Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Στην τελική ευθεία ο νέος εναέριος αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης

Ολοένα και προχωρούν οι διαδικασίες για ένα πολύ μεγάλο οδικό έργο που προωθείται με μοντέλο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο λόγος για το «FlyOver» στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή την αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης µέσω ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ άνω των 460 εκατ. ευρώ).

Το project εισέρχεται στην τελική ευθεία καθώς ήδη επισήμως το υπουργείο Υποδομών και

Μεταφορών ενέκρινε τα αποτελέσματα της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου και του συνόλου των διαδικαστικών ενεργειών της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού (στο πλαίσιο της προπαρασκευής και διεξαγωγής του διαλόγου) και κήρυξε τη λήξη του Σταδίου Β.Ι - Διάλογος της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού.

Να υπενθυμίσουμε ότι είχαν «περάσει» στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού όλοι οι Υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος κατά την Α’ Φάση του Διαγωνισμού, δηλαδή οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, INTRAKAT και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt.

Ο διαγωνισμός, όπως όλες οι αντίστοιχες ΣΔΙΤ, αποτελείται από τρεις φάσεις. 

Η πρώτη είναι με την εκδήλωση ενδιαφέροντος (ή αλλιώς η προεπιλογή) που ολοκληρώθηκε, στη συνέχεια είναι η Β` φάση που όμως χωρίζεται σε δύο υποτμήματα. 

Η Β’1 Φάση είναι ο διάλογος στον οποίο συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, το υπουργείο Υποδομών και η τοπική κοινωνία. Από εκεί θα προκύψει επακριβώς το φυσικό αντικείμενο του έργου, θα εκπονηθούν μελέτες και θα ληφθούν οι εγκρίσεις τους, όπως η περιβαλλοντική κ.α. 

Η επόμενη φάση (Β’2) εμπεριέχει και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Πλέον ο διαγωνισμός θα περάσει σε επόμενο στάδιο με στόχο, όπως πρόσφατα είχε αναδείξει εκ νέου το insider, να επιταχυνθούν οι διεργασίες και μέχρι τέλος του έτους να προκύψει ακόμα και προσωρινός ανάδοχος ώστε κάποια στιγμή εντός του 2022 να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες. Ωστόσο, αυτό μένει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη, καθώς, παράλληλα προωθούνται και άλλοι διαγωνισμοί που διεκδικούν οι κατασκευαστικοί όμιλοι.

Ως έργο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα απαιτεί χρηματοδότηση από πόρους του επενδυτή, τραπεζική χρηματοδότηση αλλά και κρατική συμμετοχή. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

Ο οδικός διαγωνισμός για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου. Η εναέρια οδός, που θα υπάρχει δίπλα στον περιφερειακό, μαζί με τα έργα αναβάθμισης, που θα γίνουν στον περιφερειακό και με τους νέους κόμβους, «φιλοδοξεί» να λυτρώσει τη Θεσσαλονίκη από το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Η διάρκεια της σύμβασης είχε οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια) εκ των οποίων τα πρώτα 4 αφορούν την κατασκευή. Διόδια δεν θα υπάρχουν και αντίστοιχα ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρησης όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Το έργο της αναβάθμισης περιλαμβάνει τα εξής:
·       Την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερεις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.

Το Flyover με 13 χιλιόμετρα έργου, 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου