Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Ουκρανία: Πώς θα επηρεάσει τις χρηματοπιστωτικές αγορές μια σύγκρουση;


Η κλιμάκωση των μέτρων για τη Ρωσία θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο


Η αβεβαιότητα σχετικά με τις ενέργειες της Ρωσίας έχει ήδη ρίξει βαριά σκιά στην ουκρανική οικονομία. Αυτή την εβδομάδα, τα κράτη της Ομάδας G7 υποσχέθηκαν οικονομική στήριξη. 
Στη στήριξη περιλαμβάνεται η εγγύηση δανείου ύψους ενός δισ. δολαρίων από τις Ηνωμένες Πολιτείες για τη στήριξη των εγχώριων αγορών και του ουκρανικού νομίσματος.

Η διευθύντρια του Economic Statecraft Initiative στο GeoEconomics Center και πρώην αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζούλια Φριντλαντερ, εξηγεί το οικονομικό΄πλήγμα στην οικονομία της Ουκρανίας, όπως και οι στρατιωτικές απειλές, ενδέχεται να αποτελούν μέρος του μακροπρόθεσμου παιχνιδιού της Ρωσίας, επειδή η Μόσχα γνωρίζει ότι αυτή η πίεση είναι ασύμμετρη και χαμηλού κινδύνου για την ίδια.




Σε διεθνές επίπεδο, ωστόσο, οι χρηματοπιστωτικές αγορές ιστορικά ανακάμπτουν εξαιρετικά γρήγορα μετά από μια κρίση.
 Αυτό υποδηλώνει ότι οι κυρώσεις, και όχι η ίδια η απειλή εισβολής, μπορεί να αποτελούν πιο απτό παράγοντα κινδύνου για τη διεθνή οικονομία.

Η κλιμάκωση των μέτρων για τη Ρωσία, όπως σχεδιάζεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους εταίρους τους, θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο, υπογραμμίζει η Φριντλαντερ, εφόσον στοχεύσουν μεγάλα ρωσικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και αγορές χρέους, επηρεάζοντας τόσο τις ρωσικές αγορές όσο και τους δυτικούς πιστωτές τους.

Οι αρχιτέκτονες αυτών των κυρώσεων θα βαθμονομήσουν την ανάπτυξη αυτών των μέτρων για να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο στους Αμερικανούς και Ευρωπαίους ενδιαφερόμενους, σημειώνει.

Οι κύριες εξαγωγές της Ρωσίας, οι υδρογονάνθρακες και τα ορυκτά, είναι εμπορεύματα που εμπορεύονται διεθνώς.
 Οι περιορισμοί της προσφοράς (ή η απειλή περιορισμών) θα ανεβάσουν τις τιμές των καυσίμων, είτε αυτό οφείλεται στις ίδιες τις κυρώσεις είτε, πιο πιθανό, στα αντίποινα της Ρωσίας. 
Αυτό θα γίνει αισθητό στα πρατήρια καυσίμων και, λίγο μετά, στις τιμές των καθημερινών αγαθών, καθώς οι αποστολείς μεταφέρουν το λειτουργικό κόστος στους καταναλωτές, εξηγεί.

Ναυτεμπορική με πληροφορίες από Atlantic Council

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου