Κυριακή 15 Μαΐου 2022

Όσιος Νεκτάριος της Όπτινα :Η εποχή μας είναι παρόμοια με την εποχή του Νώε, μέσα στο αμέτρητο πλήθος των ανθρώπων βρέθηκε μόνο ένας δίκαιος και η οικογένεια του, ο Νώε, πού πίστεψε πώς θα έρθει ο κατακλυσμός και το έλεγε σε όλους, αλλά αυτοί δεν τον άκουγαν.

Όσιος Νεκτάριος της Όπτινα Πολλοί το διαισθάνονται ενστικτωδώς, όπως τα μυρμήγκια την κακοκαιρία. Η εποχή μας είναι παρόμοια με την εποχή του Νώε, μέσα στο αμέτρητο πλήθος των ανθρώπων βρέθηκε μόνο ένας δίκαιος και η οικογένεια του, ο Νώε, πού πίστεψε πώς θα έρθει ο κατακλυσμός και το έλεγε σε όλους, αλλά αυτοί δεν τον άκουγαν. Η κιβωτός είναι η Εκκλησία. Μόνο όσοι είναι μέσα θα σωθούν.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ_nektarij_optinskij_s01_08_06_03 - Copy


Όσιος Νεκτάριος της Όπτινα (12 Μαΐου)

Ο π. Αδριανός Ριμαρένκο*, όταν του ζητήθηκε να σκιαγραφήσει την προσωπικότητα του μεγάλου γέροντος Νεκταρίου, αρνήθηκε λέγοντας:

– Φοβάμαι να σκιαγραφήσω μια τέτοια μεγάλη μορφή, πού για μας ήταν η εικόνα του Ακτίστου φωτός!… Θυμάμαι με δέος μιαν επίσκεψη μου στον Στάρετς: Μου είπε να προετοιμασθώ για εξομολόγηση και μου υπέδειξε να διαβάσω το ευαγγέλιο. Στάθηκα μπροστά στο αναλόγιο κι άρχισα να διαβάζω μεγαλοφώνος. Εκείνος αποσύρθηκε στο κελί του και φαίνεται πώς προσευχόταν. Η πόρτα ήταν μισάνοιχτη. Όταν εγώ τελείωσα την ανάγνωση, έστρεψα το βλέμμα μου προς την μισάνοιχτη πόρτα και το θέαμα πού αντίκρισα μ’ έκανε να φωνάξω δυνατά. Ο Γέροντας φλεγόταν όλος• ήταν περικυκλωμένος από ένα λαμπερό εκτυφλωτικό φως, μια πιθαμή πλατύ!…

Αυτό το υπερφυσικό γεγονός φαίνεται πώς συνέβη την ώρα πού προσευχόταν, όσο εγώ διάβαζα το ευαγγέλιο. Μόλις όμως αναφώνησα γεμάτος θαυμασμό και κατάπληξη, τα πάντα εξαφανίσθηκαν. Ο Θεός μ’ αξίωσε να δω με τα ίδια μου τα μάτια αυτό το θαυμαστό φαινόμενο, με σκοπό να μ’ ενδυναμώσει για τις επερχόμενες δοκιμασίες, στις οποίες θα με υπέβαλλε ο Στάρετς…

*π. Αδριανός Rymarenko (έπειτα Αρχιεπίσκοπος Ανδρέας του Νόβο Ντιβίγιεβο, της Ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς). 

Ο Όσιος Νεκτάριος ο τελευταίος στάρετς της Οπτινα, 1853 -Μάιος 1928. Ιερά Μονή Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου, Κάλαμο Αττικής
 iconandlight

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου