Σάββατο 14 Ιουλίου 2018

Ποια σκάφη χρειάζονται ασφάλεια;Το στοιχειώδες check list των μηχανών πριν το ταξίδι

Επιτέλους ήρθε η πολυπόθητη στιγμή για τις πρώτες ανοιξιάτικες βόλτες με το σκάφος.
 Αφού πρώτα ελέγξετε τη σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων, βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε ενεργή ασφάλεια σκαφών, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και βάλτε μπροστά τις μηχανές για να ζήσετε τις υπέροχες θάλασσες της χώρας μας.

Από το 2014, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστικε από τη Βουλή των Ελλήνων η ασφάλιση σκαφών θεωρείται υποχρεωτική για μια σειρά πλοίων και ταχύπλοων. 
Ελέγξτε πολύ προσεκτικά εάν και το δικό σας σκάφος εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, οπότε για
να το βγάλετε από το λιμάνι, πρέπει πρώτα να το έχετε ασφαλίσει.

Για ποιά σκάφη είναι υποχρεωτική η ασφάλεια;

Η ελληνική νομοθεσία ορίζει ότι η μετακίνηση και η κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών, δηλαδή κάθε σκάφος -ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο- ολικού μήκους έως και επτά μέτρα, όπως επίσης και κάθε άλλου θαλάσσιου μέσου αναψυχής που θεωρείται ταχύπλοο, επιτρέπεται μόνο εάν αυτό έχει συνάψει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Για πλοία με ολική χωρητικότητα ίση ή μεγαλύτερη των 300 gross tonnage, το πιστοποιητικό ασφάλισης πρέπει να είναι σε ισχύ και να φέρεται επί του πλοίου, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα του 2012, που ενσωματώνει ευρωπαϊκή οδηγία του 2009 για την ασφάλιση των πλοιοκτητών.
Για μικρότερα σκάφη, δηλαδή για σκάφη ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gross tonnage, ο νομοθέτης έχει προβλέψει συγκεκριμένες ασφαλιστικές καλύψεις.

Οι ασφαλιστικές καλύψεις για σκάφη αναψυχής

Τα μικρότερα σκάφη πρέπει να είναι ασφαλισμένα λοιπόν και να διαθέτουν καλύψεις, βάσει του νόμου πάντοτε, για αστική ευθύνη. Για σωματικές βλάβες ή ακόμα και θάνατο επιβαινόντων ή τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία, το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε 50.000 ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 500.000 ευρώ ανά συμβάν. Για υλικές ζημιές επιβαινόντων και τρίτων για τους ανωτέρω λόγους το ασφαλιστικό ποσό ανέρχεται σε 150.000 ευρώ, όπως και στην περίπτωση της θαλάσσιας ρύπανσης.
Με το εξειδικευμένο ασφαλιστικό πρόγραμμα για σκάφη αναψυχής της Eurolife ERB μπορείτε να νιώθετε σιγουριά σε κάθε ταξίδι σας, τηρώντας πάντα τους κανονισμούς που προβλέπει η ελληνική αλλά και η ευρωπαϊκή νομοθεσία για όσους έχουν στην κατοχή τους σκάφος ή πλοίο.

as-milisoume.gr 

Το στοιχειώδες check list των μηχανών πριν το ταξίδι

Του Μάκη Ματιάτου

Κάτι που ποτέ δεν πρέπει να κάνουμε είναι να βάζουμε μπρος τις μηχανές και να λύνουμε κάβους.
Το σκάφος δεν είναι αυτοκίνητο το οποίο ξεκινάμε και φεύγουμε από κακή συνήθεια.
Όλοι οι ναυτικοί κινητήρες, και όχι μόνο, χρειάζονται ένα έλεγχο πριν επιχειρήσουμε να βγούμε από το λιμάνι.



Η κακή συνήθεια που έχουμε από το αυτοκίνητο, δηλαδή να βάζουμε μπρος και να ξεκινάμε, χωρίς να αφήσουμε πρώτα τη μηχανή να ανεβάσει θερμοκρασία, δυστυχώς τη μεταφέρουμε πολλές φορές και στο σκάφος μας. Στη στεριά, ό,τι και να μας συμβεί, μπορούμε να κάνουμε δεξιά και να σταματήσουμε.
 Στη θάλασσα, η ενέργεια αυτή δεν έχει νόημα, γιατί δεν μας προσφέρει τη στοιχειώδη ασφάλεια, ειδικά αν ο καιρός δεν είναι ευνοϊκός.
Υπάρχει ένα στοιχειώδες check list που επιβάλλεται να γίνεται από κάθε κυβερνήτη σκάφους αναψυχής, αν σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους επιβαίνοντες. Οι παρακάτω διαδικασίες ελέγχου των συστημάτων των μηχανών επιβάλλεται να ακολουθούνται με θρησκευτική ευλάβεια όχι μόνο για τη ζωή των κινητήρων αλλά κυρίως για τη δική μας ασφάλεια.

Έλεγχος στάθμης λαδιού

Ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού και στις δύο μηχανές αλλά και στις ρεβέρσες τους. Σε μερικές περιπτώσεις συνιστάται από τον κατασκευαστή της ρεβέρσας ο έλεγχος της στάθμης, όταν η κύρια μηχανή είναι σε λειτουργία και δεν ξεχνούμε ότι η στάθμη του λαδιού είναι διαφορετική, αν η μέτρηση γίνει με τη μηχανή κρύα ή ζεστή.

Έλεγχος στάθμης νερού

Σε περίπτωση που η μηχανή μας ψύχεται με γλυκό νερό, ελέγξουμε τη στάθμη του στο «καζανάκι»


Έλεγχος στάθμης καυσίμων

Αν δεν έχουμε αρκετά καύσιμα φροντίζουμε να γεμίσουμε τις δεξαμενές.
Ας μη ξεχνάμε πως οι πετρελαιομηχανές χρειάζονται εξαέρωση αν με το μπότζι πάρουν αέρα στο σύστημα.
Εξάλλου, με λίγα καύσιμα στη δεξαμενή και λίγο μπότζι, τα κατάλοιπα και το νερό που σίγουρα υπάρχουν μέσα, ανακατεύονται με το πετρέλαιο και μπορεί να προκαλέσουν ζημιές στα μπεκ.
 Συμβαίνει πολύ συχνά να χαλάσει ένα όμορφο ταξίδι από τέτοια προβλήματα.

Βάνες


Πριν βάλουμε μπροστά, θα πρέπει να σιγουρέψουμε πως όλες οι βάνες των μηχανών για την εισαγωγή θάλασσας για την ψύξη, είναι ανοικτές και τα φίλτρα τους καθαρά, έτσι ώστε να μην εμποδίζεται η ροή.
Πολλές φορές η υπερθέρμανση του κινητήρα οφείλεται στα βρώμικα φίλτρα.

Διακόπτες

Πριν από την εκκίνηση, όλοι οι διακόπτες και οι γενικοί των μπαταριών, θα πρέπει να βρίσκονται στη θέση «on».
Αφού ασχοληθούμε σχολαστικά με τον παραπάνω έλεγχο (αλλά και εκείνο των μπαταριών), είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε τη μίζα.

Η εκκίνηση

Ας δούμε τώρα πώς βάζουμε μπροστά μετά το σχετικό έλεγχο. Πριν πατήσουμε τη μίζα καλό είναι να ανεβάσουμε το γκάζι περίπου στη μισή απόσταση.
Αν τα χειριστήρια είναι διπλά, κρατάμε στο κράτει και
ανεβάζουμε το γκάζι.
 Αν είναι μονά χειριστήρια, φροντίζουμε να είναι ακοπλάριστη η ρεβέρσα και ανεβάζουμε το γκάζι στο μισό.
Τώρα είμαστε έτοιμοι να βάλουμε μπρος.
Πατάμε σταθερό τη μίζα για 20 δευτερόλεπτα. Δεν βάζουμε ποτέ μπρος με γρήγορες διακεκομμένες πιέσεις στη μίζα. Αν η μηχανή δεν ξεκινήσει να λειτουργεί, αφήνουμε λίγο να κρυώσει η μίζα και επαναλαμβάνουμε.
Μόλις τώρα πάρει η μηχανή, μειώνουμε σταδιακά το γκάζι και την αφήνουμε να λειτουργήσει στις 1.000 στροφές, ελέγχοντας τα όργανα πίεσης και
θερμοκρασίας, καθώς επίσης και την εξαγωγή της θάλασσας από τις εξατμίσεις για την καλή κυκλοφορία του νερού της ψύξης.

Εκείνο που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι οι μηχανές Diesel φτάνουν στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας τους, αν τις ζεστάνουμε γρήγορα, ας πούμε στις 1.000 στροφές και όχι στο ρελαντί. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να λύσουμε και να φύγουμε, αυξάνοντας σταδιακά τις στροφές μας.

Τέλος, καλό είναι να ζεσταθούν οι μηχανές για 10 λεπτά πριν τις φουλάρουμε. Αλλωστε και να προσπαθήσουμε να τις φορτώσουμε όταν είναι κρύες, δεν υπάρχει περίπτωση να πιάσουμε τις επιδόσεις τους.
 Και δεν ξεχνάμε πως η θάλασσα απαιτεί σεβασμό.
 Καλό ταξίδι.

ortsa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου