Μην προσυπογράψετε τώρα. Τουλάχιστον όχι στην
ιδέα της οικονομίας των συνδρομών. Δεν είναι μόνο οι εταιρείες που
προσφέρουν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω Διαδικτύου αυτές που κυνηγούν
πελάτες που να πληρώνουν σταθερά.
Οινοποιίες, επιχειρήσεις παράδοσης φαγητού ακόμη και η
τεράστια σουηδική εταιρεία επίπλων ΙΚΕΑ, όλες τους κυνηγούν συνδρομητές.
Ωστόσο, οι καταναλωτές μπορούν να δαπανήσουν μέχρι ένα όριο.
Η πιο άγρια μάχη δίνεται για το διαδικτυακό τηλεοπτικό θέαμα.
Περίπου 10 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν γίνει συνδρομητές στην υπηρεσία Disney+ εντός 24 ωρών από την παρουσίασή της τον Νοέμβριο. Η Apple εγκαινίασε τη δική της υπηρεσία, ενώ στη μάχη θα εμπλακεί σύντομα και η ΗΒΟ.
Ολες τους επιτίθενται στη Netflix, η οποία διαθέτει 158 εκατομμύρια συνδρομητές σε ολόκληρο τον κόσμο και ήταν η πρώτη που εφάρμοσε το μοντέλο της προσφοράς υπηρεσιών τηλεόρασης με αντάλλαγμα συνδρομή.
Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση. Ξυραφάκια, φαγητό, τροφές για κατοικίδια ζώα και ρούχα, όλα προσφέρονται σήμερα έναντι συνδρομής. Αυτοκινητοβιομηχανίες και σούπερ μάρκετ, πειραματίζονται επίσης με το μοντέλο των συνδρομών.
Η λογική είναι σαφής. Οι τακτικές πληρωμές είναι πιο προβλέψιμες από τις εφάπαξ πωλήσεις. Πράγμα που βοηθάει τις επιχειρήσεις να προγραμματίσουν τις δαπάνες τους, ενώ το επικροτούν και οι επενδυτές.
Η εταιρεία Salesforce.com η οποία προμηθεύει λογισμικό ως υπηρεσία που βρίσκεται στο υπολογιστικό νέφος, αποτιμάται γύρω στα 140 δισ. δολάρια, δηλαδή περισσότερες από επτά φορές υψηλότερη από τα προσδοκώμενα έσοδά της εφέτος.
Οι εταιρείες που εισέρχονται τώρα στην αγορά, ίσως να δυσκολευτούν να επαναλάβουν τέτοια επιτυχία.
Το κόστος της προσέλκυσης συνδρομητών είναι υψηλό, ενώ δύσκολα μπορεί μια εταιρεία να τους κρατήσει.
Στο μεταξύ, η Netflix και οι αντίπαλοί της πιθανότατα δεν χρεώνουν τους πελάτες τους όσα θα έπρεπε ώστε να καλύψουν τις πολύ υψηλές επενδύσεις τους. Η Disney χρεώνει μόλις 7 δολάρια τον μήνα. Οταν αυξηθούν οι τιμές, όπως είναι αναπόφευκτο, οι συνδρομητές θα αναγκαστούν να επιλέξουν.
Γι’ αυτό οι καλύτερες συνδρομητικές υπηρεσίες ίσως να είναι αυτές που προσφέρουν επιπλέον πλεονεκτήματα.
Η Amazon, για παράδειγμα. Περισσότερα από τα μισά αμερικανικά νοικοκυριά πληρώνουν 13 δολάρια τον μήνα για την υπηρεσία Prime που προσφέρει ταχύτερη αποστολή αγορών και πρόσβαση σε ταινίες και μουσική.
Ωστόσο, το πραγματικό πλεονέκτημα είναι ότι οι συνδρομητές αυτοί δαπανούν περισσότερα χρήματα στην Amazon. Μόνο εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν παρόμοια πλεονεκτήματα θα βγουν κερδισμένες από την οικονομία των συνδρομών.
Για τις υπόλοιπες, η κορυφή θα παραμείνει άπιαστη.
kathimerini.gr
Οινοποιίες, επιχειρήσεις παράδοσης φαγητού ακόμη και η
τεράστια σουηδική εταιρεία επίπλων ΙΚΕΑ, όλες τους κυνηγούν συνδρομητές.
Ωστόσο, οι καταναλωτές μπορούν να δαπανήσουν μέχρι ένα όριο.
Η πιο άγρια μάχη δίνεται για το διαδικτυακό τηλεοπτικό θέαμα.
Περίπου 10 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν γίνει συνδρομητές στην υπηρεσία Disney+ εντός 24 ωρών από την παρουσίασή της τον Νοέμβριο. Η Apple εγκαινίασε τη δική της υπηρεσία, ενώ στη μάχη θα εμπλακεί σύντομα και η ΗΒΟ.
Ολες τους επιτίθενται στη Netflix, η οποία διαθέτει 158 εκατομμύρια συνδρομητές σε ολόκληρο τον κόσμο και ήταν η πρώτη που εφάρμοσε το μοντέλο της προσφοράς υπηρεσιών τηλεόρασης με αντάλλαγμα συνδρομή.
Αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση. Ξυραφάκια, φαγητό, τροφές για κατοικίδια ζώα και ρούχα, όλα προσφέρονται σήμερα έναντι συνδρομής. Αυτοκινητοβιομηχανίες και σούπερ μάρκετ, πειραματίζονται επίσης με το μοντέλο των συνδρομών.
Η λογική είναι σαφής. Οι τακτικές πληρωμές είναι πιο προβλέψιμες από τις εφάπαξ πωλήσεις. Πράγμα που βοηθάει τις επιχειρήσεις να προγραμματίσουν τις δαπάνες τους, ενώ το επικροτούν και οι επενδυτές.
Η εταιρεία Salesforce.com η οποία προμηθεύει λογισμικό ως υπηρεσία που βρίσκεται στο υπολογιστικό νέφος, αποτιμάται γύρω στα 140 δισ. δολάρια, δηλαδή περισσότερες από επτά φορές υψηλότερη από τα προσδοκώμενα έσοδά της εφέτος.
Οι εταιρείες που εισέρχονται τώρα στην αγορά, ίσως να δυσκολευτούν να επαναλάβουν τέτοια επιτυχία.
Το κόστος της προσέλκυσης συνδρομητών είναι υψηλό, ενώ δύσκολα μπορεί μια εταιρεία να τους κρατήσει.
Στο μεταξύ, η Netflix και οι αντίπαλοί της πιθανότατα δεν χρεώνουν τους πελάτες τους όσα θα έπρεπε ώστε να καλύψουν τις πολύ υψηλές επενδύσεις τους. Η Disney χρεώνει μόλις 7 δολάρια τον μήνα. Οταν αυξηθούν οι τιμές, όπως είναι αναπόφευκτο, οι συνδρομητές θα αναγκαστούν να επιλέξουν.
Γι’ αυτό οι καλύτερες συνδρομητικές υπηρεσίες ίσως να είναι αυτές που προσφέρουν επιπλέον πλεονεκτήματα.
Η Amazon, για παράδειγμα. Περισσότερα από τα μισά αμερικανικά νοικοκυριά πληρώνουν 13 δολάρια τον μήνα για την υπηρεσία Prime που προσφέρει ταχύτερη αποστολή αγορών και πρόσβαση σε ταινίες και μουσική.
Ωστόσο, το πραγματικό πλεονέκτημα είναι ότι οι συνδρομητές αυτοί δαπανούν περισσότερα χρήματα στην Amazon. Μόνο εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν παρόμοια πλεονεκτήματα θα βγουν κερδισμένες από την οικονομία των συνδρομών.
Για τις υπόλοιπες, η κορυφή θα παραμείνει άπιαστη.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου