Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

«Μη τον παίρνετε από πίσω, πάρτε του μια πίπα»: Οι πιο σεξιστικές διαφημίσεις vintage…

Οι διαφημίσεις vintage συνήθως μας φέρνουν στο μυαλό δημιουργικές προσφορές τόσο για ξεχασμένες μάρκες όπως π.χ. τις Lucky Strike και Schlitz, όσο και για ορισμένες από αυτές που ήταν μεγάλες κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής της διαφήμισης και παραμένουν πολύ μεγάλες και σήμερα.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’60 η ελληνική τηλεόραση έδειχνε μια διαφήμιση της πίπας TarGard, αν θυμάμαι καλά, με μια κυρία που κρατούσε ένα σταχτοδοχείο και ακολουθούσε έναν κύριο που κάπνιζε το τσιγάρο του με το σλόγκαν
«Μη τον παίρνετε από πίσω, πάρτε του μια πίπα». Οι διαφημίσεις που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή ήταν αρκετά σεξιστικές.

Βλέποντας σήμερα μερικές από αυτές τις διαφημίσεις, είμαι σίγουρος ότι οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ εταιρειών όπως η Pillsbury και η General Electric, θα ένοιωθαν πολύ άβολα από τις εξωφρενικά σεξιστικές διαφημίσεις που χρησιμοποιούσαν για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους εκείνη την εποχή.

Παρακάτω θα βρείτε μια επιλογή από τις πιο σεξιστικές διαφημίσεις της εποχής εκείνης, οι οποίες χρησιμοποιούν ξεπερασμένα (ελπίζουμε) στερεότυπα για τις γυναίκες, προβάλλοντας μεταξύ άλλων την πεποίθηση ότι για κάθε αγορά που κάνει μια γυναίκα έχει έναν άντρα στο μυαλό της.

Δεν ισχυρίζομαι ότι οι σημερινές διαφημίσεις δεν χρησιμοποιούν τον σεξισμό, αντιθέτως, μια ματιά στην τηλεόραση θα σας πείσει για το αντίθετο.

Ωστόσο, αυτές οι διαφημίσεις, που θα σας δώσουν μια ιδέα για το πώς ήταν τα πράγματα εκείνη την εποχή, δεν ήταν απλώς κακές αλλά και προσβλητικές για τις γυναίκες.
1. Μια τουλάχιστον ατυχής διαφήμιση της Pitney Bowes
7pretty-much
2. General Electric: χτυπά διάνα εις διπλούν τόσο ρατσιστικά όσο και σεξιστικά
general-electric-hits-the-racismsexism-double-whammy
 
3. Η Jell – O δεν νομίζει ότι ο εγκέφαλος μιας γυναίκας μπορεί να αντιληφθεί την ιεραρχική δομή σε μια εταιρεία
 3jell-o-doesnt-think-this-womans-ladybrain-can-handle-office-hierarchies
4. Kellogg's: αυτή η γυναίκα ήταν ραντεβού μιας ημέρας αν και όλα θα διορθώνονταν αν μπορούσε να σταματήσει τη δυσκοιλιότητά της
 2 kelloggs-thinks-this-woman-would-be-a-major-catch-if-only-she-could-stop-being-constipated-all-the-time
5. Listerine, η μόνη θεραπεία για τις γυναίκες αν δεν θέλουν να τους κλέψει τον άντρα κάποια άλλη κάτω από τη μύτη τους
 4 listerine-is-the-only-cure-for-women-stealing-your-husband-from-under-your-nose
6. Μπορείς να παραμείνεις παρθένα με Tampax;
go-home-tampax-youre-drunk
7. Η Budweiser έχει ενθουσιάσει περισσότερους συζύγους από οποιοδήποτε άλλο ποτό…
 5budweiser-has-delighted-more-husbands-than-any-other-brew-ever-known
8. Palmolive: «ο Bob είναι τόσο περήφανος για μένα πάλι, από τότε που χρησιμοποιώ μόνο Palmolive»
 6bobs-so-proud-of-me-again-since-i-use-only-palmolive
9. Marlboro«Τα πάντα για τα αγόρια…»
 8everything-for-the-boys
10. Οι άντρες πρέπει να αγαπούν τη Pillsbury που βάζει τις γυναίκες στη θέση τους στην κουζίνα…
11have-to-love-pillsburys-use-of-ellipses-here 
11. Τέλος η Hoover, είχε βρει έναν τρόπο για τις γυναίκες ώστε να τα έχουν όλα…
11finally-hoover-has-found-a-way-for-women-to-have-it-all
Πηγή: Business Insider


Πηγή:www.reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου