Σύμφωνα
με τους ειδικούς, ο καθορισμός των τιμών για προϊόντα και υπηρεσίες
είναι απ’ τα δυσκολότερα σημεία στο θέμα των πωλήσεων. Επιπλέον, σαν
επιχειρηματική κίνηση θεωρείται «κλειδί» που μπορεί είτε να εκτινάξει,
είτε να βουλιάξει τις πωλήσεις σου.
Εδώ έχουμε συγκεντρώσει 3 σημαντικές συμβουλές που μπορείς να έχεις κατά νου για τα προϊόντα σου:
Στόχος
πρώτος: Θέλεις να έχεις πωλήσεις. Το πιο κοινό λάθος που κάνουν οι
επιχειρήσεις είναι ότι πιστεύουν πως μόνο η τιμή μπορεί να οδηγήσει σε υψηλές πωλήσεις. Τι μπορεί να συμβεί όμως, «πειράζοντας» τις τιμές:
επιχειρήσεις είναι ότι πιστεύουν πως μόνο η τιμή μπορεί να οδηγήσει σε υψηλές πωλήσεις. Τι μπορεί να συμβεί όμως, «πειράζοντας» τις τιμές:
Μειώνοντας
την τιμή του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου, πολλές φορές μειώνεις και
το κύρος του συγκριτικά με τα ανταγωνιστικά προϊόντα. Γιατί έχει διαφορά
η ανταγωνιστική τιμή από την υποτίμηση του προϊόντος.
Πουλώντας
σε μεγαλύτερη τιμή απ’ όσο πραγματικά αξίζει το προϊόν μπορεί να
απωθήσεις τους πελάτες σου γιατί μπορούν να βρουν την ίδια υπηρεσία ή
προϊόν φθηνότερα.
Επομένως,
αυτό που πρέπει να κάνεις αρχικά είναι να γνωρίζεις τον χώρο που
κινείσαι. Με άλλα λόγια, καλό θα είναι να ξεκινήσεις με μια έρευνα
αναφορικά με τους «ανταγωνιστές» σου, βλέποντας παράλληλα τι περισσότερο
ή λιγότερο μπορεί να προσφέρεις εσύ. Ολοκληρώνοντας την διαδικασία της
έρευνας, μπορείς να έχεις μια πρώτη ιδέα του εύρους της τιμής στην οποία
θα πρέπει να κινηθείς.
Στόχος
δεύτερος: Επένδυσε στην ποιότητα. Θέλεις οι πελάτες σου να σε
θυμούνται; Τότε δώσε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε αυτό που παράγεις.
Για να μπορέσεις να «κερδίσεις» επιχειρηματικό έδαφος και να
«χτυπήσεις» την τιμή της αγοράς που επιθυμείς, πρέπει να δίνεις κάτι
περισσότερο απ’ όλους τους υπόλοιπους, κάνοντας έτσι τους εν δυνάμει
πελάτες σου να σε αναζητήσουν και να σε προτιμήσουν.
Στόχος τρίτος: Ορίζοντας τους παράγοντες που θα σε βοηθήσουν στον καθορισμό των τιμών.
Πόσο
σου κοστίζει να το παράγεις: Γνωρίζοντας το κόστος παραγωγής (για
προϊόν) ή το κόστος «πνευματικής επένδυσης» (για υπηρεσία) που
χρειάζεσαι για να εξασκήσεις αυτό που κάνεις, μπορείς να καταλάβεις και
από ποιο ποσό και πάνω χρειάζεται να ορίσεις την τιμή. Λαμβάνοντας και
όλα τα παραπάνω υπόψη, μπορείς να ορίσεις την τιμή σου σε πιο σταθερές
βάσεις.
Μάθε
σε ποιους απευθύνεσαι:
Κάνοντας μια έρευνα όσον αφορά τους πελάτες σου,
μαθαίνεις το προφίλ τους. Δηλαδή το φύλο τους, την ηλικία τους, τον
επαγγελματικό προσανατολισμό τους κλπ. Μέσα απ’ αυτήν την διαδικασία,
συνδυαστικά με την έρευνα στον πρώτο στόχο, μπορείς να καταλήξεις στο
κοινό σου, γνωρίζοντας παράλληλα και αν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν
το προϊόν - υπηρεσία σου (σ.σ: μαθαίνοντας το κοινό σου, μπορείς να
καταλάβεις και πόσο χρήσιμο είναι αυτό που τους διαθέτεις).
πηγή : orbi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου