Πρόκειται για ελληνική εταιρεία που
δραστηριοποιείται στον χώρο των online πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών, δηλαδή κρατήσεων αεροπορικών, ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ξενοδοχείων, αυτοκινήτων, ταξιδιωτικών ασφαλίσεων.
Αν και τα κρούσματα χρεώσεων πελατών για συναλλαγές που ουδέποτε πραγματοποίησαν ήταν πολύ λιγότερα και συγκεκριμένα μερικές δεκάδες περιπτώσεις, οι τράπεζες υποχρεώθηκαν να λειτουργήσουν προληπτικά και εκτός από την «παρακολούθηση» των εν λόγω καρτών, προχωρούν σταδιακά στην αντικατάστασή τους, ακυρώνοντας σύμφωνα με πληροφορίες όλες τις κάρτες πελατών τους που είχαν ήδη πραγματοποιήσει έστω και μία συναλλαγή κατά το παρελθόν στον σχετικό ιστότοπο.
Εκτός από το κόστος αντικατάστασης των καρτών, οι τράπεζες έχουν επωμιστεί και το κόστος των όποιων συναλλαγών πραγματοποιήθηκαν, το οποίο δεν επιβαρύνει τους κατόχους των καρτών. Οπως υποστηρίζουν αρμόδια στελέχη, το γεγονός ότι έχουν κινηθεί έγκαιρα, ενεργοποιώντας τις μεθόδους ασφαλείας για «περίεργες» συναλλαγές, καθιστά το κόστος αυτό «διαχειρίσιμο».
Στη βάση αυτή η έρευνα που διεξάγεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Μαρτίου, επικεντρώνεται στο εάν η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε τη σχετική πιστοποίηση, η οποία θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι επικαιροποιείται κάθε χρόνο. Στον βαθμό που διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση η έρευνα θα πρέπει να αναδείξει πώς έγινε η διαρροή των στοιχείων των καρτών.
Η ισχυρή ταυτοποίηση επιτυγχάνεται μόνο αν χρησιμοποιούνται συνδυαστικά παράγοντες ασφαλείας όπως δακτυλικό αποτύπωμα, κωδικοί e-banking, PIN κάρτας, password, μοναδικός κωδικός μιας χρήσης με μήνυμα sms, κ.λπ. Βασικός κανόνας για την ασφάλεια των online πληρωμών είναι η αποφυγή διενέργειας οικονομικών συναλλαγών πλην του προσωπικού υπολογιστή κάποιου, δηλαδή από χώρους στους οποίους έχουν πρόσβαση πολλοί χρήστες (π.χ. internet café).
• Η συχνή αλλαγή τους.
• Η αποφυγή χρήσης της ημερομηνίας γέννησης, του αριθμού τηλεφώνου ή άλλων προσωπικών στοιχείων που μπορούν να βρεθούν και από άλλα έγγραφα.
• Η αποφυγή χρήσης των ίδιων κωδικών σε περισσότερες από μια ιστοσελίδα, κάρτα κ.λπ.
• Η μη δημοσιοποίηση του κωδικού πρόσβασης σε οποιονδήποτε και υπό οποιεσδήποτε περιστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου