Τυφλό, χωρίς το κεντρικό σταθμό της Βενιζέλου απειλείται να μείνει το
μετρό της Θεσσαλονίκης, με αφορμή την αιφνιδιαστική απόφαση του δήμου
να αναπέμψει αύριο στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο την τύχη με τα
αρχαία.
Το σήριαλ με τις αρχαιότητες στην περιοχή κρατά 2,5 χρόνια, φαίνεται όμως ότι παρά την
καθήλωση του έργου εξακολουθεί να προκαλεί επιπλοκές, καθώς αρνητική απόφαση του ΚΑΣ θα βάλει οριστικά ταφόπλακα στο σταθμό.
Η συζήτηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, προωθείται με απόφαση της υπηρεσιακής υπουργού Πολιτισμού κ. Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα, προκαλεί δε μεγάλα ερωτηματικά την στιγμή που είχε αποφασιστεί η απόσπαση των αρχαίων για την κατασκευή του σταθμού και εν συνεχεία η επανατοποθέτηση και ανάδειξή τους σε ποσοστό άνω του 85%.
Τώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης προτείνει προς το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Υποδομών τη δημιουργία επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου στην συμβολή των οδό Εγνατίας και Βενιζέλου, χωρίς παρεμβάσεις στα αρχαία.
Αμφισβητεί συγχρόνως την αναγκαιότητα του σταθμού στο επίμαχο σημείο και αφήνει στο μέλλον την κατασκευή του εάν και εφόσον λυθεί το θέμα με την προστασία των αρχαιοτήτων της Βυζαντινής περιόδου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για την πρόταση που εκπόνησε με σχετική μελέτη ο δήμος Θεσσαλονίκης, ήταν ενημερωμένοι από τις αρχές του καλοκαιριού και είχαν συμφωνήσει οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Πολιτισμού κύριοι Σπίρτζης και Ξυδάκης.
Ωστόσο, η απόφαση του δήμου Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι έπιασε στον «ύπνο» την Αττικό Μετρό η οποία εμφανίζεται να ενημερώθηκε για την επικείμενη συνεδρίαση μόλις πρόσφατα.
Προκαλεί συγχρόνως ένα νέο πονοκέφαλο την ώρα που η εταιρεία πασχίζει να λύσει τον γόρδιο δεσμό της κατασκευής του έργου που παίρνει συνεχείς αναβολές λόγω του ρευστού πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος.
Όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν η Αττικό Μετρό, τυχόν ακύρωση του σταθμού θα αφήσει ακάλυπτο συγκοινωνιακά ένα μεγάλο κομμάτι του επιβατικού κοινού της πόλης (65.000 επιβάτες) και θα διαταράξει την τεχνική αλληλουχία μεταξύ των σταθμών (των γεννητριών της ΔΕΗ, των ηλεκτρομηχανολογικών κ.α).
Ακόμη και αλλαγή σχεδιασμού θα προκαλέσει σημαντική οικονομική επιβάρυνση που έχει προσδιοριστεί άνω των 100 εκ. ευρώ.
Επιπρόσθετα όμως ενέχει ο κίνδυνος να προκαλέσει παρεμβάσεις της Κομισιόν καθώς αλλάζει τα δεδομένα του έργου.
Όπως σημειώνουν, σε ανακοίνωσή τους οι βουλευτές Θεσσαλονίκης, «το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται στη Θεσσαλονίκη η Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και ομάδα ευρωβουλευτών, για να ελέγξουν την πρόοδο του έργου. Στην περίπτωση που το ΚΑΣ λάβει απόφαση κατά της κατασκευής του σταθμού, ή, ακόμη και της κατασκευής του με άλλον τρόπο από αυτόν που προβλέπει η μελέτη, αυτό σημαίνει αλλαγή της Μελέτης Κόστους Οφέλους του έργου.
Στην περίπτωση αυτή, οι εξελίξεις στην πορεία της κατασκευής του μετρό θα είναι δραματικές, ενώ δεν αποκλείεται η επιτροπή που θα δει την αλλαγή, να ζητήσει επιστροφή των πόρων που διατέθηκαν για το έργο, κάτι που θα βαρύνει αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο».
Όσοι παρακολουθούν τα έργα μετρό θυμίζουν τι συνέβη στον Κεραμεικό στην Αθήνα, όπου για να μην επιστραφούν τα χρήματα προς την ΕΕ, όταν αποφασίστηκε να καταργηθεί ο σταθμός η Αττικό Μετρό κατασκεύασε σταθμό πάρκινγκ.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης υπεραμύνεται της απόφασης για εισαγωγή του θέματος στο ΚΑΣ, υποστηρίζοντας ότι η πρόταση του δήμου δεν μεταβάλλει σε τίποτα τη βασική του θέση και μετρό και αρχαία.
Τονίζει μάλιστα ότι όσοι προβάλλουν αντιρρήσεις, είτε επί της ουσίας είτε επί της διαδικασίας της πρότασης του δήμου, είναι αυτοί που για κάποιο λόγο που αφορά τα οικονομικά ή κομματικά τους συμφέροντα είχαν αποφασίσει από καιρό να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων το πραγματικό συμφέρον της πόλης.
«Η στάση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που ουσιαστικά πλέον προτείνει την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με το αν ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής απλά εμπαίζει τους πολίτες και κοροϊδεύει τους φορείς, βάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε επιτροπές όπου η γνώμη τους ...απλά δεν λαμβάνεται υπόψη.
Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς σταθμό στη Βενιζέλου δεν γίνεται κύριε Μπουτάρη. Αυτό το τεκμηριώνουν τόσο η διεθνής εμπειρία, όσο και η επιστημονική γνώση που τα 17.000 μέλη του ΤΕΕ/ΤΚΜ αποκτούν μετά από πέντε χρόνια σπουδών στο πολυτεχνείο» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του ΤΕΕ Μακεδονίας.
απο το newmoney.gr
Το σήριαλ με τις αρχαιότητες στην περιοχή κρατά 2,5 χρόνια, φαίνεται όμως ότι παρά την
καθήλωση του έργου εξακολουθεί να προκαλεί επιπλοκές, καθώς αρνητική απόφαση του ΚΑΣ θα βάλει οριστικά ταφόπλακα στο σταθμό.
Η συζήτηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, προωθείται με απόφαση της υπηρεσιακής υπουργού Πολιτισμού κ. Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα, προκαλεί δε μεγάλα ερωτηματικά την στιγμή που είχε αποφασιστεί η απόσπαση των αρχαίων για την κατασκευή του σταθμού και εν συνεχεία η επανατοποθέτηση και ανάδειξή τους σε ποσοστό άνω του 85%.
Τώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης προτείνει προς το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Υποδομών τη δημιουργία επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου στην συμβολή των οδό Εγνατίας και Βενιζέλου, χωρίς παρεμβάσεις στα αρχαία.
Αμφισβητεί συγχρόνως την αναγκαιότητα του σταθμού στο επίμαχο σημείο και αφήνει στο μέλλον την κατασκευή του εάν και εφόσον λυθεί το θέμα με την προστασία των αρχαιοτήτων της Βυζαντινής περιόδου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για την πρόταση που εκπόνησε με σχετική μελέτη ο δήμος Θεσσαλονίκης, ήταν ενημερωμένοι από τις αρχές του καλοκαιριού και είχαν συμφωνήσει οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Πολιτισμού κύριοι Σπίρτζης και Ξυδάκης.
Ωστόσο, η απόφαση του δήμου Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι έπιασε στον «ύπνο» την Αττικό Μετρό η οποία εμφανίζεται να ενημερώθηκε για την επικείμενη συνεδρίαση μόλις πρόσφατα.
Προκαλεί συγχρόνως ένα νέο πονοκέφαλο την ώρα που η εταιρεία πασχίζει να λύσει τον γόρδιο δεσμό της κατασκευής του έργου που παίρνει συνεχείς αναβολές λόγω του ρευστού πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος.
Όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν η Αττικό Μετρό, τυχόν ακύρωση του σταθμού θα αφήσει ακάλυπτο συγκοινωνιακά ένα μεγάλο κομμάτι του επιβατικού κοινού της πόλης (65.000 επιβάτες) και θα διαταράξει την τεχνική αλληλουχία μεταξύ των σταθμών (των γεννητριών της ΔΕΗ, των ηλεκτρομηχανολογικών κ.α).
Ακόμη και αλλαγή σχεδιασμού θα προκαλέσει σημαντική οικονομική επιβάρυνση που έχει προσδιοριστεί άνω των 100 εκ. ευρώ.
Επιπρόσθετα όμως ενέχει ο κίνδυνος να προκαλέσει παρεμβάσεις της Κομισιόν καθώς αλλάζει τα δεδομένα του έργου.
Όπως σημειώνουν, σε ανακοίνωσή τους οι βουλευτές Θεσσαλονίκης, «το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται στη Θεσσαλονίκη η Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και ομάδα ευρωβουλευτών, για να ελέγξουν την πρόοδο του έργου. Στην περίπτωση που το ΚΑΣ λάβει απόφαση κατά της κατασκευής του σταθμού, ή, ακόμη και της κατασκευής του με άλλον τρόπο από αυτόν που προβλέπει η μελέτη, αυτό σημαίνει αλλαγή της Μελέτης Κόστους Οφέλους του έργου.
Στην περίπτωση αυτή, οι εξελίξεις στην πορεία της κατασκευής του μετρό θα είναι δραματικές, ενώ δεν αποκλείεται η επιτροπή που θα δει την αλλαγή, να ζητήσει επιστροφή των πόρων που διατέθηκαν για το έργο, κάτι που θα βαρύνει αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο».
Όσοι παρακολουθούν τα έργα μετρό θυμίζουν τι συνέβη στον Κεραμεικό στην Αθήνα, όπου για να μην επιστραφούν τα χρήματα προς την ΕΕ, όταν αποφασίστηκε να καταργηθεί ο σταθμός η Αττικό Μετρό κατασκεύασε σταθμό πάρκινγκ.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης υπεραμύνεται της απόφασης για εισαγωγή του θέματος στο ΚΑΣ, υποστηρίζοντας ότι η πρόταση του δήμου δεν μεταβάλλει σε τίποτα τη βασική του θέση και μετρό και αρχαία.
Τονίζει μάλιστα ότι όσοι προβάλλουν αντιρρήσεις, είτε επί της ουσίας είτε επί της διαδικασίας της πρότασης του δήμου, είναι αυτοί που για κάποιο λόγο που αφορά τα οικονομικά ή κομματικά τους συμφέροντα είχαν αποφασίσει από καιρό να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων το πραγματικό συμφέρον της πόλης.
«Η στάση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που ουσιαστικά πλέον προτείνει την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με το αν ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής απλά εμπαίζει τους πολίτες και κοροϊδεύει τους φορείς, βάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε επιτροπές όπου η γνώμη τους ...απλά δεν λαμβάνεται υπόψη.
Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς σταθμό στη Βενιζέλου δεν γίνεται κύριε Μπουτάρη. Αυτό το τεκμηριώνουν τόσο η διεθνής εμπειρία, όσο και η επιστημονική γνώση που τα 17.000 μέλη του ΤΕΕ/ΤΚΜ αποκτούν μετά από πέντε χρόνια σπουδών στο πολυτεχνείο» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση του ΤΕΕ Μακεδονίας.
απο το newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου