Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Αυτό είναι το νέο μεγάλο τούνελ στη Μακεδονία -Πότε θα είναι έτοιμο, ποιες περιοχές θα ενώσει



Σάρκα και οστά παίρνει σιγά-σιγά η σήραγγα Κλεισούρας, το σημαντικότερο κομμάτι της νέας επαρχιακής οδού που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς-Πτολεμαΐδας.

Όπως έχει αναφέρει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των πολιτών της Καστορίας, της Εορδαίας και του Αμυνταίου, καθώς η ολοκλήρωσή του, όχι μόνο θα ενώσει τις τρεις περιοχές, αλλά θα αποτελέσει και εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης, στο εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό.

Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, ο Δήμαρχος Εορδαίας, Παναγιώτης Πλακεντάς, επισκέφτηκε μαζί με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας, Νίκο Φουρκιώτη, τη σήραγγα Κλεισούρας, όπου συζητήθηκε η πρόοδος του έργου και η πορεία των εργασιών.

Σε ανάρτησή του, μάλισα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε, ότι «η σήραγγα της Κλεισούρας ήρθε να ενώσει τις δύο περιοχές Εορδαίας-Καστοριάς και να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπτυξη των κοινωνιών σε νέες βάσεις».

Όπως έχουμε γράψει η σήραγγα Κλεισούρας είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., σήραγγα διαφυγής 1.383 μ. και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.

Θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης και εκτιμάται ότι θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης από την Καστοριά στην Πτολεμαΐδα (και το αντίστροφο).

Το αντικείμενο του έργου

Ειδικότερα, η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης.

Η αρτηρία είναι μήκους 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.



σήραγγα κλεισούρας


Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:

4 ανισόπεδους κόμβους

σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο

1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου

4 κάτω διαβάσεις

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός, ενώ το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία «ΆΚΤΩΡ», με χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 3 έτη. Το έργο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022.


Πηγή: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου