεκόρ για την γερμανική εταιρία.Μέσα από το σύνολο των εμπορικών της δραστηριοτήτων στην διοργάνωση (φανέλες, μπάλες, παπούτσια, αναμνηστικά, κλπ.) η Adidas αποκόμισε συνολικά έσοδα, ύψους 2.1 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το συγκεκριμένο χρηματικό ποσό επιβεβαίωσε την κυριαρχία της στον χώρο του ποδοσφαίρου και επέτυχε τους αρχικούς στόχους, που είχαν θέσει οι επικεφαλής της πριν την έναρξη της διοργάνωσης
Σημαντικό ρόλο, για την εξέλιξη αυτή είχε η πορεία των πωλήσεων στις φανέλες των ομάδων. Η Adidas κατάφερε να πουλήσει 8 εκατομμύρια φανέλες συνολικά στο Μουντιάλ της Βραζιλίας, ξεπερνώντας κατά 1.5 εκατομμύριο (6.5 εκατομμύρια συνολικά) τις πωλήσεις εμφανίσεων στην διοργάνωση του 2010.
Η Adidas «κυρίαρχη» του φετινού Μουντιάλ
Στην φετινή διοργάνωση, οκτώ αθλητικές εταιρείες επιμελήθηκαν την δημιουργία των εμφανίσεων, όπου φόρεσαν οι «32» χώρες στην φάση των ομίλων.
Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση
- Adidas (Γερμανία, Ισπανία, Αργεντινή, Βέλγιο, Ρωσία, Μεξικό, Ιαπωνία, Σουηδία, Κολομβία, Αίγυπτος, Μαρόκο, Ιράν)
- Nike (Βραζιλία, Αγγλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Σαουδική Αραβία, Νιγηρία, Νότια Κορέα, Κροατία, Αυστραλία, Πολωνία)
- Puma (Ελβετία, Σερβία, Ουρουγουάη, Σενεγάλη)
- Umbro (Περού),
- Hummel (Δανία)
- New Balance (Κόστα Ρίκα, Παναμάς)
- Uhlsport (Τυνησία)
- Erreà (Ισλανδία).
Βέβαια, στο φετινό Μουντιάλ η Adidas ισοφαρίζει τόσο την καλύτερη ατομική της επίδοση (2010) ως προς την εταιρεία με τις περισσότερες χώρες (12) στην διοργάνωση όσο και την επίδοση της Puma (2006). Γενικά, φαίνεται πως στην χρονική περίοδο που εξετάζεται, δύσκολα κάποια εταιρεία μπορεί να ξεπεράσει το όριο των 12 χωρών σε Μουντιάλ.
Οι Nike και Puma παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες ως προς τις χώρες που συνεχίζουν στην διοργάνωση, καθώς έχουν μείνει με τις μισές ομάδες σε σχέση με αυτές που ξεκίνησαν το τουρνουά. Από την πλευρά της, η Adidas παρά τις απώλειες χωρών που βίωσε στην φάση των ομίλων (και κυρίως το σοκ του αποκλεισμού της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Γερμανίας), παραμένει η εταιρεία με τις περισσότερες ομάδες στο πελατολόγιο της, στην φάση των «16».
H ΜΑΧΗ ΤΩΝ BRANDS ΣΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ | |||
---|---|---|---|
ΕΤΑΙΡΙΑ | ΣΥΝΟΛΟ ΟΜΑΔΩΝ | ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΡΙΘΗΚΑΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ |
Adidas | 12 | 8 | 66,6% |
Nike | 10 | 5 | 50% |
Puma | 4 | 2 | 50% |
Hummel | 1 | 1 | 100% |
Στην φάση των ομίλων για την περίοδο 1998 - 2018, ο ανταγωνισμός μεταξύ Adidas και Nike είναι ιδιαίτερα ευδιάκριτος. Οι δύο «κολλοσοί» της αθλητικής βιομηχανίας, αναμετρώνται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ως προς τον αριθμό των χωρών που θα έχει η κάθε πλευρά στο πελατολόγιό της. Η Nike εμφανίζει να έχει μια σταθερά ανοδική πορεία ως προς τις χώρες που διαθέτει σε κάθε Μουντιάλ ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες παρουσιάζουν αστάθεια ή πτώση.
Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΤΩΝ ΜΟΥΝΤΙΑΛ | ||||
---|---|---|---|---|
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ | Adidas | Nike | Puma | Άλλες εταιρίες |
2018 | 12 | 10 | 4 | 6 |
2014 | 9 | 10 | 8 | 5 |
2010 | 12 | 9 | 7 | 4 |
2006 | 6 | 8 | 12 | 6 |
2002 | 10 | 8 | 4 | 10 |
1998 | 6 | 6 | 5 | 15 |
O… παγκόσμιος πόλεμος ανάμεσα σε Adidas - Nike
Ο… παγκόσμιος πόλεμος της κυριαρχίας στον κόσμο της αθλητικής βιομηχανίας, δεν είναι φυσικά τωρινό φαινόμενο.Στο Μουντιάλ του 1974 στα γήπεδα της Δυτικής Γερμανίας, κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους τα αθλητικά λογότυπα στις εμφανίσεις των χωρών.
Οι εταιρείες αυτές ήταν η Adidas και η Umbro.
Αναλυτικότερα, 9 χώρες (Χιλή, Γιουκοσλαβία, Ζαΐρ, Ουρουγουάη Σουηδία, Βουλγαρία, Αιτή, Πολωνία και Αργεντινή) είχαν την «υπογραφή» της Γερμανικής φίρμας ενώ 2 κράτη (Αυστραλία και Σκωτία) της Αγγλικής.
Η αθλητική βιομηχανία ξεκίνησε σιγά σιγά την δημιουργία και εξέλιξή της.
Η εμφάνιση της Nike στο προσκήνιο θα αργήσει αρκετά χρόνια, αφού η είσοδός της σε διοργάνωση παγκοσμίου κυπέλλου θα γίνει το 1998 στα γήπεδα της Γαλλίας.
Η εταιρεία στην διοργάνωση αυτή, θα συμμετάσχει με 5 χώρες ( Βραζιλία, Νότια Κορέα, Νιγηρία, Ολλανδία και ΗΠΑ.
Στην ιστορία των παγκοσμίων κυπέλλων, 35 αθλητικές εταιρείες έχουν «υπογράψει» με το λογότυπό τους τις ενδυμασίες των χωρών όπου έχουν λάβει μέρος στην διοργάνωση.
Οι εταιρείες αυτές είναι οι Adidas, Nike, Puma, Umbro, Reebok, Kappa, Lotto, Hummel, Aba, Asics, Diadora, Shamel, New Balance, Uhlsport, Erreà, Atletica, Joma, L Sporto, Le Coq Sportif, Marathon, Brooks, Legea , Burrda, Levi's, Erima, Topper, Sonitex, Admiral, Penalty, Topper, Raihna, Weekend, Rapido, Mitre και Shamil.
Στο χρονικό διάστημα αυτό 1998 - 2018, Adidas και Nike διαθέτουν αρκετές "πιστές" εθνικές ομάδες στα πελατολόγιά τους.
Η Adidas έχει στο δυναμικό της, τις Γερμανία, Ισπανία και Αργεντινή ενώ η Nike τις Βραζιλία, Νότια Κορέα, ΗΠΑ και Ολλανδία. Οι δύο τελευταίες, δεν μετέχουν στην φετινή διοργάνωση.
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι το Βέλγιο στις τελευταίες 4 διοργανώσεις παγκοσμίου κυπέλλου που μετείχε (1998, 2002, 2014, 2018), ισάριθμες φορές είχε διαφορετική εταιρεία (Diadora, Nike, Burrda, Adidas) που επιμελήθηκε τις εμφανίσεις του.
Πως βγαίνει η παγκόσμια πρωταθλήτρια μέσα από τη μάχη των εταιριών
Μπορεί, αλήθεια, κανείς να προβλέψει τη φετινή πρωταθλήτρια κόσμου βάσει του brand που φέρει στη φανέλα της. Ακολουθούν ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία που ίσως σας δώσουν την απάντηση:- Στους τελευταίους πέντε τελικούς Μουντιάλ είχαμε τρεις μονομαχίες Adidas – Nike σε τελικό, με τη γερμανική εταιρία να κατακτά δύο τρόπαια.
- Από το 1974 που πρωτοεμφανίστηκαν τα λογότυπα των αθλητικών εταιρειών στις εμφανίσεις των χωρών που μετέχουν στο Μουντιάλ, η Adidas έχει τις περισσότερες κατακτήσεις του τροπαίου, αφού έχει καταγράψει 5/9 επιτυχίες.
- Στη Βραζιλία και οι δύο φιναλίστ ανήκαν στο πελατολόγιο της ίδιας εταιρίας (Γερμανία – Αργεντινή, Adidas). Κάτι τέτοιο έχει συμβεί ξανά δύο φορές στο παρελθόν (1978, Αργεντινή - Ολλανδία και 1990, Δυτική Γερμανία - Αργεντινή), αλλά δεν έχει επαναληφθεί ποτέ σε δύο διαδοχικά Μουντιάλ. Άρα στατιστικά είναι εξαιρετικά δύσκολο να δούμε και πάλι δύο φιναλίστ της Adidas...
- Aπό το 1978 έως το 2014, η Adidas διαθέτει στο πελατολόγιο της τουλάχιστον μια χώρα που φτάνει στον τελικό της διοργάνωσης.
ΠΟΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΦΕΤΟΣ ΤΗΝ ΚΟΥΠΑ; | ||||
---|---|---|---|---|
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ | ΚΑΤΟΧΟΣ | ΦΙΝΑΛΙΣΤ | 3Η ΘΕΣΗ | 4Η ΘΕΣΗ |
2018 | ||||
2014 | Adidas (Γερμανία) | Adidas (Αργεντινή) | Nike (Ολλανδία) | Nike (Βραζιλία) |
2010 | Adidas (Ισπανία) | Nike (Ολλανδία) | Adidas (Γερμανία) | Puma (Ουρουγουάη) |
2006 | Puma (Ιταλία) | Adidas (Γαλλία) | Adidas (Γερμανία) | Nike (Πορτογαλία) |
2002 | Nike (Βραζιλία) | Adidas (Γερμανία) | Adidas (Τουρκία) | Nike (Ν. Κορέα) |
1998 | Adidas (Γαλλία) | Nike (Βραζιλία) | Lotto (Κροατία) | Nike (Ολλανδία) |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου