Τα συμπτώματα του νέου κοροναϊού στην παγκόσμια οικονομία άρχισαν να γίνονται πολύ γρήγορα ορατά, αφού η επιδημία ξέσπασε στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, αλλά και έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και καταναλωτές πρώτων υλών του πλανήτη.
Το βαρύ πλήγμα στην Κίνα, αλλά και η ταχεία εξάπλωση του Covid-19 εκτός κινεζικών συνόρων οδηγεί τη
μία μετά την άλλη τις μεγάλες επιχειρήσεις να εκδίδουν προειδοποιήσεις για τα έσοδα και τα κέρδη τους.
Σε ανάλυσή της η WSJ παρουσιάζει ποιοι κλάδοι πλήττονται περισσότερο.
Αερομεταφορές
Μεγάλες αεροπορικές κυρίως της Ασίας και της Ευρώπης έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή δραστικά μέτρα μείωσης κόστους μετά την ακύρωση πτήσεων προς την Κίνα και τον περιορισμό των δρομολογίων τους προς άλλες χώρες, όπως η Ιταλία.
Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων διεθνώς καταγρα΄φουν πτώση 15% σε σχέση με τα επίπεδα στα οποία κινούνταν πριν ξεσπάσει η επιδημία.
Αυτοκινητοβιομηχανία
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα, την κορυφαία αγορά οχημάτων στον κόσμο, έκανα βουτιά 92% στις πρώτες 16 ημέρες του Φεβρουαρίου. Ωστόσο το πρόβλημα δεν σταματά εκεί. Αρκετές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει για προβλήματα στην παραγωγή τους καθώς δεν μπορούν εύκολα να εισάγουν αναγκαία εξαρτήματα από την Κίνα.
Τεχνολογία
Η ζήτηση για έξυπνα κινητά, υπολογιστές και άλλα γκάτζετ συρρικνώνεται αισθητά, καθώς μεγάλες αγορές της Ασίας και της Ευρώπης κατεβάζουν ταχύτητα. Ακόμη ισχυρότερο είναι το πλήγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το αποτέλεσμα είναι κολοσσοί όπως η Apple και η Microsoft να υποβαθμίζουν τους οικονομικούς στόχους τους. Σημαντικότατες πιέσεις δέχονται και οι κατασκευαστές επεξεργαστών. Η IDC προβλέπει πτώση 2,3% στον όγκο πωλήσεων των έξυπνων κινητών φέτος. Με βάση την τελευταία της πρόβλεψη θα πωληθούν 64 εκατ. λιγότερες συσκευές σε σχέση με την πρόβλεψη του Νοεμβρίου. Αναμένει επίσης πτώση 9% στις πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών.
Εξόρυξη και επεξεργασία μετάλλων
Η απότομη πτώση στις τιμές των εμπορευμάτων εξαιτίας της απομάκρυνσης των επενδυτών από το ρίσκο, αλλά και η επιβράδυνση της ζήτησης για βασικά μέταλλα θέτει ισχυρές πιέσεις στον κλάδο. Σημειώνεται ότι από τις αρχές του έτους η τιμή του χαλκού έχει μειωθεί 10%, του σιδηρομεταλλεύματος καταγράφει πτώση 5,4% και του ψευδαργύρου έχει υποχωρήσει κάτω από τα 2.000 δολάρια ανά τόνο για πρώτη φορά από το 2016.
Ναυτιλία
Η θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων κατεβάζει απότομα ταχύτητα, με αρκετά δρομολόγια από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική προς την Κίνα, τον μεγαλύτερο εξαγωγέα προϊόντων μεταποίησης και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πρώτων υλών. Ακόμη και έαν δεν είχαμε εξάπλωση του ιού εκτός κινεζικών συνόρων, το γεγονός ότι ο «δράκος» νοσεί θα ήταν από μόνο του μία σοβαρή σκιά για τον κλάδο.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου