Με ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα ασχολείται το τελευταίο διάστημα ο
μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, ο οποίος σε καμία περίπτωση
δεν θέλει να αποτύχει…
Γι αυτό και θα κάνει τα πάντα, προκειμένου να προχωρήσουν γρήγορα
οι διαδικασίες στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, όπου θα επενδύσει ο Ιβάν, οι
Γάλλοι και οι Γερμανοί για να προχωρήσει η επέκταση του 6ου προβλήτα.
Εντός του Απριλίου µπαίνει εργολάβος, ώστε
να
εκκινήσει το εµβληµατικό project συνολικής αξίας 160 εκατ. ευρώ. Μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου η προθεσµία υποβολής ενδιαφέροντος, µε τον πρόεδρο του Οργανισµού να εκφράζει την αισιοδοξία του για τήρηση του χρονοδιαγράµµατος
Μέσα στον ερχόµενο Απρίλιο µπαίνει εργολάβος για να αρχίσει το µεγάλο project της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης.
Το έργο-«γεφύρι της Αρτας», που παραµένει ηµιτελές επί δεκαετίες και
κάθε τόσο εξαγγέλλεται χωρίς ποτέ να υλοποιείται, µπαίνει τώρα για πρώτη
φορά στις «ράγες», µε ορατό πλέον τον ορίζοντα κατασκευής και
λειτουργίας του.εκκινήσει το εµβληµατικό project συνολικής αξίας 160 εκατ. ευρώ. Μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου η προθεσµία υποβολής ενδιαφέροντος, µε τον πρόεδρο του Οργανισµού να εκφράζει την αισιοδοξία του για τήρηση του χρονοδιαγράµµατος
Στο τέλος του 2019, όπως είχε δεσµευτεί η κοινοπραξία SEGT που έχει αναλάβει το µάνατζµεντ του ΟΛΘ, βγήκε στον αέρα ο διαγωνισµός για την ανάδειξη αναδόχου του έργου «6ος Προβλήτας – Επέκταση Λιµενικής Υποδοµής».
Είχαν προηγηθεί δύο καθοριστικά και ουσιαστικά βήµατα για την εκτέλεση του έργου, η ανάδειξη, τον περασµένο Σεπτέµβριο, της κοινοπραξίας Hill International NV – Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ σε ρόλο πρότζεκτ µάνατζερ µε αντικείµενο την επικαιροποίηση της µελέτης και της διαχείρισης του έργου, και η ολοκλήρωση του διαγωνισµού (τον Σεπτέµβριο του 2018) για την επιλογή ανεξάρτητου µηχανικού για την επίβλεψη και αξιολόγηση των επενδύσεων.
Τον διαγωνισµό κέρδισε η κοινοπραξία Salfo & Associates SA – Aecom Limited – Samaras & Associates SA. Η επέκταση του 6ου προβλήτα αποτελεί το πιο εµβληµατικό έργο του επενδυτικού προγράµµατος ύψους 180 εκατ. ευρώ για το οποίο έχει δεσµευτεί η κοινοπραξία των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners Terminal Link (είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM) και Belterra Investments (συµφερόντων Ι. Σαββίδη), η οποία έχει αναλάβει το λιµάνι. Ο προϋπολογισµός του έργου της επέκτασης του 6ου προβλήτα φτάνει στα 130 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ θα επενδυθούν άλλα 30 εκατ. ευρώ για µηχανολογικό εξοπλισµό προκειµένου το έργο να καταστεί λειτουργικό.
O διαγωνισμός
Οπως αναφέρεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο, µέχρι τις 24 Ιανουαρίου οι ενδιαφερόµενοι µπορούν να υποβάλουν τις ερωτήσεις τους, έως τις 31 Ιανουαρίου θα πρέπει να τους έχουν δοθεί οι απαντήσεις στα ερωτήµατά τους, ενώ µέχρι τις 7 Φεβρουαρίου οι ενδιαφερόµενοι θα πρέπει να έχουν υποβάλει τον φάκελό τους, ώστε µέσα στον Μάρτιο του 2020 η κοινοπραξία να ανακοινώσει τις προεπιλογές της, ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο του διαγωνισµού.Στη συνέχεια, στο δεύτερο στάδιο, θα σταλούν από την κοινοπραξία προσκλήσεις στις εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για να υποβάλουν τον φάκελό τους.
Η προθεσµία στο δεύτερο στάδιο για την κατάθεση των φακέλων θα είναι µέσα στον Απρίλιο του 2020 και µέχρι το τέλος του ίδιου µήνα θα γίνει και η τελική επιλογή του αναδόχου που θα κατασκευάσει το έργο. «Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές στα δικαστήρια ή οποιαδήποτε άλλα προβλήµατα, τον Απρίλιο του 2020 θα έχουµε εργολάβο» επεσήµανε ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης.
Το έργο περιλαµβάνει την κατασκευή:
- Νέου πρόσθετου κρηπιδώµατος µήκους 460 µέτρων µε ωφέλιµο βάθος 17,6 µ. τουλάχιστον.
- Πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 µέτρων, κατά µήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώµατος.
- Ολων των συµπληρωµατικών έργων υποδοµής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώµατος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Από το 1971
Ο 6ος προβλήτας άρχισε να κατασκευάζεται το 1971. Οι επιστρώσεις τέλειωσαν το 1987 και άρχισε η λειτουργία του, ενώ η κατασκευή της βάσης του ολοκληρώθηκε το 1998. Από την πρώτη στιγµή φάνηκε πως ο 6ος προβλήτας θα έπρεπε να επεκταθεί έτσι ώστε το λιµάνι της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει νέες δυνατότητες.Το έργο αποτέλεσε σταθερό σηµείο αναφοράς σχεδόν από όλους τους πρωθυπουργούς κάθε φορά που ανέβαιναν στη Θεσσαλονίκη για να εξαγγείλουν από το βήµα της ΔΕΘ µια σειρά έργων που δεν υλοποιούνταν ποτέ.
∆εν ήταν λίγοι και οι υπουργοί Εµπορικής Ναυτιλίας που (απλώς) το εξήγγειλαν, ενώ δεν έλειψε από καµία από τις λίστες µε τις διεκδικήσεις της πόλης που υπέβαλλαν οι εκάστοτε δήµαρχοι και τοπικοί παράγοντες σε όλους τους πολιτικούς…
Γρήγορα έγινε -µαζί µε το µετρό- το ανέκδοτο της πόλης.
Είναι χαρακτηριστικό πως διάφοροι αρµόδιοι… εγκαινίασαν τουλάχιστον 4-5 φορές το έργο, το οποίο στη συνέχεια χανόταν σε κάποιο συρτάρι, µέχρι την επόµενη επίσκεψη κάποιου κυβερνητικού αξιωµατούχου στην πόλη.
Το έργο εντάχθηκε και στο master plan του λιµανιού της Θεσσαλονίκης που αναθεωρήθηκε το 2016. Το λιµάνι της Θεσσαλονίκης είναι από τα µεγαλύτερα της χώρας.
Η χερσαία λιµενική ζώνη του λιµένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τ.µ. και εκτείνεται σε µήκος περίπου 3.500 µέτρων.
Διαθέτει 6.150 µέτρα κρηπιδωµάτων, 6 προβλήτες, κτίρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισµό και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ εκτιµάται πως εξυπηρετεί τις ανάγκες περίπου 15 εκατοµµυρίων κατοίκων στην Ελλάδα και στις βαλκανικές χώρες. Η κατασκευή του σηµερινού λιµανιού ουσιαστικά άρχισε µε την κατασκευή του 1ου προβλήτα, περίπου το 1900. Η πρώτη χρήση κοντέινερ για θαλάσσιες µεταφορές εµπορευµάτων έγινε το 1956, ενώ η πρώτη διεθνής µεταφορά εµπορευµατοκιβωτίων έγινε το 1966 µε µεταφορά 236 κοντέινερ.
Πηγή: ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου