H έννοια του «startup» εμφανίστηκε μεν τα τελευταία
χρόνια αλλά εταιρείες οι οποίες αλλάζουν ριζικά το status quo της αγοράς
που δραστηριοποιούνται καινοτομώντας σε επίπεδο επιχειρηματικών
μοντέλων υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια.
Και στην ελληνική αγορά μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η Πλαίσιο Computers, γνωστή απλά ως Πλαίσιο, η οποία ξεκίνησε το 1969 προσφέροντας έναν συνδυασμό προσιτών τιμών με
καλή εξυπηρέτηση και σε διάστημα 5 δεκαετιών έχει πετύχει να καινοτομήσει ουκ ολίγες φορές δημιουργώντας κέντρα διανομής, προσφέροντας νέα κανάλια πωλήσεων και επεκτείνοντας διαρκώς το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.
Και στην ελληνική αγορά μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η Πλαίσιο Computers, γνωστή απλά ως Πλαίσιο, η οποία ξεκίνησε το 1969 προσφέροντας έναν συνδυασμό προσιτών τιμών με
καλή εξυπηρέτηση και σε διάστημα 5 δεκαετιών έχει πετύχει να καινοτομήσει ουκ ολίγες φορές δημιουργώντας κέντρα διανομής, προσφέροντας νέα κανάλια πωλήσεων και επεκτείνοντας διαρκώς το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.
«Η
αγάπη μου ήταν πάντα το εμπόριο και οι επιχειρήσεις» σημειώνει στο CNN Greece ο Γιώργος Γεράρδος, ο άνθρωπος που δημιούργησε το Πλαίσιο πριν
από 50 χρόνια, όντας φοιτητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του
Πολυτεχνείου Αθηνών.
«Εκείνη την περίοδο, το Πολυτεχνείο έμοιαζε η καλύτερη επιλογή για έναν μαθητή που του άρεσε η άλγεβρα και το σχέδιο» θυμάται ο κ. Γεράρδος, ο οποίος είχε βοηθήσει τον πατέρα του, Κώστα, στην προσπάθεια του να προωθήσει τα δικής του δημιουργίας προϊόντα αλλά και κρατώντας το περίπτερο που είχε η οικογένεια στο Παλαιό Φάληρο.
«Ξεκίνησα το Πολυτεχνείο αλλά είχα το μικρόβιο του εμπορίου και στο Κολλέγιο Αθηνών (σ.σ. όπου φοιτούσε με υποτροφία) είχα πολλούς συμμαθητές οι γονείς των οποίων ήταν γνωστοί έμποροι και είχα ήδη μία πρώτη επαφή».
Αλλάζοντας την αγορά των ειδών σχεδίου
Η πραγματικότητα είναι ότι ο Γ. Γεράρδος ξεκίνησε την εμπορική δραστηριότητα του ένα χρόνο νωρίτερα, το 1968, όταν έκανε την πρώτη του εισαγωγή προϊόντων από το εξωτερικό: σχεδιαστήρια για τον ίδιο και ορισμένους φοιτητές του με την τιμή να είναι πολύ χαμηλότερα από αυτή που έβρισκες τότε στην Αθήνα. «Είχα δει ότι στη Θεσσαλονίκη οι τιμές για τα είδη σχεδίου ήταν πολύ χαμηλότερες απ’ ότι στην Αθήνα και αυτό γιατί τα εκεί καταστήματα έκαναν εισαγωγές απευθείας από το εξωτερικό, ενώ στην Αθήνα υπήρχαν αρκετοί μεσάζοντες».
Η ιδέα είναι να κόψει τους μεσάζοντες και να δημιουργήσει ένα κατάστημα που θα προσέφερε καλύτερες τιμές.
Το αρχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 80 χιλιάδες δραχμές και προέρχεται από φίλους και γνωστούς που πιστεύουν στο όραμα του 23χρονου Γιώργου Γεράρδου.
Το κατάστημα εντοπίζεται στην οδό Στουρνάρη 24 και έχει μόλις 14 τ.μ. εμβαδόν, ενώ είναι το πρώτο στην συγκεκριμένη οδό καθώς μέχρι τότε όλα τα καταστήματα ήταν στην οδό Πατησίων. Όμως, ο νεαρός Γιώργος Γεράρδος επιλέγει να αλλάξει την αγορά και το πετυχαίνει καθώς από τον Οκτώβριο του 1969 -με την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους- που ξεκινά είναι γεμάτο από φοιτητές αλλά και όσους απασχολούνται σε τεχνικές εταιρείες.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα ήταν ότι ο νεαρός φοιτητής ήξερε από πρώτο χέρι τις ανάγκες των πελατών του και ήταν σε θέση να τους εξυπηρετεί καλύτερα, ενώ επιπλέον έκανε απευθείας εισαγωγές από το εξωτερικό, οπότε οι τιμές ήταν πολύ καλύτερες.
Όσον αφορά στο όνομα Πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, εκείνη την περίοδο υπήρχε η τάση για επωνυμίες που σχετίζονταν με γεωμετρικά σχήματα.
«Το Πλαίσιο είναι κάτι που μπορεί να συμπεριλάβει όλα τα γεωμετρικά σχήματα και είναι ιδιαίτερα εύηχο και εύκολο να το θυμάσαι».
Μέχρι να τελειώσει τις σπουδές του (σ.σ. «η μητέρα μου μου είχε ζητήσει να πάρω το πτυχίο μου»), το Πλαίσιο απασχολεί 13 άτομα («είμασταν πλέον μία μικρομεσαία επιχείρηση»), έχει επεκταθεί στα 120 τ.μ. έχοντας ενοικιάσει και ένα διαμέρισμα στην πίσω πλευρά του κτιρίου («το πρωί πουλούσαμε και το βράδυ χτίζαμε») και είναι συνεχώς γεμάτο από πελάτες.
Ο Γιώργος Γεράρδος καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του και είναι ο στρατιώτης για τον οποίο γκρινιάζουν όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοι του καθώς απασχολεί για ώρες το μοναδικό τηλέφωνο στο ΚΨΜ της μονάδας στην Ξάνθη που υπηρετεί.
«Το κατάστημα το κράτησαν ο πατέρας μου και η γυναίκα μου εκείνη την περίοδο, έχοντας και τη βοήθεια αρκετών συμμαθητών μου από το Κολλέγιο Αθηνών» θυμάται ο κ. Γεράρδος.
«Η δουλειά που ρίχναμε τότε, ξεπερνούσε τις ανθρώπινες αντοχές. Αλλά αν κάνεις κάτι που σου αρέσει, τότε η δουλειά γίνεται χόμπι» σημειώνει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος δεν κρύβει ότι είναι εργασιομανής.
«Εκείνη την περίοδο, το Πολυτεχνείο έμοιαζε η καλύτερη επιλογή για έναν μαθητή που του άρεσε η άλγεβρα και το σχέδιο» θυμάται ο κ. Γεράρδος, ο οποίος είχε βοηθήσει τον πατέρα του, Κώστα, στην προσπάθεια του να προωθήσει τα δικής του δημιουργίας προϊόντα αλλά και κρατώντας το περίπτερο που είχε η οικογένεια στο Παλαιό Φάληρο.
«Ξεκίνησα το Πολυτεχνείο αλλά είχα το μικρόβιο του εμπορίου και στο Κολλέγιο Αθηνών (σ.σ. όπου φοιτούσε με υποτροφία) είχα πολλούς συμμαθητές οι γονείς των οποίων ήταν γνωστοί έμποροι και είχα ήδη μία πρώτη επαφή».
Αλλάζοντας την αγορά των ειδών σχεδίου
Η πραγματικότητα είναι ότι ο Γ. Γεράρδος ξεκίνησε την εμπορική δραστηριότητα του ένα χρόνο νωρίτερα, το 1968, όταν έκανε την πρώτη του εισαγωγή προϊόντων από το εξωτερικό: σχεδιαστήρια για τον ίδιο και ορισμένους φοιτητές του με την τιμή να είναι πολύ χαμηλότερα από αυτή που έβρισκες τότε στην Αθήνα. «Είχα δει ότι στη Θεσσαλονίκη οι τιμές για τα είδη σχεδίου ήταν πολύ χαμηλότερες απ’ ότι στην Αθήνα και αυτό γιατί τα εκεί καταστήματα έκαναν εισαγωγές απευθείας από το εξωτερικό, ενώ στην Αθήνα υπήρχαν αρκετοί μεσάζοντες».
Η ιδέα είναι να κόψει τους μεσάζοντες και να δημιουργήσει ένα κατάστημα που θα προσέφερε καλύτερες τιμές.
Το αρχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 80 χιλιάδες δραχμές και προέρχεται από φίλους και γνωστούς που πιστεύουν στο όραμα του 23χρονου Γιώργου Γεράρδου.
Το κατάστημα εντοπίζεται στην οδό Στουρνάρη 24 και έχει μόλις 14 τ.μ. εμβαδόν, ενώ είναι το πρώτο στην συγκεκριμένη οδό καθώς μέχρι τότε όλα τα καταστήματα ήταν στην οδό Πατησίων. Όμως, ο νεαρός Γιώργος Γεράρδος επιλέγει να αλλάξει την αγορά και το πετυχαίνει καθώς από τον Οκτώβριο του 1969 -με την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους- που ξεκινά είναι γεμάτο από φοιτητές αλλά και όσους απασχολούνται σε τεχνικές εταιρείες.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα ήταν ότι ο νεαρός φοιτητής ήξερε από πρώτο χέρι τις ανάγκες των πελατών του και ήταν σε θέση να τους εξυπηρετεί καλύτερα, ενώ επιπλέον έκανε απευθείας εισαγωγές από το εξωτερικό, οπότε οι τιμές ήταν πολύ καλύτερες.
Όσον αφορά στο όνομα Πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, εκείνη την περίοδο υπήρχε η τάση για επωνυμίες που σχετίζονταν με γεωμετρικά σχήματα.
«Το Πλαίσιο είναι κάτι που μπορεί να συμπεριλάβει όλα τα γεωμετρικά σχήματα και είναι ιδιαίτερα εύηχο και εύκολο να το θυμάσαι».
Μέχρι να τελειώσει τις σπουδές του (σ.σ. «η μητέρα μου μου είχε ζητήσει να πάρω το πτυχίο μου»), το Πλαίσιο απασχολεί 13 άτομα («είμασταν πλέον μία μικρομεσαία επιχείρηση»), έχει επεκταθεί στα 120 τ.μ. έχοντας ενοικιάσει και ένα διαμέρισμα στην πίσω πλευρά του κτιρίου («το πρωί πουλούσαμε και το βράδυ χτίζαμε») και είναι συνεχώς γεμάτο από πελάτες.
Ο Γιώργος Γεράρδος καλείται να υπηρετήσει τη στρατιωτική θητεία του και είναι ο στρατιώτης για τον οποίο γκρινιάζουν όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοι του καθώς απασχολεί για ώρες το μοναδικό τηλέφωνο στο ΚΨΜ της μονάδας στην Ξάνθη που υπηρετεί.
«Το κατάστημα το κράτησαν ο πατέρας μου και η γυναίκα μου εκείνη την περίοδο, έχοντας και τη βοήθεια αρκετών συμμαθητών μου από το Κολλέγιο Αθηνών» θυμάται ο κ. Γεράρδος.
«Η δουλειά που ρίχναμε τότε, ξεπερνούσε τις ανθρώπινες αντοχές. Αλλά αν κάνεις κάτι που σου αρέσει, τότε η δουλειά γίνεται χόμπι» σημειώνει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος δεν κρύβει ότι είναι εργασιομανής.
Ο υπολογιστής της κάθε εποχής
Η ολοκλήρωση της στρατιωτικής θητείας σηματοδοτεί και την έναρξη της πρώτης περιόδου ταχύτατης ανάπτυξης για το Πλαίσιο που στα μέσα της δεκαετίας του ’70 είχε ήδη ξεκινήσει με το χώρο των προϊόντων τεχνολογίας, πουλώντας τον «υπολογιστή» εκείνης της εποχής, τον λογαριθμικό κανόνα τεσσάρων πράξεων.
Βέβαια, η μεγάλη ανάπτυξη έρχεται στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν στην ελληνική αγορά κάνουν την εμφάνιση τους οι προσωπικοί υπολογιστές και το Πλαίσιο επεκτείνεται σε αυτόν τον κλάδο από το 1985. «Το ενδιαφέρον ήταν τέτοιο που τα Χριστούγεννα οι πελάτες πήγαιναν στο ταμείο, πλήρωναν και με την απόδειξη έπαιρναν τον υπολογιστή απευθείας από το …φορτηγό» θυμάται γελώντας ο κ. Γεράρδος. «Τότε, είχαν δημιουργηθεί στη Στουρνάρη και στους γύρω δρόμους των Εξαρχείων περισσότερα από 50 καταστήματα πληροφορικής, αλλά δεν άντεξαν στον ανταγωνισμό που δημιουργήθηκε».
Το 1986, το Πλαίσιο κάνει μία ακόμη κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα. Δημιουργεί το δικό του εμπορικό σήμα για προσωπικούς υπολογιστές, το Turbo-X, το οποίο συνεχίζει ακόμη και σήμερα την πετυχημένη πορεία του. Μάλιστα, όπως ανέφερε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, ο Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, ένας στους δύο επιτραπέζιους προσωπικούς υπολογιστές για οικιακούς καταναλωτές που πουλήθηκαν το 2018 στην ελληνική αγορά ήταν από το Πλαίσιο!
Η ολοκλήρωση της στρατιωτικής θητείας σηματοδοτεί και την έναρξη της πρώτης περιόδου ταχύτατης ανάπτυξης για το Πλαίσιο που στα μέσα της δεκαετίας του ’70 είχε ήδη ξεκινήσει με το χώρο των προϊόντων τεχνολογίας, πουλώντας τον «υπολογιστή» εκείνης της εποχής, τον λογαριθμικό κανόνα τεσσάρων πράξεων.
Βέβαια, η μεγάλη ανάπτυξη έρχεται στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν στην ελληνική αγορά κάνουν την εμφάνιση τους οι προσωπικοί υπολογιστές και το Πλαίσιο επεκτείνεται σε αυτόν τον κλάδο από το 1985. «Το ενδιαφέρον ήταν τέτοιο που τα Χριστούγεννα οι πελάτες πήγαιναν στο ταμείο, πλήρωναν και με την απόδειξη έπαιρναν τον υπολογιστή απευθείας από το …φορτηγό» θυμάται γελώντας ο κ. Γεράρδος. «Τότε, είχαν δημιουργηθεί στη Στουρνάρη και στους γύρω δρόμους των Εξαρχείων περισσότερα από 50 καταστήματα πληροφορικής, αλλά δεν άντεξαν στον ανταγωνισμό που δημιουργήθηκε».
Το 1986, το Πλαίσιο κάνει μία ακόμη κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα. Δημιουργεί το δικό του εμπορικό σήμα για προσωπικούς υπολογιστές, το Turbo-X, το οποίο συνεχίζει ακόμη και σήμερα την πετυχημένη πορεία του. Μάλιστα, όπως ανέφερε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, ο Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers, ένας στους δύο επιτραπέζιους προσωπικούς υπολογιστές για οικιακούς καταναλωτές που πουλήθηκαν το 2018 στην ελληνική αγορά ήταν από το Πλαίσιο!
Η ώρα της επέκτασης
Η δεκαετία του ’90 σηματοδοτεί την αρχή της επέκτασης για το Πλαίσιο. Η αρχή γίνεται με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος εκτός της Στουρνάρη. Το νέο κατάστημα ανοίγει στο Ψυχικό και από εκεί και πέρα η αλυσίδα -πλέον- αρχίζει να επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς. Τόσο ταχείς που το 1995 σε μία άλλη κίνηση πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής, το Πλαίσιο αποκτά το δικό του κέντρο διανομής προϊόντων στη Μεταμόρφωση Αττικής.
Η δεκαετία του ’90 σηματοδοτεί την αρχή της επέκτασης για το Πλαίσιο. Η αρχή γίνεται με το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος εκτός της Στουρνάρη. Το νέο κατάστημα ανοίγει στο Ψυχικό και από εκεί και πέρα η αλυσίδα -πλέον- αρχίζει να επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς. Τόσο ταχείς που το 1995 σε μία άλλη κίνηση πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής, το Πλαίσιο αποκτά το δικό του κέντρο διανομής προϊόντων στη Μεταμόρφωση Αττικής.
Τότε είναι που αρχίζει και η
επέκταση στο χώρο των εταιρικών πελατών με την έκδοση του πρώτου
καταλόγου, κάτι για το οποίο ο κ. Γεράρδος δείχνει ιδιαίτερα υπερήφανος
και δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα οι κατάλογοι είναι κάτι στο
οποίο δίνει ιδιαίτερη σημασία και προσοχή. Ο ανταγωνισμός εντείνεται με
την εμφάνιση αρκετών αλυσίδων που δίνουν έμφαση στο χώρο της
πληροφορικής, καμία από αυτές, όμως, δεν αντέχει.
Χρηματιστήριο και Διαδίκτυο
Μετά το 1969, η 2η χρονιά – σταθμός στην ιστορία του Πλαισίου είναι το 1999. «Φέτος, γιορτάζουμε δύο επετείους: η μία είναι τα 50 χρόνια από την ίδρυση μας και η δεύτερη από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο» σημειώνει ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας να προσθέσει με ιδιαίτερη περηφάνεια ότι η δημόσια προσφορά του Πλαίσιου υπερκαλύφθηκε 393 φορές, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ.
Την ίδια χρονιά, ξεκινά και το Plaisio.gr, ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και «το μόνο που παρέδιδε την επόμενη ημέρα» τονίζει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που κατάλαβαν τόσο νωρίς τη δυναμική που θα είχαν οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου και επένδυσε πάνω σε αυτές αλλά και γενικότερα σε ένα πολυκαναλικό σύστημα πωλήσεων. Σημειωτέον πως το Πλαίσιο έχει εξελίξει σε μεγάλο βαθμό την έννοια της αξιοποίησης των πολλαπλών καναλιών διανομής και είναι από τις πρώτες εταιρείες που επενδύει στην αποκαλούμενη omnichannel προσέγγιση όπου ο στόχος είναι ο πελάτης να έχει την ίδια εμπειρία όποιο και αν το σημείο επαφής με την αλυσίδα.
Χρηματιστήριο και Διαδίκτυο
Μετά το 1969, η 2η χρονιά – σταθμός στην ιστορία του Πλαισίου είναι το 1999. «Φέτος, γιορτάζουμε δύο επετείους: η μία είναι τα 50 χρόνια από την ίδρυση μας και η δεύτερη από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο» σημειώνει ο κ. Γεράρδος, σπεύδοντας να προσθέσει με ιδιαίτερη περηφάνεια ότι η δημόσια προσφορά του Πλαίσιου υπερκαλύφθηκε 393 φορές, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ.
Την ίδια χρονιά, ξεκινά και το Plaisio.gr, ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και «το μόνο που παρέδιδε την επόμενη ημέρα» τονίζει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που κατάλαβαν τόσο νωρίς τη δυναμική που θα είχαν οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου και επένδυσε πάνω σε αυτές αλλά και γενικότερα σε ένα πολυκαναλικό σύστημα πωλήσεων. Σημειωτέον πως το Πλαίσιο έχει εξελίξει σε μεγάλο βαθμό την έννοια της αξιοποίησης των πολλαπλών καναλιών διανομής και είναι από τις πρώτες εταιρείες που επενδύει στην αποκαλούμενη omnichannel προσέγγιση όπου ο στόχος είναι ο πελάτης να έχει την ίδια εμπειρία όποιο και αν το σημείο επαφής με την αλυσίδα.
Η περίοδος της «εκρηκτικής» ανάπτυξης
Από το 1999 μέχρι το 2008, η ανάπτυξη είναι εκρηκτική. «Μέσα σε 8 χρόνια, οι πωλήσεις από 30 εκατ. ευρώ εκτοξεύτηκαν στα 415 εκατ. ευρώ» επισημαίνει ο κ. Γεράρδος. Εκείνη την περίοδο, το Πλαίσιο επεκτείνεται σε νέες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, όπως είναι οι τηλεοράσεις, κίνηση που ο κ. Γεράρδος θεωρεί ότι ήταν αυτονόητη. «Χρειαζόμαστε διαρκώς τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και αυτό κάνουμε με τα ανοίγματα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και νέες υπηρεσίες».
Από το 1999 μέχρι το 2008, η ανάπτυξη είναι εκρηκτική. «Μέσα σε 8 χρόνια, οι πωλήσεις από 30 εκατ. ευρώ εκτοξεύτηκαν στα 415 εκατ. ευρώ» επισημαίνει ο κ. Γεράρδος. Εκείνη την περίοδο, το Πλαίσιο επεκτείνεται σε νέες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, όπως είναι οι τηλεοράσεις, κίνηση που ο κ. Γεράρδος θεωρεί ότι ήταν αυτονόητη. «Χρειαζόμαστε διαρκώς τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και αυτό κάνουμε με τα ανοίγματα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και νέες υπηρεσίες».
Η έλευση της οικονομικής κρίσης δεν πτοεί το Πλαίσιο με την εταιρεία να έχει εγκαινιάσει το 2008 ένα μεγάλο κέντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής, το οποίο θεωρείται από τις σημαντικότερες επενδύσεις της εταιρείας και εκεί βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 22.500 τ.μ. «Καταλάβαμε νωρίς ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Βελτιώσαμε την κερδοφορία και αυξήσαμε τα διαθέσιμα κεφάλαια» σημειώνει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος έχει το πλευρό του τον γιο του, Κώστα.
Η περίοδος της οικονομικής κρίσης έχει περάσει και από το 2018 το Πλαίσιο δείχνει να υιοθετεί μία πιο επιθετική στρατηγική με το άνοιγμα και νέων καταστημάτων στην Αγία Παρασκευή και τα Χανιά. Το πλάνο για φέτος περιλαμβάνει μία ακόμη πιο σημαντική πρόκληση που δεν είναι άλλη από την επέκταση στο χώρο των «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών. «Δεν θεωρώ ότι έχουμε φθάσει στο ζενίθ μας» τονίζει ο κ. Γεράρδος, ο οποίος συνεχίζει να ασχολείται καθημερινά και επί 12ωρου με την εταιρεία. «Η επιτυχία δεν είναι μια στιγμή. Επιτυχία είναι να χτίζεις διαρκώς. Απολαμβάνω τη δημιουργία και θα συνεχίσω να δημιουργώ. Θέλω να κρατάω ζωντανή την επιχείρησή μου. Θέλω να έχω έναν ζωντανό οργανισμό, που δημιουργεί να αναπτύσσει είτε προϊοντικά, είτε σε επίπεδο υπηρεσιών, είτε σε επίπεδο στελεχών».
cnn.gr/oikonomia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου