"Tα ναύλα για μεταφορά κοντέινερ μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, από περίπου 1.400 δολάρια την ημέρα ανά κοντέινερ σε 2.500 δολάρια." |
Οι αλυσίδες του παγκόσμιου εφοδιασμού βυθίζονται στο χάος μετά τους πολέμους στην Ουκρανία και το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ, αλλά και την υπολειτουργία της διώρυγας του Παναμά, λόγω ξηρασίας που απαγορεύει στα πλοία να περνούν με πλήρες φορτίο και ταυτόχρονα έχει
μειώσει τις διελεύσεις σε μεγάλο ποσοστό.Συγκεκριμένα το Νοέμβριο οι διελεύσεις το κανάλι του Παναμά περιορίστηκαν στα 20 πλοία την ημέρα, επηρεάζοντας περαιτέρω και τις τέσσερις βασικές κατηγορίες πλοίων: Φορτηγά, δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αερίου LNG – LPG.
Όλοι και όλα φαίνεται ότι «δουλεύουν» υπέρ του κολοσσιαίου ρωσικού project ο «Δρόμος του Πάγου» από τον Ατλαντικό προς την Αρκτική βόρεια Ρωσία, με τελικό προορισμό την Ασία και το αντίθετo.
Πρόκειται για ένα project με νέους σιδηροδρόμους, αυτοκινητόδρομους, αγωγούς, λιμάνια και πυρηνικά παγοθραυστικά να κρατούν την διαδρομή ανοιχτή όλο το έτος την αρκτική διαδρομή.
Ειδικότερα, στην χερσόνησο Ταϊμίρ δημιουργείται ένα τεράστιο λιμάνι συνολικής αξίας 100 δισ. δολαρίων!
Η νέα διαδρομή θα συνδέσει την Ευρώπη με την Ασία σε μόλις 19 ημέρες, σε σύγκριση με τις 48 ημέρες που χρειάζονται σήμερα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη μεταφορά 100 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου μέχρι το 2030!
Tα ναύλα για μεταφορά κοντέινερ μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, από περίπου 1.400 δολάρια την ημέρα ανά κοντέινερ σε 2.500 δολάρια.
Η κρίση θα δώσει μια περιστασιακή μεγαλύτερη ώθηση στα ναύλα, η οποία θα ενισχυθεί σημαντικά αν η κατάσταση αυτή διατηρηθεί για αρκετούς μήνες.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων και εμπορευμάτων γενικά είναι αναπόφευκτες.
Επίσης, η διαταραχή εκτιμάται ότι θα επηρεάσει το εμπόριο σιτηρών περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο εμπόρευμα όσον αφορά τα χύδην φορτία που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία.
Η αύξηση της διάρκειας του ταξιδιού για τις κύριες διαδρομές που επηρεάζονται εάν τα πλοία μετακινούνται σε εναλλακτικά σημεία διαδρομής, όπως το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, είναι:
- Από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Κίνα: 55 ημέρες αντί για 31 (αύξηση 77%).
- Από τη Βαλτική προς την Ινδία (λιγότερες ημέρες από τη ρωσική διαδρομή προς τον ίδιο προορισμό): 44 ημέρες αντί για 27 (αύξηση 63%).
- Διαδρομή από την Ινδία προς τη Βόρεια Ευρώπη: 38 ημέρες αντί για 24 (58% αύξηση).
- Από τον Περσικό Κόλπο προς τη Βόρεια Ευρώπη: 40 ημέρες αντί για 23 (74% αύξηση).
- Από τον Περσικό Κόλπο προς τη Μεσόγειο: 39 ημέρες αντί για 17 (αύξηση 129%)
- Από τη Μεσόγειο προς τη Νοτιοανατολική Ασία: 40 ημέρες αντί για 23 (74% αύξηση).
Tι μέλλει γενέσθαι; Πλουσιότεροι εφοπλιστές, φτωχότεροι καταναλωτές και συνακόλουθα μικρότερη κατανάλωση, αφού οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου