Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

"Σκαρφαλώνουν" ξανά οι τιμές των containerships - Τα τελευταία deals αγοραπωλησιών

Του Γιώργου Γεωργίου

H επάνοδος των ναύλων στην αγορά μεταφοράς containers, μετά από μία προσωρινή διόρθωση το προηγούμενο διάστημα, συμπαρασύρει - σταδιακά - ξανά ανοδικά τις τιμές των μεταχειρισμένων βαποριών.

"Βλέπουμε αρκετά deals τις τελευταίες ημέρες και οι τιμές παίρνουν πάλι την ανιούσα" λέει στο Capital.gr ναυλομεσίτης. Το ενδιαφέρον, όπως λέει, εστιάζεται σε μικρά feeders, χωρητικότητας 1.700 TEUs, αλλά και στα

μεγαλύτερα baby panamaxes, χωρητικότητας 4.000 - 4.500 TEUs.

Ενδεικτικά, ένα βαπόρι, χωρητικότητας 1.700 TEUs και κατασκευής 2008, πουλήθηκε από fund με έδρα τις ΗΠΑ, σε βιετναμέζικα ενδιαφέροντα, έναντι 28 εκατ. δολαρίων, τίμημα που θεωρείται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό.

Σε ένα άλλο παράδειγμα, ένα baby panamax δεκαετίας "άλλαξε χέρια" τις τελευταίες ημέρες για 65 εκατ. δολάρια, κι ενώ μέχρι πρότινος η τιμή για ένα πλοίο αυτού του τύπου διαμορφωνόταν στα 60 εκατ. δολάρια.

Αυτή η επαναφορά των τιμών σε υψηλά επίπεδα έρχεται μετά από μία απότομη υποχώρηση στις αξίες, στη διάρκεια του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία της VesselsValue, καταγράφηκαν μειώσεις από 0,7% έως και 11,4%, εν συγκρίσει με τον Οκτώβριο, σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικίες των πλοίων.

Τα ελληνικά deals

Ιδιαίτερα δραστήριοι στην αγορά μεταχειρισμένων containerships είναι φέτος και οι Έλληνες εφοπλιστές, παρότι δεν έχουν και τους μεγαλύτερους στόλους του κλάδου διεθνώς.

Συγκεκριμένα, οι ελληνικές ναυτιλιακές φέρεται να έχουν αγοράσει περίπου 30 containerships, δαπανώντας 636,5 εκατ. δολάρια, με βάση τα δεδομένα της VesselsValue. (στοιχεία μέχρι μέσα Δεκεμβρίου).

Σύμφωνα με την ίδια πηγή πληροφόρησης, στο ενδεκάμηνο του 2021 άλλαξαν ιδιοκτήτη 348 containerships σε παγκόσμιο επίπεδο, με τα συνολικά επενδυτικά κεφάλαια να εκτιμώνται σε 10,23 δισ. δολάρια. Πέρυσι, οι εφοπλιστές είχαν αγοράσει 187 βαπόρια και 151 το 2019.

Σε ένα από τα τελευταία deals των Ελλήνων, η Contships Management, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα, φέρεται να αγόρασε δύο containerships, χωρητικότητας 957 TEUs έκαστο. Η εταιρεία, η οποία έκλεισε εσχάτως και κάποιες πολυετείς ναυλώσεις, δραστηριοποιείται αποκλειστικά στα containerships, ελέγχοντας 40 πλοία αυτού του τύπου.

Αρκετές συμφωνίες αγοραπωλησιών έχουν συνάψει φέτος, μεταξύ άλλων, η Tsakos Shipping & Trading της οικογένειας Τσάκου, η Danaos Corp. του Γιάννη Κούστα, η Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη, η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου και άλλα μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού.

Στην παγκόσμια αγορά, τα deals που αναφέρουν όλοι οι ναυλομεσίτες την τελευταία εβδομάδα αφορούν τις πωλήσεις των "COSCO Kawasaki" (χωρητικότητας 4.334 TEUs και κατασκευής 2010), έναντι 65 εκατ. δολαρίων και "Atlantic Solli" (χωρητικότητας 2.007 TEUs και κατασκευής 2008), έναντι 26 εκατ. δολαρίων.

capital.gr/oikonomia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου