Πολλοί συμπολίτες μας δεν έχουν αντιληφθεί ποια είναι τα πραγματικά
διακυβεύματα της εποχής μας, ποιες θα έπρεπε να είναι οι εθνικές μας
προτεραιότητες.
Η Εκκλησία γιατί είναι απούσα;
Το μήνυμα της Αμφίπολης έφτασε εκεί που έπρεπε, δηλαδή στον μέσο Έλληνα;
Γιατί δεν αντέδρασε κανείς στην απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να σταματήσει η δικαστική διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα;
Πως είναι δυνατόν μια
τέτοια εξέλιξη να μην προκαλέσει αντιδράσεις στην Ελλάδα;
Η Ευρώπη και η Ελλάδα αλλάζουν, αλλά, προς το χειρότερο. Και δυστυχώς, όλα όσα ζούμε δεν προμηνύουν τίποτα καλό.
Έχει η Γηραιά Ήπειρος φτάσει στα όριά της;
Η κρίση, ηθική πρωτίστως, αλλά και οικονομική και κοινωνική, απειλεί όντως να τη διαλύσει. Και τα ευρωπαϊκά έθνη, αναζητούν την ταυτότητά τους, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος μετανάστευσης προς τη Γηραιά Ήπειρο.
"Μόνο η θρησκεία έχει τη δύναμη να αφυπνίσει ξανά την Ευρώπη και να δώσει ασφάλεια στους λαούς, και να ανεβάσει τη Χριστιανοσύνη στο παλαιό ειρηνευτικό λειτούργημά της με νέα λαμπρότητα ορατή πάνω στη γη...
Που είναι εκείνη η παλιά, η καλή, η μόνη λυτρωτική πίστη στη βασιλεία του Θεού επί της γης, που είναι εκείνη η ουράνια εμπιστοσύνη του ενός ανθρώπου στον άλλο, εκείνη η γλυκιά κατάνυξη στο ξεχείλισμα μιας ψυχής κυριευμένης από θείο ενθουσιασμό, εκείνο το πνεύμα της Χριστιανοσύνης που αγκαλιάζει τα πάντα;"
Τα λόγια αυτά του Νοβάλις, ή Γκέοργκ Φίλιπ Φρίντριχ φον Χάρντενμπεργκ, του σημαντικότερου εκπρόσωπου του πρώιμου γερμανικού ρομαντισμού, όπως γράφτηκαν το 1799 στο πολιτικό του δοκίμιο με τίτλο "Η Χριστιανοσύνη ή άλλως Ευρώπη" (Εκκρεμές, Αθήνα 2004), ανέδειξαν δέκα χρόνια μετά τη Γαλλική Επανάσταση τα αδιέξοδα του ορθολογισμού και απαντούν στα σημερινά ερωτήματα, έστω κι αν πέρασαν από τότε πάνω από δύο αιώνες.
Πλέον, μόνο μια επιστροφή σε παλαιότερους τρόπους φαντάζει ικανή να αναστρέψει την ηθική κατρακύλα. Ελάχιστοι αντιλαμβάνονται τα πραγματικά διακυβεύματα της σημερινής εποχής, ελέω και της "αποσάθρωσης" της Παιδείας κατόπιν δεκαετιών επικράτησης ορθολογιστικών και εθνομηδενιστικών προταγμάτων.
Και αυτό συνιστά έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο.
*Ο Νίκος Π. Χιδίρογλου, Έλληνας συντηρητικός διανοούμενος, δημοσιογράφος και συγγραφέας, γεννήθηκε το 1969 στη Γερμανία.
Έχει συγγράψει τα βιβλία
Η Εκκλησία γιατί είναι απούσα;
Το μήνυμα της Αμφίπολης έφτασε εκεί που έπρεπε, δηλαδή στον μέσο Έλληνα;
Γιατί δεν αντέδρασε κανείς στην απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να σταματήσει η δικαστική διεκδίκηση των γλυπτών του Παρθενώνα;
Πως είναι δυνατόν μια
τέτοια εξέλιξη να μην προκαλέσει αντιδράσεις στην Ελλάδα;
Η Ευρώπη και η Ελλάδα αλλάζουν, αλλά, προς το χειρότερο. Και δυστυχώς, όλα όσα ζούμε δεν προμηνύουν τίποτα καλό.
Έχει η Γηραιά Ήπειρος φτάσει στα όριά της;
Η κρίση, ηθική πρωτίστως, αλλά και οικονομική και κοινωνική, απειλεί όντως να τη διαλύσει. Και τα ευρωπαϊκά έθνη, αναζητούν την ταυτότητά τους, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος μετανάστευσης προς τη Γηραιά Ήπειρο.
"Μόνο η θρησκεία έχει τη δύναμη να αφυπνίσει ξανά την Ευρώπη και να δώσει ασφάλεια στους λαούς, και να ανεβάσει τη Χριστιανοσύνη στο παλαιό ειρηνευτικό λειτούργημά της με νέα λαμπρότητα ορατή πάνω στη γη...
Που είναι εκείνη η παλιά, η καλή, η μόνη λυτρωτική πίστη στη βασιλεία του Θεού επί της γης, που είναι εκείνη η ουράνια εμπιστοσύνη του ενός ανθρώπου στον άλλο, εκείνη η γλυκιά κατάνυξη στο ξεχείλισμα μιας ψυχής κυριευμένης από θείο ενθουσιασμό, εκείνο το πνεύμα της Χριστιανοσύνης που αγκαλιάζει τα πάντα;"
Τα λόγια αυτά του Νοβάλις, ή Γκέοργκ Φίλιπ Φρίντριχ φον Χάρντενμπεργκ, του σημαντικότερου εκπρόσωπου του πρώιμου γερμανικού ρομαντισμού, όπως γράφτηκαν το 1799 στο πολιτικό του δοκίμιο με τίτλο "Η Χριστιανοσύνη ή άλλως Ευρώπη" (Εκκρεμές, Αθήνα 2004), ανέδειξαν δέκα χρόνια μετά τη Γαλλική Επανάσταση τα αδιέξοδα του ορθολογισμού και απαντούν στα σημερινά ερωτήματα, έστω κι αν πέρασαν από τότε πάνω από δύο αιώνες.
Πλέον, μόνο μια επιστροφή σε παλαιότερους τρόπους φαντάζει ικανή να αναστρέψει την ηθική κατρακύλα. Ελάχιστοι αντιλαμβάνονται τα πραγματικά διακυβεύματα της σημερινής εποχής, ελέω και της "αποσάθρωσης" της Παιδείας κατόπιν δεκαετιών επικράτησης ορθολογιστικών και εθνομηδενιστικών προταγμάτων.
Και αυτό συνιστά έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο.
*Ο Νίκος Π. Χιδίρογλου, Έλληνας συντηρητικός διανοούμενος, δημοσιογράφος και συγγραφέας, γεννήθηκε το 1969 στη Γερμανία.
Έχει συγγράψει τα βιβλία
- «Ποια Αριστερά; Κρίσεις και επικρίσεις», το 2004, εκδόσεις «Πελασγός»,
- «Με metro και όραμα 2001-2004, Παρεμβατική αρθρογραφία από την εφημερίδα metro», το 2004 εκδόσεις «Πελασγός»,
- «Τουρκία & Ευρώπη: οι δρόμοι που δεν τέμνονται», το 2005 εκδόσεις «Πελασγός»,
- «Όχι στην παλιά πόλη», το 2007, [εκδόσεις «Ερωδιός» Θεσσαλονίκη, σελίδες 205]
- «Πολεμώντας το καθεστώς», το 2012 εκδόσεις «Ερωδιός» Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου