“Ουάσιγκτον και Άγκυρα βρίσκονται διαρκώς σε προστριβές.
Γι’αυτό οι Αμερικανοί επιζητούν την Ελλάδα ως εταίρο ασφάλειας στην ανατολική Μεσόγειο”, αναφέρει σε άρθρο της με τίτλο “οι ΗΠΑ ενισχύουν τη στρατιωτική παρουσία τους στην
Ελλάδα”, η εφημερίδα Handelsblatt.
Τα προηγούμενα χρόνια η Ελλάδα επένδυσε πολύ στην ανοικοδόμηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Δημιουργήθηκαν νέοι μόλοι, νηοδόχοι και ανοίχτηκαν νέοι χώροι ελλιμενισμού, ώστε τώρα πλέον να μπορούν να μπαίνουν στην Αλεξανδρούπολη και μεγάλα φορτηγά”.
Η Handelsblatt, αναφέρει ότι “οι επενδύσεις εκατομμυρίων αναμένεται να αποδώσουν. Φέτος το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού.
Οι Αμερικανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και έχουν πολλά σχέδια για την Αλεξανδρούπολη.
Ο Geoffrey Pyatt, ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, επιθεώρησε πολλές φορές τους προηγούμενους μήνες τις εγκαταστάσεις του λιμανιού. Ο διπλωμάτης μιλάει με ενθουσιασμό για τις “μεγάλες δυνατότητες” της πόλης.
Πριν από μία εβδομάδα η ελληνική Βουλή επικύρωσε με μεγάλη πλειοψηφία τη στρατιωτική συμφωνία με τις ΗΠΑ. Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για στενότερη συνεργασία των δύο χωρών και ενίσχυση της αμερικανικής στρατιωτικής παρουσίας. Μεταξύ άλλων, προβλέπει την ανακατασκευή των ήδη χρησιμοποιούμενων από τους Αμερικανούς βάσεων πολεμικού ναυτικού και πολεμικής αεροπορίας στην Κρήτη.
Ο κόλπος της Σούδας στα Χανιά είναι η μοναδική βάση του αμερικανικού στόλου στην ανατολική Μεσόγειο που μπορεί να δεχτεί αεροπλανοφόρα. Επιπλέον, οι ΗΠΑ μπορούν τώρα να χρησιμοποιήσουν και δύο ακόμα αεροπορικές βάσεις, δηλαδή τις βάσεις της Λάρισας στην κεντρική Ελλάδα και του Στεφανοβίκειου στον Βόλο.
Και η Αλεξανδρούπολη προστίθεται ως νέο σημείο ελλιμενισμού του μεσογειακού στόλου των ΗΠΑ.
Οι αμερικανοί στρατιωτικοί θέλουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι ως βάση του στόλου και κόμβο επιχειρήσεων στην περιοχή των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης. Υπέρ της Αλεξανδρούπολης συνηγορούν οι καλές συγκοινωνιακές συνδέσεις.
Η πόλη βρίσκεται στηνΕγνατία Οδό, που ως ο σημαντικότερος ανατολικο-δυτικός οδικός άξονας της Ελλάδας συνδέει τα τουρκικά σύνορα με την Αδριατική, και στη σιδηροδρομική διαδρομή, που οδηγεί από τη Θεσσαλονίκη στην Τουρκία.
Μια άλλη σιδηροδρομική διαδρομή οδηγεί στη Βουλγαρία. Επιπλέον, σχεδιάζονται νέες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, από την Αλεξανδρούπολη στα βουλγαρικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, Βάρνα και Μπουργκάς. Η Βουλγαρία αποτελεί έναν από τουςσημαντικότερους συμμάχους των ΗΠΑ στη Ν.Α. Ευρώπη.
Στην Αλεξανδρούπολη όμως οι Αμερικανοί δεν έχουν μόνο στρατιωτικά ενδιαφέροντα.
Η ελληνική επιχείρηση Gastrade σχεδιάζει εκεί πλωτό τέρμιναλ για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Ένα τάνκερ αερίου, που θα λειτουργεί ως σταθμός διακίνησης και θα μπορεί να περιλάβει 170.000 κυβικά μέτρα LNG λέγεται ότι θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο 18 χλμ. Έξω από τηνΑλεξανδρούπολη.
Από εκεί το αέριο θα μεταφέρεται υποθαλάσσια στην ξηρά και θα διοχετεύεται σε δύο αγωγούς. Ο πρώτος θα οδηγεί δυτικά προς την Αδριατική και στη συνέχεια στην Ιταλία”, γράφει η γερμανική εφημερίδα.
Γι’αυτό οι Αμερικανοί επιζητούν την Ελλάδα ως εταίρο ασφάλειας στην ανατολική Μεσόγειο”, αναφέρει σε άρθρο της με τίτλο “οι ΗΠΑ ενισχύουν τη στρατιωτική παρουσία τους στην
Ελλάδα”, η εφημερίδα Handelsblatt.
Τα προηγούμενα χρόνια η Ελλάδα επένδυσε πολύ στην ανοικοδόμηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Δημιουργήθηκαν νέοι μόλοι, νηοδόχοι και ανοίχτηκαν νέοι χώροι ελλιμενισμού, ώστε τώρα πλέον να μπορούν να μπαίνουν στην Αλεξανδρούπολη και μεγάλα φορτηγά”.
Η Handelsblatt, αναφέρει ότι “οι επενδύσεις εκατομμυρίων αναμένεται να αποδώσουν. Φέτος το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία διαχείρισης του λιμανιού.
Οι Αμερικανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και έχουν πολλά σχέδια για την Αλεξανδρούπολη.
Ο Geoffrey Pyatt, ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, επιθεώρησε πολλές φορές τους προηγούμενους μήνες τις εγκαταστάσεις του λιμανιού. Ο διπλωμάτης μιλάει με ενθουσιασμό για τις “μεγάλες δυνατότητες” της πόλης.
Η Αλεξανδρούπολη συμβολίζει μια αλλαγή παραδείγματος της αμερικανικής πολιτικής στην ανατολική Μεσόγειο.Από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 η Τουρκία ήταν ο σημαντικότερος εταίρος ασφάλειας των ΗΠΑ σ’ αυτήν την γειτονιά του κόσμου. Αυτό αρχίζει να αλλάζει από τότε που ο τούρκος Πρόεδρος Ρ.Τ.Ερντογάν επιζητεί να συμπράξει με τον επικεφαλής του Κρεμλίνου Βλαντιμίρ Πούτιν.
Πριν από μία εβδομάδα η ελληνική Βουλή επικύρωσε με μεγάλη πλειοψηφία τη στρατιωτική συμφωνία με τις ΗΠΑ. Η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για στενότερη συνεργασία των δύο χωρών και ενίσχυση της αμερικανικής στρατιωτικής παρουσίας. Μεταξύ άλλων, προβλέπει την ανακατασκευή των ήδη χρησιμοποιούμενων από τους Αμερικανούς βάσεων πολεμικού ναυτικού και πολεμικής αεροπορίας στην Κρήτη.
Ο κόλπος της Σούδας στα Χανιά είναι η μοναδική βάση του αμερικανικού στόλου στην ανατολική Μεσόγειο που μπορεί να δεχτεί αεροπλανοφόρα. Επιπλέον, οι ΗΠΑ μπορούν τώρα να χρησιμοποιήσουν και δύο ακόμα αεροπορικές βάσεις, δηλαδή τις βάσεις της Λάρισας στην κεντρική Ελλάδα και του Στεφανοβίκειου στον Βόλο.
Και η Αλεξανδρούπολη προστίθεται ως νέο σημείο ελλιμενισμού του μεσογειακού στόλου των ΗΠΑ.
Οι αμερικανοί στρατιωτικοί θέλουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι ως βάση του στόλου και κόμβο επιχειρήσεων στην περιοχή των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης. Υπέρ της Αλεξανδρούπολης συνηγορούν οι καλές συγκοινωνιακές συνδέσεις.
Η πόλη βρίσκεται στηνΕγνατία Οδό, που ως ο σημαντικότερος ανατολικο-δυτικός οδικός άξονας της Ελλάδας συνδέει τα τουρκικά σύνορα με την Αδριατική, και στη σιδηροδρομική διαδρομή, που οδηγεί από τη Θεσσαλονίκη στην Τουρκία.
Μια άλλη σιδηροδρομική διαδρομή οδηγεί στη Βουλγαρία. Επιπλέον, σχεδιάζονται νέες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, από την Αλεξανδρούπολη στα βουλγαρικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, Βάρνα και Μπουργκάς. Η Βουλγαρία αποτελεί έναν από τουςσημαντικότερους συμμάχους των ΗΠΑ στη Ν.Α. Ευρώπη.
Στην Αλεξανδρούπολη όμως οι Αμερικανοί δεν έχουν μόνο στρατιωτικά ενδιαφέροντα.
Η ελληνική επιχείρηση Gastrade σχεδιάζει εκεί πλωτό τέρμιναλ για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Ένα τάνκερ αερίου, που θα λειτουργεί ως σταθμός διακίνησης και θα μπορεί να περιλάβει 170.000 κυβικά μέτρα LNG λέγεται ότι θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο 18 χλμ. Έξω από τηνΑλεξανδρούπολη.
Από εκεί το αέριο θα μεταφέρεται υποθαλάσσια στην ξηρά και θα διοχετεύεται σε δύο αγωγούς. Ο πρώτος θα οδηγεί δυτικά προς την Αδριατική και στη συνέχεια στην Ιταλία”, γράφει η γερμανική εφημερίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου