Σε χρόνο-ρεκόρ δυόμισι ωρών και με κόστος μόλις 70 ευρώ μπορεί πλέον να δημιουργηθεί μια νέα ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη επιχείρηση, αξιοποιώντας την υπηρεσία one stop shop, την οποία μεταξύ άλλων προσφέρει και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ).
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Kiriakidoub@makthes.gr
Η λειτουργία της εν λόγω υπηρεσίας, όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης, αποτελεί πολύ θετικό βήμα για την πάταξη της γραφειοκρατίας και την εξοικονόμηση χρημάτων, καθώς μέχρι σήμερα για τη σύσταση μιας επιχείρησης απαιτούνταν περίπου 20 εργάσιμες ημέρες και 500-600 ευρώ.
“Από την εφαρμογή του μέτρου μέχρι σήμερα έχουν συσταθεί από την υπηρεσία μίας στάσης του ΕΕΘ έξι από τις 35 εταιρείες που έχουν εξυπηρετηθεί σε όλη τη χώρα”, ανέφερε ο κ. Ζορπίδης, προσθέτοντας ότι ο χρόνος-ρεκόρ του επιμελητηρίου είναι δυόμισι ώρες και αφορά δύο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του real estate.
Τα προβλήματα
Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι το εν λόγω μέτρο παρουσιάζει πρακτικά και ουσιαστικά προβλήματα:
- Από το μέτρο εξαιρούνται οι ατομικές επιχειρήσεις, αλλά και οι ΟΕ και οι Ε.Ε., για τις οποίες απαιτείται ειδική αδειοδότηση, όπως για παράδειγμα τουριστικά γραφεία, φροντιστήρια, εταιρείες υγειονομικού ενδιαφέροντος κτλ. Σε περίπου δύο μήνες εκτιμάται ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο και οι ατομικές επιχειρήσεις, ενώ πρόταση του ΕΕΘ είναι να ενταχθούν και οι εταιρείες που απαιτούν ειδικές αδειοδοτήσεις, προσκομίζοντας μια υπεύθυνη δήλωση ότι πληρούν όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας, όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στη συνέχεια ο αρμόδιος φορέας θα πρέπει να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους προκειμένου να ελέγξει τη νομιμότητά τους.
- Τα επιμελητήρια δεν είναι συνδεδεμένα on line με το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ και η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω φαξ και τηλεφώνων, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει πολύ τις διαδικασίες. Και αυτό το πρόβλημα εκτιμάται ότι θα λυθεί τους επόμενους μήνες.
“Αν αντιμετωπιστούν και τα παραπάνω θέματα, η επιχειρηματικότητα θα απεμπλακεί εντελώς από τις αγκυλώσεις και την εκμετάλλευση των επιτήδειων, που έχουν στήσει βιομηχανία πλουτισμού, χαρακωμένοι πίσω από την πολυνομία και την απαιτούμενη γραφειοκρατία”, υπογράμμισε ο κ. Ζορπίδης.
Για τη διαδικασία της υπηρεσίας μίας στάσης και με στόχο την απλούστευση των γραφειοκρατικών απαιτήσεων και την εξυπηρέτηση των μελών του το ΕΕΘ έχει εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους που ασχολούνται με τις εγγραφές στο μητρώο του, οι οποίοι αναλαμβάνουν για λογαριασμό των επιχειρήσεων τη διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών για την εγγραφή τους στην εφορία και τον ΟΑΕΕ, τη δημοσίευση του καταστατικού στο οικείο πρωτοδικείο, καθώς και την είσπραξη όλων των σχετικών τελών απεμπλέκοντας τους ενδιαφερόμενους από πολυήμερη ταλαιπωρία. “Φροντίζουμε μάλιστα και την έκδοση ΑΦΜ και ΑΜΚΑ σε όσους δεν διαθέτουν”, σημείωσε ο ίδιος.
Πιστοποίηση και στα ΚΕΠ
Και τα ΚΕΠ θα μπορούν να λειτουργούν ως υπηρεσία μίας στάσης για τη σύσταση ομόρρυθμων και ετερόρρυθμων εταιρειών (κάθε μορφής) που δεν απαιτούν συμβολαιογραφικό έγγραφο, εφόσον λάβουν τη σχετική πιστοποίηση, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση. Φορέας πιστοποίησης των ΚΕΠ ορίζεται η γενική γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών, ενώ ο φορέας πιστοποίησης των ΚΕΠ διατηρεί ηλεκτρονικό μητρώο όπου καταχωρούνται τα πιστοποιημένα ΚΕΠ.
Ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία επιχείρησης
Οι ενδιαφερόμενοι για τη σύσταση ΟΕ ή ΕΕ προσκομίζουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, καθώς και τα δικαιολογητικά εκπροσώπησης.
Γίνεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών.
Αρχίζει η ηλεκτρονική καταχώρηση. Τα στοιχεία που καταχωρούνται κατά σειρά είναι:
- νομική μορφή,
- εξουσιοδότηση,
- καταχώρηση στοιχείων υπεύθυνου επικοινωνίας,
- έλεγχος ΑΦΜ υπεύθυνου,
- εισαγωγή στοιχείων μελών εταιρείας και έλεγχος ΑΦΜ μελών,
- επιβεβαίωση στοιχείων μελών φυσικών ή νομικού προσώπου,
- προετοιμασία αίτησης για καταχώρηση στο ΓΕΜΗ,
- είσπραξη ειδικού τέλους εγγραφής,
- έλεγχος επωνυμίας και διακριτικού τίτλου,
- προεγγραφή στο ΓΕΜΗ,
- έλεγχος φορολογικών ενημεροτήτων με βάση το ΑΦΜ,
- έλεγχος ασφαλιστικών ενημεροτήτων ΟΑΕΕ,
- έλεγχος ασφαλιστικών ενημεροτήτων ΙΚΑ.
Η αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα είναι πολύ δυσκολο να ιδρυθεί και να επιβιώσει μία μικρή επιχείρηση. Εγώ ίδρυσα τη δική μου πριν μερικά χρόνια και τον τελευταίο χρόνο με τον κορωνοιό αντιμετωπίζω πολύ δύσκολες καταστάσεις. Ευτυχώς έχω δίπλα μου την εταιρεία που με βοήθησε από το ξεκίνημα μέχρι και τώρα που μου παρέχει λογιστικές υπηρεσίες και με συμβουλεύει για διάφορα θέματα που προκύπτουν https://www.revivalsa.com/logistikes-ypiresies-w-50933
ΑπάντησηΔιαγραφή