Μας λένε ότι ήταν ένα τραγικό «ατύχημα» και ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι υπήρχε κάποιο κακό παιχνίδι. Ας ελπίσουμε ότι αυτό είναι αλήθεια. Αλλά ανεξάρτητα από το πώς προκλήθηκε, αυτή η τραγωδία θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στις αλυσίδες εφοδιασμού των ΗΠΑ. Και
φυσικά αυτό έρχεται σε μια πολύ άσχημη στιγμή, επειδή τα χτυπήματα πυραύλων Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα και τα χαμηλά επίπεδα νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχουν ασκήσει τεράστια πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού πρόσφατα.Σύμφωνα με το Bloomberg, φαίνεται ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης θα είναι «εκτός λειτουργίας επ’ αόριστον» …
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης – ο μεγαλύτερος χειριστής εισαγωγών και εξαγωγών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών από τις ΗΠΑ – φαίνεται να είναι εκτός λειτουργίας επ’ αόριστον. Η προκύπτουσα συμφόρηση θα μπορούσε να επιταχύνει τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω των λιμένων της Δυτικής Ακτής. Ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: Ποια άλλα λιμάνια έχουν πλεονάζουσα χωρητικότητα για να χειριστούν τα πλοία Ro-Ro που μεταφέρουν αυτοκίνητα εάν η Βαλτιμόρη είναι κλειστή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αυτό είναι πραγματικά μεγάλο θέμα, γιατί πάνω από 750.000 οχήματα πέρασαν από αυτό το λιμάνι μόνο πέρυσι…
Το λιμάνι είναι το πιο πολυσύχναστο στις ΗΠΑ για αποστολές αυτοκινήτων, διακινώντας περισσότερα από 750.000 οχήματα το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Διοίκησης Λιμένων του Μέριλαντ. Είναι επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ σε όγκο για τη διακίνηση αγροτικών και κατασκευαστικών μηχανημάτων, καθώς και αγροτικών προϊόντων.
Επιπλέον, μια ολόκληρη σειρά από εξέχοντες λιανοπωλητές εξαρτώνται πολύ από το λιμάνι της Βαλτιμόρης…
Έμποροι λιανικής όπως η Home Depot, η Bob’s Furniture, η IKEA και η Amazon είναι μερικές μόνο από τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το λιμάνι για την εισαγωγή αγαθών. Άλλες κορυφαίες εισαγωγές περιλαμβάνουν ζάχαρη και γύψο.
«Αυτό θα έχει αντίκτυπο στο εμπόριο σε όλη την ανατολική ακτή και θα συνεχιστεί μέχρι να μάθουμε πόσο γρήγορα» μπορεί να ανοίξει ξανά το λιμάνι, δήλωσε ο Richard Meade, αρχισυντάκτης του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List.
Τα πλοία είχαν ήδη εκτραπεί προς τη Νέα Υόρκη και προς τη Βιρτζίνια την Τρίτη, είπε ο Μιντ. «Θα υπάρξουν δεκάδες εκτροπές την επόμενη εβδομάδα και εκατοντάδες τους επόμενους μήνες, εφόσον η Βαλτιμόρη είναι κλειστή».
Αυτό δεν είναι το τέλος του κόσμου και οι αποστολές μπορούν σίγουρα να εκτραπούν σε άλλα λιμάνια.
Αλλά μιλάμε για το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι σε ολόκληρο το έθνος, και έτσι αυτό θα είναι σίγουρα ένα σοβαρό πλήγμα …
Περισσότεροι από 52 εκατομμύρια τόνοι ξένου φορτίου, αξίας περίπου 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταφέρθηκαν από το λιμάνι πέρυσι, σύμφωνα με τον κυβερνήτη του Μέριλαντ Γουές Μουρ. Το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, η Βαλτιμόρη εξυπηρετούσε κατά μέσο όρο 207 κλήσεις το μήνα πέρυσι, σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List.
Επιπλέον, θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να ξαναχτιστεί η γέφυρα Francis Scott Key.
Όπως έχει επισημάνει η Lara Logan , αυτό το τμήμα του I-695 ήταν ο «δεύτερος πιο πολυσύχναστος στρατηγικός δρόμος στη χώρα για επικίνδυνα υλικά»…
Ο δεύτερος πιο πολυσύχναστος στρατηγικός δρόμος στο έθνος για επικίνδυνα υλικά είναι τώρα σε λειτουργία εδώ και 4-5 χρόνια – πόσος χρόνος λένε ότι θα χρειαστεί για να ανακάμψει. Η γέφυρα κατασκευάστηκε ειδικά για να μετακινεί επικίνδυνα υλικά –καύσιμα, ντίζελ, αέριο προπάνιο, άζωτο, πολύ εύφλεκτα υλικά, χημικά και μεγάλου μεγέθους φορτία που δεν χωρούν στις σήραγγες– που η αλυσίδα εφοδιασμού έχει πλέον ακρωτηριαστεί.
Ένας ειδικός προβλέπει ότι θα χρειαστούν περισσότερα από δύο χρόνια για την ανοικοδόμηση της γέφυρας…
Ενώ το εμπόριο είναι ευκίνητο και θα αλλάξει δρομολόγιο, μακροπρόθεσμα η γέφυρα θα χρειαστεί να κατασκευαστεί εκ βάθρων και να ξαναχτιστεί, και αυτό θα πάρει χρόνια.
«Θα είναι πάνω από δύο χρόνια», είπε ο Meade, της Lloyd’s List. «Θα υπάρξει σημαντική αναστάτωση και κόστος σε αυτό το έργο υποδομής. Το 1977, η γέφυρα κόστισε 60 εκατομμύρια δολάρια. Λάβετε υπόψη τον πληθωρισμό και ο γρήγορος ρυθμός επανασχεδιασμού και κατασκευής θα αυξήσει τα ασφάλιστρα για τις προμήθειες. Αυτό θα είναι ένα πολύ ακριβό έργο».
Θα ήμουν σοκαρισμένος αν συμβεί τόσο γρήγορα.
Θα δούμε.
Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για μια πολύπλευρη κρίση που πρόκειται να επηρεάσει τις αλυσίδες εφοδιασμού των ΗΠΑ στο άμεσο μέλλον.
Σε συνέντευξη Τύπου μετά την κατάρρευση της γέφυρας, ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg παραδέχτηκε ανοιχτά ότι εξετάζουμε έναν «μεγάλο και παρατεταμένο αντίκτυπο στις αλυσίδες εφοδιασμού» …
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα είναι σημαντικός και παρατεταμένος αντίκτυπος στις αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιγκιγκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου το απόγευμα της Τρίτης στη Βαλτιμόρη.
Νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που συμφωνώ ποτέ με τον Pete Buttigieg για οτιδήποτε.
Δυστυχώς, αυτή είναι μόνο η αρχή.
Τους επόμενους μήνες, οι αλυσίδες εφοδιασμού των ΗΠΑ θα αντιμετωπίσουν πρόσθετες προκλήσεις.
Επομένως, εάν υπάρχουν πράγματα που σκοπεύετε να αγοράσετε, θα το έκανα τώρα.
Πριν τελειώσω αυτό το άρθρο, υπάρχει ένα ακόμη πράγμα που ήθελα να αναφέρω.
Οι παγκόσμιες προμήθειες κακάο γίνονται όλο και πιο στενές και την Τρίτη η τιμή του κακάο εκτινάχθηκε πάνω από τα 10.000 δολάρια ανά μετρικό τόνο για πρώτη φορά …
Οι τιμές του κακάο σημείωσαν ρεκόρ την Τρίτη, καθώς οι περιορισμοί της προσφοράς αυξάνουν τις τιμές των καυσίμων.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για παράδοση Μαΐου αυξήθηκαν κατά 3,9% στα 10.030 δολάρια ανά μετρικό τόνο, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που το εμπόρευμα σπάει πάνω από το όριο των 10.000 δολαρίων. Το κακάο έχει υποχωρήσει φέτος, εκτινάσσοντας σχεδόν 138%.
Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες και οι ασθένειες έχουν επηρεάσει την παραγωγή στη Δυτική Αφρική, η οποία παράγει περίπου το 70% του παγκόσμιου κακάο. Οι δύο μεγαλύτεροι παραγωγοί, η Ακτή Ελεφαντοστού και η Γκάνα, έχουν πληγεί πρόσφατα από έναν συνδυασμό ισχυρής βροχής, ξηρής ζέστης και ασθένειας.
Τον Ιανουάριο, ήταν λιγότερο από το μισό αυτής της τιμής.
Αν αγαπάτε τη σοκολάτα, προμηθευτείτε την όσο μπορείτε.
Φυσικά το ίδιο θα μπορούσε να ειπωθεί για αμέτρητα άλλα πράγματα.
Θυμάστε τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που αντιμετωπίσαμε πριν από μερικά χρόνια;
Λοιπόν, αυτό που τελικά έρχεται θα το παρακάμψει απολύτως.
Πολλοί χρησιμοποιούν τον όρο «γεγονός του μαύρου κύκνου» για να περιγράψουν την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, αλλά η αλήθεια είναι ότι κινούμαστε σε μια εποχή που θα υπάρχει το ένα «συμβάν του μαύρου κύκνου» μετά το άλλο.
Ετοιμαστείτε, λοιπόν, όσο υπάρχει ακόμη η ευκαιρία να το κάνετε, γιατί οι μήνες και τα χρόνια μπροστά μας θα είναι εξαιρετικά χαοτικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου