Παγκόσμιες διαστάσεις έχει πάρει το σκάνδαλο με τους
παραποιημένους ρύπους στα οχήματα της Volskwagen και όπως σε όλες τις
περιπτώσεις, υπάρχουν οι ηττημένοι αλλά και οι κερδισμένοι.
Ποιοι, λοιπόν, και τι έχασαν από το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και ποιοι επωφελήθηκαν;
Το CNBC μας αποκαλύπτει...
Οι χαμένοι
1. Η Volkswagen
Πρώτη βασική "χαμένη" της υπόθεσης είναι η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία και
υπέστη απώλειες σε πολλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα:
- Σε χρηματοοικονομική βάση, αφού η εταιρεία έχει αφήσει στην άκρη 7,3 δισ. δολάρια (6,5 δισ. ευρώ), για να καλύψει το κόστος της ανάκλησης 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, ενώ τα πρόστιμα αναμένεται να διαμορφωθούν στα 18 δισ. δολάρια, την ώρα που μόνο τη Δευτέρα αποσύρθηκαν και 17 δισ. δολάρια κατά τη διαπραγμάτευση της μετοχής της VW. Αν και η μετοχή ανέκαμψε στη συνέχεια, εξακολουθεί να βρίσκεται 24% κάτω από τα επίπεδα, στα οποία διαπραγματευόταν την τελευταία εβδομάδα πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο.
- Σε προσωπικό επίπεδο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Martin Winterkorn να παραιτείται, διαμηνύοντας πως η εταιρεία χρειάζεται μία νέα αρχή.
- Σε επίπεδο δημοτικότητας, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία με τα πιο διαδεδομένα αμάξια σε ολόκληρη την Ευρώπη, "βλέπει" τη φήμη της και την αξιοπιστία της να υπονομεύονται. Σημειωτέον πως στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η VW κατάφερε να ξεπεράσει, στις πωλήσεις, την Toyota τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.
2. Η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου
Το σκάνδαλο αποτελεί "βαρίδι" για όλες τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού εκφράζεται η ανησυχία πως ενδέχεται, στο σύνολό του, ο τομέας να έχει εμπλακεί στο σκάνδαλο με το "πειραγμένο" λογισμικό. Ενδεικτικά, οι μετοχές της BMW κατέγραψαν πτώση μεγαλύτερη από 5%, την Πέμπτη, όταν ήρθε στο "φως" δημοσίευμα που την ενέπλεκε σε αντίστοιχη υπόθεση.
3. Η γερμανική οικονομία
Μπορεί η ελληνική κρίση και η υποχώρηση της κινεζικής ανάπτυξης να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για να ταράξουν τα "νερά", αλλά η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τώρα, αντιμετωπίζει μια εσωτερική κρίση που θα μπορούσε να σημάνει και ζημίες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η VW είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και μία από τις βασικές εργοδότριες εταιρείες, με το εργατικό δυναμικό που απασχολεί να ξεπερνά τους 270.000 εργαζομένους.
4. Η πλατίνα
Οι ανησυχίες πως οι καταναλωτές θα απομακρυνθούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχει πλήξει την πλατίνα που χρησιμοποιείται στα οχήματα ντίζελ. Η τιμή της σημείωσε χαμηλά 6,5 ετών, την Τετάρτη.
5. Οι νομοθέτες
Οι αναλυτές υποστηρίζουν πως οι νομοθέτες θα βρίσκονται υπό πίεση, προκειμένου να θεσπίσουν αυστηρότερους κανονισμούς, δεδομένου πως έχει πληγεί η αξιοπιστία της διαδικασίας ελέγχου εκπομπών ρύπων από τα οχήματα.
Οι κερδισμένοι
1. Οι ανταγωνιστές
Οι ανταγωνιστικές εταιρείες από το εξωτερικό, όπως είναι η ιαπωνική Toyota, αναμένεται να επωφεληθούν από την κρίση της VW. Ο Sung Yop Chung, αναλυτής στη Daiwa Capital Markets, εκτίμησε πως και αυτοκινητοβιομηχανίες της Νότιας Κορέας, όπως η Hyundai, θα μπορούσαν βγουν κερδισμένες.
2. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα
Το σκάνδαλο θα μπορούσε, επίσης, να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για τα ηλεκτροκίνητα αμάξια. Μάλιστα, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla Motors, είπε στο Reuters την Πέμπτη, πως θεωρεί τη Γερμανία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά για την εν λόγω εταιρεία, μετά τις ΗΠΑ.
3. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ
Ο παραπάνω φορέας αναδύεται από το σκάνδαλο ως ξεκάθαρος νικητής, έχοντας ανακαλύψει πρώτος από όλους την ύπαρξη των επίμαχων συσκευών παραπλάνησης.
απο το fpress.gr
Ποιοι, λοιπόν, και τι έχασαν από το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και ποιοι επωφελήθηκαν;
Το CNBC μας αποκαλύπτει...
Οι χαμένοι
1. Η Volkswagen
Πρώτη βασική "χαμένη" της υπόθεσης είναι η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία και
υπέστη απώλειες σε πολλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα:
- Σε χρηματοοικονομική βάση, αφού η εταιρεία έχει αφήσει στην άκρη 7,3 δισ. δολάρια (6,5 δισ. ευρώ), για να καλύψει το κόστος της ανάκλησης 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, ενώ τα πρόστιμα αναμένεται να διαμορφωθούν στα 18 δισ. δολάρια, την ώρα που μόνο τη Δευτέρα αποσύρθηκαν και 17 δισ. δολάρια κατά τη διαπραγμάτευση της μετοχής της VW. Αν και η μετοχή ανέκαμψε στη συνέχεια, εξακολουθεί να βρίσκεται 24% κάτω από τα επίπεδα, στα οποία διαπραγματευόταν την τελευταία εβδομάδα πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο.
- Σε προσωπικό επίπεδο, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Martin Winterkorn να παραιτείται, διαμηνύοντας πως η εταιρεία χρειάζεται μία νέα αρχή.
- Σε επίπεδο δημοτικότητας, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία με τα πιο διαδεδομένα αμάξια σε ολόκληρη την Ευρώπη, "βλέπει" τη φήμη της και την αξιοπιστία της να υπονομεύονται. Σημειωτέον πως στο πρώτο εξάμηνο του έτους, η VW κατάφερε να ξεπεράσει, στις πωλήσεις, την Toyota τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.
2. Η γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου
Το σκάνδαλο αποτελεί "βαρίδι" για όλες τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού εκφράζεται η ανησυχία πως ενδέχεται, στο σύνολό του, ο τομέας να έχει εμπλακεί στο σκάνδαλο με το "πειραγμένο" λογισμικό. Ενδεικτικά, οι μετοχές της BMW κατέγραψαν πτώση μεγαλύτερη από 5%, την Πέμπτη, όταν ήρθε στο "φως" δημοσίευμα που την ενέπλεκε σε αντίστοιχη υπόθεση.
3. Η γερμανική οικονομία
Μπορεί η ελληνική κρίση και η υποχώρηση της κινεζικής ανάπτυξης να αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για να ταράξουν τα "νερά", αλλά η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τώρα, αντιμετωπίζει μια εσωτερική κρίση που θα μπορούσε να σημάνει και ζημίες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η VW είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και μία από τις βασικές εργοδότριες εταιρείες, με το εργατικό δυναμικό που απασχολεί να ξεπερνά τους 270.000 εργαζομένους.
4. Η πλατίνα
Οι ανησυχίες πως οι καταναλωτές θα απομακρυνθούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχει πλήξει την πλατίνα που χρησιμοποιείται στα οχήματα ντίζελ. Η τιμή της σημείωσε χαμηλά 6,5 ετών, την Τετάρτη.
5. Οι νομοθέτες
Οι αναλυτές υποστηρίζουν πως οι νομοθέτες θα βρίσκονται υπό πίεση, προκειμένου να θεσπίσουν αυστηρότερους κανονισμούς, δεδομένου πως έχει πληγεί η αξιοπιστία της διαδικασίας ελέγχου εκπομπών ρύπων από τα οχήματα.
Οι κερδισμένοι
1. Οι ανταγωνιστές
Οι ανταγωνιστικές εταιρείες από το εξωτερικό, όπως είναι η ιαπωνική Toyota, αναμένεται να επωφεληθούν από την κρίση της VW. Ο Sung Yop Chung, αναλυτής στη Daiwa Capital Markets, εκτίμησε πως και αυτοκινητοβιομηχανίες της Νότιας Κορέας, όπως η Hyundai, θα μπορούσαν βγουν κερδισμένες.
2. Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα
Το σκάνδαλο θα μπορούσε, επίσης, να οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για τα ηλεκτροκίνητα αμάξια. Μάλιστα, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla Motors, είπε στο Reuters την Πέμπτη, πως θεωρεί τη Γερμανία ως τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά για την εν λόγω εταιρεία, μετά τις ΗΠΑ.
3. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ
Ο παραπάνω φορέας αναδύεται από το σκάνδαλο ως ξεκάθαρος νικητής, έχοντας ανακαλύψει πρώτος από όλους την ύπαρξη των επίμαχων συσκευών παραπλάνησης.
απο το fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου