H αρχαιότερη ταξιδιωτική εταιρεία του πλανήτη, η Thomas Cook, οδηγήθηκε στην πτώχευση, αφήνοντας χιλιάδες ταξιδιώτες ανά την υφήλιο σε αναζήτηση μέσου επιστροφής και πυροδοτώντας την «μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού σε καιρό ειρήνης», όπως τη χαρακτήρισε η
βρετανική κυβέρνηση.
Πέρα από τα ερωτήματα για το πώς φτάσαμε έως εδώ, αυτό στο οποίο όλοι αναζητούν τώρα απάντηση είναι ποια είναι τα βήματα μετά την κατάρρευση.
Το Reuters επιχειρεί να εξηγήσει τι θα γίνει στο εξής:
Ποιος επηρεάζεται
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1841 και σήμερα απασχολεί περισσότερους από 21.000 υπαλλήλους ανά τον κόσμο. Στο σύνολό τους κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο, αφού δεν είναι ξεκάθαρο αυτή τη στιγμή εάν υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές να προσπαθήσουν να «αναστήσουν» την εταιρεία, έστω και σε μικρότερη κλίμακα, μετά την πτώχευση.
Η εταιρεία διαχειρίζεται ξενοδοχεία, θέρετρα και μία αεροπορική εταιρεία, ενώ κλείνει πακέτα διακοπών συνεργαζόμενη με άλλες αλυσίδες ξενοδοχείων, εξυπηρετώντας συνολικά 19 εκατομμύρια ταξιδιώτες ετησίως σε 16 χώρες. Αυτή τη στιγμή 600.000 πελάτες της βρίσκονται σε προορισμούς διακοπών στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων 150.000 Βρετανών. Χιλιάδες και οι προμηθευτές της που δεν γνωρίζουν προς το παρόν πώς θα καλυφθούν τα «φέσια».
Αν και το 2018 είχε έσοδα ύψους 9,6 δισ. λιρών (περίπου 11 δισ. ευρώ), βαρύνεται επίσης με χρέος ύψους 1,7 δισ. λιρών.
Έχει δημιουργηθεί μία ειδική ιστοσελίδα, η thomascook.caa.co.uk, για όσους επηρεάζονται και θέλουν να λάβουν πληροφορίες για την επιστροφή τους στη Βρετανία.
Εναλλακτικές λύσεις ωστόσο θα βρεθούν και για όσους ταξιδιώτες δεν προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Στη Γερμανία, μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Thomas Cook, την απάντηση στην κρίση θα συντονίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Δράση εκ μέρους των ασφαλιστικών εταιρειών αναμένεται να έχουμε και για όσους διαθέτουν πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των ξενοδόχων στην Κρήτη. Στο νησί περίπου το 80% των ξενοδοχείων συνεργάζονταν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό με τη βρετανική εταιρεία.
Η συμβουλή προς τους ταξιδιώτες
Όσοι βρίσκονται σε προορισμούς του εξωτερικού καλούνται να μην πηγαίνουν στο αεροδρόμιο πριν επιβεβαιώσουν με ποια πτήση μπορούν να επιστρέψουν στη χώρα τους, προκειμένου να αποφευχθούν σκηνές χάους. «Θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη από τους εκατομμύρια πελάτες και τους χιλιάδες υπαλλήλους, προμηθευτές και συνεργάτες , που μας στήριξαν για πολλά χρόνια» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Thomas Cook, Πίτερ Φρανκχάουζερ.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου