Κάθεται απέναντι από μια κυρία στο τραπέζι ενός καζίνο στο
Μαϊάμι (από όπου θα φύγει σε λίγο αφού σαρώσει την μπάνκα) φορώντας το αψεγάδιαστο σμόκιν του.
Και εκείνη ακριβώς τη στιγμή στα σινεμά του Λονδίνου όπου έγινε η πρεμιέρα του «Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007, εναντίον δόκτορος Νο» (είναι ο τίτλος της ταινίας στα ελληνικά), γεννιέται ο μύθος του μακροβιότερου και πλέον γοητευτικού κινηματογραφικού πράκτορα, με το φλεγματικό βρετανικό στυλ, που αγαπάει τις γυναίκες και το μαρτίνι.
Στην ταινία, ο Μποντ πηγαίνει στη Τζαμάικα αναζητώντας έναν συνάδελφό του, που έχει εξαφανιστεί. Και η έρευνά του θα τον οδηγήσει στην υπόγεια βάση του «Δρος No», ο οποίος σχεδιάζει να καταστρέψει το αμερικανικό διαστημικό πρόγραμμα με ένα υπέρ-όπλο. Το σενάριο της ταινίας βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ίαν Φλέμινγκ που κυκλοφόρησε το 1958.
Αν και ήταν το πρώτο της σειράς που θα γινόταν ταινία, ο «Δρ Νο» δεν ήταν το πρώτο από τα μυθιστορήματα του Φλέμινγκ με ήρωα τον Τζέιμς Μποντ. Ο πράκτορας, που θα γνώριζε λαμπρή δόξα τα επόμενα χρόνια, είχε κάνει το ντεμπούτο του στο μυθιστόρημα Καζινό Ρουαγιάλ, που κυκλοφόρησε το 1953. Και μεσολάβησαν άλλα τέσσερα πριν από τον «Δόκτορα Νο», που θα μεταφερόντουσαν επίσης στον κινηματογράφο αλλά με άλλη σειρά.
Ο Σον Κόνερι δεν ήταν ο μόνος που έλαμψε στην ταινία του 1962. Το πρώτο και πιο σέξι κορίτσι του Μποντ γεννήθηκε επίσης σε εκείνο το φιλμ, τη στιγμή που η πανέμορφη Ούρσουλα Άντρες αναδύθηκε από τα νερά του ωκεανού, μαυρισμένη, με ένα μαχαίρι δεμένο στον μηρό της και δυο κοχύλια στα χέρια της. Το εκτυφλωτικά λευκό μπικίνι της –εξωφρενικά μικρό για ήθη της εποχής- έμεινε στην ιστορία της μόδας και η καριέρα της Ούρσουλα μετά από αυτή την ταινία απογειώθηκε.
Η ταινία είχε χαμηλό προϋπολογισμό, τον μικρότερο από όλες όσες ακολούθησαν, έφερε όμως μεγάλα κέρδη στους παραγωγούς της και απέκτησε ένα φανατικό κοινό. Μάλιστα, ανάμεσα στους θαυμαστές του 007 ήταν και ο Τζον Κένεντι.
Ο αμερικανός πρόεδρος είχε δει τον «Δρα Νο» σε ιδιωτική προβολή στον Λευκό Οίκο, και στο ντοκιμαντέρ «Όλα ή Τίποτα» λέει: «Μακάρι να είχα τον Τζέιμς Μποντ στο προσωπικό μου», αναφερόμενος στην Κρίση των πυραύλων της Κούβας, μια αντιπαράθεση διαρκείας 13 ημερών τον Οκτώβριο του 1962 μεταξύ των ΗΠΑ και της Σοβιετικής Ένωσης λόγω των σοβιετικών βαλλιστικών πυραύλων, που είχαν αναπτυχθεί στην Κούβα.
Το όνομα του Τζέιμς Μποντ, όπως αποκάλυψε ο Ιαν Φλέμινγκ τον Απρίλιο του 1962 σε μια συνέντευξή του στον New Yorker, το δανείστηκε από έναν πολύ γνωστό ορνιθολόγο -ονόματι Τζέιμς Μποντ- που είχε γράψει τα «Πουλιά στις Δυτικές Ινδίες», ένα από τα αγαπημένα βιβλία του βρετανού συγγραφέα όταν ήταν παιδί.
Το διάλεξε γιατί του είχε φανεί εξαιρετικά βαρετό, όμως στη συνέχεια θα γινόταν τόσο συναρπαστικό, που ο ορνιθολόγος του έγραψε ένα γράμμα με τις ευχαριστίες του!
Αν και η βία είναι χαρακτηριστική από την πρώτη, κιόλας, ταινία του Τζέιμς Μποντ, στον «Δόκτορα Νο» συμβαίνουν μόνο 12 φόνοι, τέσσερις από τους οποίους διαπράττει ο Μποντ, σε σύγκριση με την ταινία «Ζεις μόνο δυο φορές» (με πρωταγωνιστή επίσης τον Σον Κόνερι) που είναι η πιο θανατηφόρα με 196 θανάτους. Ο πιο δολοφονικός Μποντ πάλι είναι ο Πιρς Μπρόσναν ο οποίος στις τέσσερις ταινίες που πρωταγωνίστησε σκότωσε συνολικά 135 ανθρώπους…
απο το protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου