Δύο και ένας παίκτες είναι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις από ελληνικής πλευράς, οι οποίες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στον χώρο της ένδυσης. Αφενός οι δύο από αυτές παράγουν ρούχα για λογαριασμό τους και διατηρούν παρουσία στην αγορά με το δικό τους brand.
Ο λόγος για τη B&F (BSB και Lynne) και την Altex Α.Ε. (Funky Buddha). Αφετέρου για
τη Shop & Trade, η οποία ωστόσο έχει καθαρά εμπορικό χαρακτήρα καθώς εισάγει γνωστές ή λιγότερο γνωστές μάρκες ρούχων από το εξωτερικό και της εμπορεύεται.H B&F αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία με δικά της εμπορικά σήματα στον χώρο της γυναικείας μόδας. Συστήθηκε το 1997 από τον Βασίλη Μπιθαρά και τη σύζυγό του, ενώ είχε προηγηθεί το 1980 η δημιουργία της μάρκας BSB. To 2014 η επιχείρηση που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών μετονομάστηκε από BSB σε B&F Ενδυμάτων, εξαπλώνοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην αγορά. Στα βασικότερα αντικείμενα δραστηριότητάς της είναι η βιομηχανική παραγωγή και εμπορία ειδών ένδυσης, υπόδησης, υφασμάτων και συναφών ειδών, η εισαγωγή και εξαγωγή των παραπάνω ειδών.
Η BSB και η Lynne που ανήκουν στον όμιλο B&F αποτελούν δύο εμπορικά σήματα αποκλειστικά με γυναικεία ρούχα, τα οποία διατίθενται σε περίπου 200 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στο πλάνο η επέκταση
Εκτός από την εγχώρια αγορά έχει ανοίξει τον βηματισμό της με πωλήσεις, σε συνεργασία με αποκλειστικό αντιπρόσωπο, στην ιταλική, στην ισπανική, στη γαλλική, στη γερμανική, στην αυστριακή αγορά, καθώς και στην αγορά των χωρών της Benelux, αγορές ιδιαίτερα απαιτητικές δεδομένης της έμφασης που δίνεται από τις συγκεκριμένες χώρες και τους καταναλωτές τους στο ρούχο.
Στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνονται αγορές όπως αυτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και της Ασίας.
Το 2022 είχε τζίρο 93,32 εκατομμύρια ευρώ από 77,95 εκατομμύρια ευρώ το 2021 και καθαρά κέρδη μετά από τους φόρους στα 7,83 εκατομμύρια και 8,13 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα. Οι εκτιμήσεις για φέτος κάνουν λόγο για υπέρβαση των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι στον ισολογισμό της ενοποιούνται και θυγατρικές εταιρείες με αντικείμενο την παραγωγή ρεύματος από φωτοβολταϊκά, όπως είναι οι η Canalis Ενεργειακή, η Aretousa Energy, η Ventus Ενεργειακή και η Kremb Energy.
Για τη Funky Buddha η έναρξη της διαδρομής σηματοδοτείται το 2003, όταν ο ιδρυτής της Γιάννης Αλεξίου, προχώρησε στην πώληση του μεριδίου του στην ομόρρυθμη εταιρεία που συμμετείχε με έδρα τον Γέρακα, η οποία είχε ως δραστηριότητα την παραγωγή ρούχων με τη μορφή φασόν για λογαριασμό τρίτων. Η εταιρεία που αρχικά δραστηριοποιήθηκε στη χονδρική διάθεση των προϊόντων της είχε αρχικά στη γκάμα της μόνο ανδρικά μπουφάν. Στην πορεία ανέπτυξε και τη λιανική, με το πρώτο της κατάστημα να είναι στο attica του εμπορικού κέντρου Golden Hall το 2013, βήμα που της έδωσε αναγνωρισιμότητα και τα εχέγγυα για τη μετέπειτα ανάπτυξη.
Η είσοδος στη Σαουδική Αραβία
Πρόσφατα η Altex Α.Ε. συμφώνησε με τον όμιλο Al Othaim Group για την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων Funky Buddha στη Σαουδική Αραβία. Πρόκειται για μία κίνηση που βγάζει την ελληνική επιχείρηση εκτός συνόρων, ενώ αποτελεί το πρώτο της σημαντικό και ολοκληρωμένο βήμα εκτός της εγχώριας αγοράς, όπου έως τώρα διατηρεί 62 σημεία πώλησης. Ο όμιλος Al Othaim αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους διαχειριστές εμπορικών κέντρων στη Σαουδική Αραβία, ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται στην εμπορική διάθεση εμπορικών σημάτων μόδας και καλλυντικών από διεθνείς οίκους. Ιδρύθηκε από τον Saleh Al Othaim ως εταιρεία εμπορίας τροφίμων και σήμερα η Othaim Holding καλύπτει εμπορικές, βιομηχανικές και επενδυτικές δραστηριότητες μεταξύ των οποίων και στον κλάδο των ακινήτων. Για το 2023 υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της θα ανέλθει στα 39,5 εκατ. ευρώ με περιθώριο EBITDA 12,5%, ενώ διατηρεί συνολικά 62 σημεία πώλησης ανά την επικράτεια.
Shop & Trade: Με τζίρο στα 83 εκατομμύρια ευρώ
H περίπτωση της Shop & Trade είναι αρκετά διαφορετική από τις δύο προηγούμενες. Ωστόσο αποτελεί μία εταιρεία επίσης ελληνικών συμφερόντων, η οποία δραστηριοποιείται στην εισαγωγή ρούχων και στη διάθεσή τους στην αγορά, χωρίς να διαθέτει το δικό της εμπορικό σήμα. Μεταξύ των μαρκών που κατά καιρούς έχει "συστήσει" στην Ελλάδα είναι η Custo Barcelona, Pepe Jeans, Energie, Miss Sixty, Iceberg, Versace Jeans Couture, Guess, Superdry, Desigual και αρκετές ακόμα. Ιδρύθηκε το 1994 από τη Μαριάννα Φούντα και τον Γιώργο Σουρανάκη και σήμερα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ελληνικών συμφερόντων στον κλάδο των ειδών ένδυσης και υπόδησης. Tο 2022 οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 82.955 εκατομμύρια ευρώ έναντι 66,66 εκατομμύρια ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 24%. Το EBITDA ανήλθε στο στα 7,3 εκατομμύρια ευρώ, όντας αυξημένο κατά 17%, ενώ ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε κατά 10%. Tα κέρδη προ φόρων σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 3,3 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος και τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 2,55 εκατ. ευρώ, έναντι 1,32 εκατ. ευρώ το 2021.
Η παρουσία της εντοπίζεται και στο εξωτερικό. Μόνο το 2022 προχώρησε στην επέκτασή της με τη μορφή συνεργασίας agency σε νέες αγορές και συγκεκριμένα σε: Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Πολωνία, Γεωργία, Καζακστάν και Αζερμπαϊτζάν. Ταυτόχρονα διατηρεί περισσότερα από 70 σημεία πώλησης και περισσότερους από 1.500 πελάτες χονδρικής, ενώ εκπροσωπεί περισσότερα από 50 επώνυμα σήματα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ για την Ελλάδα, την Κύπρο και την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου