Υπάρχουν αμέτρητες θεωρίες για το τι μπορεί να συνέβη στην πτήση των Malaysian Airlines.
Ωστόσο οι θεωρίες παραμένουν θεωρίες με τις γεωπολιτικές συνέπειες να είναι ο μόνος παράγοντας που φαίνεται οτι αλλάζει.
Αυτή τη στιγμή, πάνω απο δέκα χώρες συμβάλλουν στην
προσπάθεια εντόπισης του αεροσκάφους αυξάνοντας έτσι την στρατιωτική παρουσία στην περιοχή.
Η συνδρομή ορισμένων χωρών, που δεν ειναι κομμάτι της κοντινής περιοχής, είναι στην καλύτερη περίπτωση ύποπτη καθώς αν και σίγουρα έχουν τις καλύτερες προθέσεις, σίγουρα θα παίζουν δίπλό παιχνίδι συλλέγοντας στρατιωτικές πληροφορίες αλλά και άλλες απόρρητες πληροφορίες.
Η φιλονικία μεταξύ μελών της ASEAN (Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας), όπως ειναι το Βιετνάμ και η Μαλαισία δείχνει επίσης ότι η περιφερειακή ενότητα δεν είναι τόσο στενή όσο νομίζαμε, γεγονός που έχει επιπλέον συνέπειες για το σύνολο της περιφερειακής διάρθρωσης της ASEAN.
43 πλοία και 40 αεροσκάφη συμμετέχουν απο τις 12 Μαρτίου στις προσπάθειες αναζήτησης του αεροσκάφους.
To BBC αναφέρει ότι η πλειοψηφία των στρατιωτικών μονάδων που συμβάλλουν στην αναζήτηση του χαμένου αεροσκάφους ειναι από τη Μαλαισία, ενώ Κίνα, Βιετνάμ και ΗΠΑ συμβάλλουν επίσης.
Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήταν από την Κίνα, το αεροπλάνο προέρχονταν από τη Μαλαισία, και αρχικά η θεωρία ήταν οτι συνετρίβη κοντά στο Βιετνάμ, γι'αυτο και η εμπλοκή των χωρών αυτών.
Οι ΗΠΑ έτυχε να έχουν δύο αντιτορπιλικά ήδη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας (κατά πάσα πιθανότητα, σε σχέση με το επικαλούμενο "σχέδιο Pivot (μοχλός) στην Ασία"), και έστειλαν επιπλέον ένα αεροσκάφος επιτήρησης από την Ιαπωνία.
Βέβαια και η Ιαπωνία, έχει στείλει τέσσερα στρατιωτικά αεροσκάφη στην περιοχή για να βοηθήσει.
Με την αποκάλυψη των ΗΠΑ, πέντε ημέρες μετα την εξαφάνιση του αεροπλάνου, ότι έχει πλέον ενδείξεις απο κάποια άγνωστη πηγή (ισως μέσω ηλεκτρονικών παρακολουθήσεων;) ότι θα μπορούσε να είναι στον Ινδικό Ωκεανό, η Ινδία αποφάσισε να στείλει τρία αεροπλάνα και τρείς ναυτικές μονάδες στα Ινδικά νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ.
Αεροπλάνα επιτήρησης έχουν στείλει και η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία όπως και η Σιγκαπούρη, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες. Η Ταϊλάνδη εχει ναυτικές δυνάμεις να συμμετεχουν ενεργά.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας ειναι ήδη μια αμφισβητούμενη περιοχή, και η παρουσία στρατιωτικών δυνάμεων απο τόσες πολλές χώρες - αν και όχι απαραίτητα στο τμήμα που αμφισβητείται - δημιουργεί μια μοναδική δυναμικη.
Ενώ οι μονάδες από όλες αυτες τις χώρες συμμετέχουν ενεργά στην αναζήτηση για το αεροσκάφος, είναι επίσης εξαιρετικά πιθανό να παρακολουθούν και η μια την άλλη, αλλωστε η κάθε μια απο αυτές τις χώρες εχει κάποια απαίτηση απο την άλλη και αν οχι μεταξύ τους τότε σίγουρα απο την Κίνα.
Αυτό παρέχει σε όλους τους φορείς μια προνομιακή ευκαιρία να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με τις τακτικές των ανταγωνιστών τους στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ( οι οποίες μπορούν επίσης να εφαρμοστούν στην κατάρριψη αεροσκάφων σε περίπτωση πολέμου).
Αν το εξετάσουμε απο αυτη την οπτική γωνία, αν και το Βιετνάμ δεν κατάφερε να βρει τα συντρίμμια απο τους δορυφόρους της Κίνας (δεν υπάρχουν πληροφορίες διαθέσιμες στο κοινό σχετικά με τις δραστηριότητες των δορυφόρων της Αμερικής), η άμεση αντίδραση του μπορεί να εχει προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις ναυτικές του δυνάμεις.
Ο συνδετικός παράγοντας ανάμεσα στις Ινδικές, Ιαπωνικές και Αμερικανικές ναυτικές δυνάμεις αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Οι ΗΠΑ έχουν αναπτύξει μόνάδες σε αυτη την περιοχή εδώ και δεκαετίες, αλλα η Ινδία και η Ιαπωνία ειναι νεοεισερχόμενες δυνάμεις στον τομέα αυτο. Παρά το γεγονός οτι η Ινδία δεν εχει μονάδες στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας (εχει τοποθετήσει τις μονάδες της στους Ινδικούς νήσους κοντά στα στενά της Μάλακα) εχει ωστόσο μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες να γίνει ενεργός παίκτης στην Νοτιοανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένης και της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Η Ιαπωνία θέλει επίσης να αυξήσει την παρουσία της στην περιοχή, κυρίως όμως στον οικονομικό τομέα, δεδομένου ότι οι χώρες του ASEAN αναμένεται να είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και ισχυρότερες οικονομίες στον κόσμο.
Η ανάπτυξη ιαπωνικών στρατιωτικών μονάδων (δεν έχει σημασία πόσο μικρή ή μεγάλη μπορει να ειναι σε κλίμακα) στην "αυλή " της Κίνας εξυπηρετεί επίσης ενα γεωπολιτικό σκοπό στην ανάδειξη της αυξανόμενης ναυτικής αυτοπεποίθησης του Τόκιο ως απάντηση στη διαμάχη για τα νησιά στην Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας.
Η Ινδία και η Ιαπωνία συνδέονται μέσω της πολιτικής του Νέου Δελχί υπο την ονομασία 'Look East', όπου κοινό όραμα ειναι η αυξανόμενη επιρροή προς την περιοχή του Ειρηνικού.
Η Ινδία και η Ιαπωνία, ειναι γεωπολιτικοί αντίπαλοι της Κίνας, έτσι είναι φυσικό ότι θα συνεργαστούν. Το ενδιάμεσο σημείο μεταξύ των δύο εξουσιών είναι η ASEAN , που ειναι και ο επεκτατικός στόχος των δύο κρατών.
Η ένταξη της Ινδίας και της Ιαπωνίας στην ASEAN θα δημιουργούσαν ανταγωνιστικές συνθήκες σε οτι αφορά την Κίνα, και θα απέτρεπαν η περιοχή να κυριαρχείται από τον βόρειο γείτονά της.
Δεδομένου ότι οι ΗΠΑ είναι ο "μεγάλος επιστάτης" της αντι- κινεζικής στρατηγικής, ο ρόλος της είναι συνεπώς να φέρει σε επαφή τους δύο αυτούς σημαντικούς "μοχλούς". Αυτό εξηγεί γιατί η Ινδία κάλεσε την Ιαπωνία να λάβει μέρος σε μελλοντική τριμερή ναυτική άσκηση με τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Abe στη χώρα, μια κίνηση που επικρίθηκε έντονα από την Κίνα καθώς θεωρήθηκε ως απειλή.
Αυτό είναι το πιο πρόσφατο βήμα στην εξελισσόμενη Ινδο- ιαπωνική ναυτική και στρατηγική σχέση, η οποία τελείται υπό την αιγίδα της Αμερικής.
Είναι απόλυτα εφικτό οι δυνάμεις που έχουν αναπτυχθεί απο τις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ιαπωνία στην αναζήτηση του χαμένου αεροπλάνου να συνεργάζονται ήδη προαιρετικά για τις τριμερείς ασκήσεις που θα λάβουν χώρα εντός του τρέχοντος έτος.
Εν τω μεταξύ το Βιετνάμ και η Μαλαισία έχουν ασκήσει σκληρή κριτική εκατέρωθεν κατά τη διάρκεια της αναζήτησης.
Αυτό δείχνει ότι οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ASEAN δεν είναι τόσο καλές όσο φαινεται ότι ήταν αρχικά, αντλώντας διάφορα ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της περιοχής κάποια μέρα να γίνει ένας ενιαίος οικονομικός, πολιτικός ή διπλωματικός φορέας.
Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των μελών της ASEAN κατά την διάρκεια της αναζήτησης εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα μιας αποτελεσματικής περιφερειακής στρατιωτικής συμμαχίας - τύπου ΝΑΤΟ - κατά της Κίνας.
Χωρίς την εξωτερική αμερικανική διαχείριση και έλεγχο (ακριβώς όπως το ΝΑΤΟ) , τα μέλη πολύ πιθανόν να συνεχίσουν με τα δικά τους εθνικά συμφέροντα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους, τους περιφερειακούς «συμμάχους» τους, κατι το οποίο ενδεχομένως να σημαίνει και μια πιθανή συμμαχία με την Κίνα, αν δωθούν τα κατάλληλα κίνητρα.
Αυτό αποδεικνύει ότι οποιαδήποτε στρατιωτική συμμαχία μεταξύ των χωρών αυτών είναι επιρρεπείς να πάρει μια αμερικανική πορεία, προκειμένου να διατηρηθεί η "καταπολέμηση" της Κίνας και η πρόληψη οποιασδήποτε απόκλισης από τον συγκεκριμένο στόχο - αν λάβουμε υπόψη τα οικονομικά ωφέλη που μπορεί να φέρει μια συνεργασία με το Πεκίνο.
Δεσμεύοντας ορισμένα από τα μέλη της ASEAN στο προτεινόμενο Trans - Pacific "κλαμπ" της Αμερικής μπορεί να είναι το πρώτο βήμα προς μια αμερικανο-κεντρική κατεύθυνση στην περιοχή.
Με την ανάπτυξη τόσων πολλών αεροπορικών και θαλάσσιων στρατιωτικών μονάδων από τόσες πολλές χώρες, η επιχείρηση τώρα αρχίζει να δείχνει περισσότερο σαν άσκηση κατά της πειρατείας στον κόλπο του Άντεν απ'οτι μια επιχείρηση αναζήτησης και διάσωσης.
Όλες οι χώρες ειλικρινά έχουν τις καλύτερες πρόθεσεις για να βοηθήσουν πρός την ανεύρεση του αεροπλάνου αλλά θα ήταν ανόητο και αφελές να πιστεύουμε ότι οι στρατιωτικοί αναλυτές από όλες τις πλευρές, θα έχαναν μια τέτοια ευκαιρία.
Μόλις βρεθεί το αεροπλάνο, η στρατιωτικοποίηση δεν πρόκειται να τελειώσει, καθώς μπορεί πολυ εύκολα να προκύψουν διαφωνίες για το ποια χώρα έχει το δικαίωμα να περισυλλέξει το αεροπλάνο (αν όντως βρίσκεται στον ωκεανό) και το μαύρο κουτί του.
Ανάλογα με το πού θα βρίσκεται, η σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας μπορεί να ισχύει μπορεί και να μην ισχύει, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την εδαφική κυριαρχία και με το δικαίωμα των χωρών που έχουν πληγεί ( σε αυτή την περίπτωση, κυρίως η Κίνα ) να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα.
Το τελικό αποτέλεσμα θα χρησιμεύσει μόνο για να αυξήσει το αρνητικό κλίμα μεταξύ των πληθυσμών σε όλη την περιοχή και να υπονομεύσει τη διμερή ή / και τη πολυμερή εμπιστοσύνη. Αυτο θα επηρεάσει τις διπλωματικές σχέσεις ASEAN - Κίνας ανοίγοντας τον δρόμο για κρατη που βρίσκονται εκτός περιοχής, όπως ειναι για παράδειγμα οι ΗΠΑ, η Ινδία και η Ιαπωνία, να εκμεταλλευτούν την ρίξη για τα δικά τους γεωπολιτικά πλεονεκτήματα.
Πηγές: Voice of Russia/Wikipedia
Ωστόσο οι θεωρίες παραμένουν θεωρίες με τις γεωπολιτικές συνέπειες να είναι ο μόνος παράγοντας που φαίνεται οτι αλλάζει.
Αυτή τη στιγμή, πάνω απο δέκα χώρες συμβάλλουν στην
προσπάθεια εντόπισης του αεροσκάφους αυξάνοντας έτσι την στρατιωτική παρουσία στην περιοχή.
Η συνδρομή ορισμένων χωρών, που δεν ειναι κομμάτι της κοντινής περιοχής, είναι στην καλύτερη περίπτωση ύποπτη καθώς αν και σίγουρα έχουν τις καλύτερες προθέσεις, σίγουρα θα παίζουν δίπλό παιχνίδι συλλέγοντας στρατιωτικές πληροφορίες αλλά και άλλες απόρρητες πληροφορίες.
Η φιλονικία μεταξύ μελών της ASEAN (Ένωση των Χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας), όπως ειναι το Βιετνάμ και η Μαλαισία δείχνει επίσης ότι η περιφερειακή ενότητα δεν είναι τόσο στενή όσο νομίζαμε, γεγονός που έχει επιπλέον συνέπειες για το σύνολο της περιφερειακής διάρθρωσης της ASEAN.
43 πλοία και 40 αεροσκάφη συμμετέχουν απο τις 12 Μαρτίου στις προσπάθειες αναζήτησης του αεροσκάφους.
To BBC αναφέρει ότι η πλειοψηφία των στρατιωτικών μονάδων που συμβάλλουν στην αναζήτηση του χαμένου αεροσκάφους ειναι από τη Μαλαισία, ενώ Κίνα, Βιετνάμ και ΗΠΑ συμβάλλουν επίσης.
Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήταν από την Κίνα, το αεροπλάνο προέρχονταν από τη Μαλαισία, και αρχικά η θεωρία ήταν οτι συνετρίβη κοντά στο Βιετνάμ, γι'αυτο και η εμπλοκή των χωρών αυτών.
Οι ΗΠΑ έτυχε να έχουν δύο αντιτορπιλικά ήδη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας (κατά πάσα πιθανότητα, σε σχέση με το επικαλούμενο "σχέδιο Pivot (μοχλός) στην Ασία"), και έστειλαν επιπλέον ένα αεροσκάφος επιτήρησης από την Ιαπωνία.
Βέβαια και η Ιαπωνία, έχει στείλει τέσσερα στρατιωτικά αεροσκάφη στην περιοχή για να βοηθήσει.
Με την αποκάλυψη των ΗΠΑ, πέντε ημέρες μετα την εξαφάνιση του αεροπλάνου, ότι έχει πλέον ενδείξεις απο κάποια άγνωστη πηγή (ισως μέσω ηλεκτρονικών παρακολουθήσεων;) ότι θα μπορούσε να είναι στον Ινδικό Ωκεανό, η Ινδία αποφάσισε να στείλει τρία αεροπλάνα και τρείς ναυτικές μονάδες στα Ινδικά νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ.
Αεροπλάνα επιτήρησης έχουν στείλει και η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία όπως και η Σιγκαπούρη, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες. Η Ταϊλάνδη εχει ναυτικές δυνάμεις να συμμετεχουν ενεργά.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας ειναι ήδη μια αμφισβητούμενη περιοχή, και η παρουσία στρατιωτικών δυνάμεων απο τόσες πολλές χώρες - αν και όχι απαραίτητα στο τμήμα που αμφισβητείται - δημιουργεί μια μοναδική δυναμικη.
Ενώ οι μονάδες από όλες αυτες τις χώρες συμμετέχουν ενεργά στην αναζήτηση για το αεροσκάφος, είναι επίσης εξαιρετικά πιθανό να παρακολουθούν και η μια την άλλη, αλλωστε η κάθε μια απο αυτές τις χώρες εχει κάποια απαίτηση απο την άλλη και αν οχι μεταξύ τους τότε σίγουρα απο την Κίνα.
Αυτό παρέχει σε όλους τους φορείς μια προνομιακή ευκαιρία να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικά με τις τακτικές των ανταγωνιστών τους στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ( οι οποίες μπορούν επίσης να εφαρμοστούν στην κατάρριψη αεροσκάφων σε περίπτωση πολέμου).
Αν το εξετάσουμε απο αυτη την οπτική γωνία, αν και το Βιετνάμ δεν κατάφερε να βρει τα συντρίμμια απο τους δορυφόρους της Κίνας (δεν υπάρχουν πληροφορίες διαθέσιμες στο κοινό σχετικά με τις δραστηριότητες των δορυφόρων της Αμερικής), η άμεση αντίδραση του μπορεί να εχει προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις ναυτικές του δυνάμεις.
Ο συνδετικός παράγοντας ανάμεσα στις Ινδικές, Ιαπωνικές και Αμερικανικές ναυτικές δυνάμεις αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Οι ΗΠΑ έχουν αναπτύξει μόνάδες σε αυτη την περιοχή εδώ και δεκαετίες, αλλα η Ινδία και η Ιαπωνία ειναι νεοεισερχόμενες δυνάμεις στον τομέα αυτο. Παρά το γεγονός οτι η Ινδία δεν εχει μονάδες στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας (εχει τοποθετήσει τις μονάδες της στους Ινδικούς νήσους κοντά στα στενά της Μάλακα) εχει ωστόσο μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες να γίνει ενεργός παίκτης στην Νοτιοανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένης και της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Η Ιαπωνία θέλει επίσης να αυξήσει την παρουσία της στην περιοχή, κυρίως όμως στον οικονομικό τομέα, δεδομένου ότι οι χώρες του ASEAN αναμένεται να είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και ισχυρότερες οικονομίες στον κόσμο.
Η ανάπτυξη ιαπωνικών στρατιωτικών μονάδων (δεν έχει σημασία πόσο μικρή ή μεγάλη μπορει να ειναι σε κλίμακα) στην "αυλή " της Κίνας εξυπηρετεί επίσης ενα γεωπολιτικό σκοπό στην ανάδειξη της αυξανόμενης ναυτικής αυτοπεποίθησης του Τόκιο ως απάντηση στη διαμάχη για τα νησιά στην Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας.
Η Ινδία και η Ιαπωνία συνδέονται μέσω της πολιτικής του Νέου Δελχί υπο την ονομασία 'Look East', όπου κοινό όραμα ειναι η αυξανόμενη επιρροή προς την περιοχή του Ειρηνικού.
Η Ινδία και η Ιαπωνία, ειναι γεωπολιτικοί αντίπαλοι της Κίνας, έτσι είναι φυσικό ότι θα συνεργαστούν. Το ενδιάμεσο σημείο μεταξύ των δύο εξουσιών είναι η ASEAN , που ειναι και ο επεκτατικός στόχος των δύο κρατών.
Η ένταξη της Ινδίας και της Ιαπωνίας στην ASEAN θα δημιουργούσαν ανταγωνιστικές συνθήκες σε οτι αφορά την Κίνα, και θα απέτρεπαν η περιοχή να κυριαρχείται από τον βόρειο γείτονά της.
Δεδομένου ότι οι ΗΠΑ είναι ο "μεγάλος επιστάτης" της αντι- κινεζικής στρατηγικής, ο ρόλος της είναι συνεπώς να φέρει σε επαφή τους δύο αυτούς σημαντικούς "μοχλούς". Αυτό εξηγεί γιατί η Ινδία κάλεσε την Ιαπωνία να λάβει μέρος σε μελλοντική τριμερή ναυτική άσκηση με τις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Abe στη χώρα, μια κίνηση που επικρίθηκε έντονα από την Κίνα καθώς θεωρήθηκε ως απειλή.
Αυτό είναι το πιο πρόσφατο βήμα στην εξελισσόμενη Ινδο- ιαπωνική ναυτική και στρατηγική σχέση, η οποία τελείται υπό την αιγίδα της Αμερικής.
Είναι απόλυτα εφικτό οι δυνάμεις που έχουν αναπτυχθεί απο τις ΗΠΑ, την Ινδία και την Ιαπωνία στην αναζήτηση του χαμένου αεροπλάνου να συνεργάζονται ήδη προαιρετικά για τις τριμερείς ασκήσεις που θα λάβουν χώρα εντός του τρέχοντος έτος.
Εν τω μεταξύ το Βιετνάμ και η Μαλαισία έχουν ασκήσει σκληρή κριτική εκατέρωθεν κατά τη διάρκεια της αναζήτησης.
Αυτό δείχνει ότι οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ASEAN δεν είναι τόσο καλές όσο φαινεται ότι ήταν αρχικά, αντλώντας διάφορα ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της περιοχής κάποια μέρα να γίνει ένας ενιαίος οικονομικός, πολιτικός ή διπλωματικός φορέας.
Η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των μελών της ASEAN κατά την διάρκεια της αναζήτησης εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα μιας αποτελεσματικής περιφερειακής στρατιωτικής συμμαχίας - τύπου ΝΑΤΟ - κατά της Κίνας.
Χωρίς την εξωτερική αμερικανική διαχείριση και έλεγχο (ακριβώς όπως το ΝΑΤΟ) , τα μέλη πολύ πιθανόν να συνεχίσουν με τα δικά τους εθνικά συμφέροντα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους, τους περιφερειακούς «συμμάχους» τους, κατι το οποίο ενδεχομένως να σημαίνει και μια πιθανή συμμαχία με την Κίνα, αν δωθούν τα κατάλληλα κίνητρα.
Αυτό αποδεικνύει ότι οποιαδήποτε στρατιωτική συμμαχία μεταξύ των χωρών αυτών είναι επιρρεπείς να πάρει μια αμερικανική πορεία, προκειμένου να διατηρηθεί η "καταπολέμηση" της Κίνας και η πρόληψη οποιασδήποτε απόκλισης από τον συγκεκριμένο στόχο - αν λάβουμε υπόψη τα οικονομικά ωφέλη που μπορεί να φέρει μια συνεργασία με το Πεκίνο.
Δεσμεύοντας ορισμένα από τα μέλη της ASEAN στο προτεινόμενο Trans - Pacific "κλαμπ" της Αμερικής μπορεί να είναι το πρώτο βήμα προς μια αμερικανο-κεντρική κατεύθυνση στην περιοχή.
Με την ανάπτυξη τόσων πολλών αεροπορικών και θαλάσσιων στρατιωτικών μονάδων από τόσες πολλές χώρες, η επιχείρηση τώρα αρχίζει να δείχνει περισσότερο σαν άσκηση κατά της πειρατείας στον κόλπο του Άντεν απ'οτι μια επιχείρηση αναζήτησης και διάσωσης.
Όλες οι χώρες ειλικρινά έχουν τις καλύτερες πρόθεσεις για να βοηθήσουν πρός την ανεύρεση του αεροπλάνου αλλά θα ήταν ανόητο και αφελές να πιστεύουμε ότι οι στρατιωτικοί αναλυτές από όλες τις πλευρές, θα έχαναν μια τέτοια ευκαιρία.
Μόλις βρεθεί το αεροπλάνο, η στρατιωτικοποίηση δεν πρόκειται να τελειώσει, καθώς μπορεί πολυ εύκολα να προκύψουν διαφωνίες για το ποια χώρα έχει το δικαίωμα να περισυλλέξει το αεροπλάνο (αν όντως βρίσκεται στον ωκεανό) και το μαύρο κουτί του.
Ανάλογα με το πού θα βρίσκεται, η σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας μπορεί να ισχύει μπορεί και να μην ισχύει, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την εδαφική κυριαρχία και με το δικαίωμα των χωρών που έχουν πληγεί ( σε αυτή την περίπτωση, κυρίως η Κίνα ) να συμμετάσχουν σε αυτό το εγχείρημα.
Το τελικό αποτέλεσμα θα χρησιμεύσει μόνο για να αυξήσει το αρνητικό κλίμα μεταξύ των πληθυσμών σε όλη την περιοχή και να υπονομεύσει τη διμερή ή / και τη πολυμερή εμπιστοσύνη. Αυτο θα επηρεάσει τις διπλωματικές σχέσεις ASEAN - Κίνας ανοίγοντας τον δρόμο για κρατη που βρίσκονται εκτός περιοχής, όπως ειναι για παράδειγμα οι ΗΠΑ, η Ινδία και η Ιαπωνία, να εκμεταλλευτούν την ρίξη για τα δικά τους γεωπολιτικά πλεονεκτήματα.
Πηγές: Voice of Russia/Wikipedia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου