Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Γιατί ναυαγεί ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης

Ποιος δάκτυλος κρύβεται πίσω από το διαφαινόμενο ναυάγιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Picture 0 for Γιατί ναυαγεί ο αγωγός Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης

Τελικώς, δεν ήταν ούτε αμερικανικός ούτε ρώσικος ο δάκτυλος, πίσω από το οριστικό, όπως διαφαίνεται, ναυάγιο του αγωγού Μπουργκάς - Αλεκξανδρούπολης. Ο τουρκικός παράγοντας, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ήταν ο βασικός ανασχετικός λόγος, που οδήγησε στην σχεδόν ολική αναστολή του project.

Από τη στιγμή που η Τουρκία ελέγχει τα στενά του Βοσπόρου και κατά συνέπεια την ναυσιπλοΐα στην περιοχή, είχε κι έχει τη δυνατότητα να επιβάλει τη θέληση της στα ενεργειακά ζητήματα. Αλλιώς, καθιστά ακόμη δυσκολότερη τη διέλευση των τάνκερς από τα Στενά και εκτοξεύει την τιμή του αργού πετρελαίου στα ύψη.

Το μεγάλο αυτό πλεονέκτημα αξιοποίησε και τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, για μια ακόμη φορά, και πέτυχε το σκοπό της. Ο αγωγός, ο οποίος εξαρχής εναντιώνονταν στα συμφέροντα της, ουσιαστικά οδηγείται σε απόσυρση. Το project συρρικνώνεται σε σημαντικό βαθμό ή για την ακρίβεια, σε τόσο, ώστε να εξελίσσεται σε αμελητέα ποσότητα. Η Ελλάδα δίνει αυτή τη στιγμή μια μάχη οπισθοφυλακής, για να το κρατήσει ζωντανό, ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες στο μέλλον, αλλά όλα δείχνουν ότι τα πράγματα είναι μάλλον δεδομένα κι αρνητικά.

Εξάλλου, εγκρίθηκε χθες χθες από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την ηλεκτροδότηση των δεξαμενών αποθήκευσης πετρελαίου του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.

Η έγκριση δόθηκε με απόφαση του γεν. γραμματέα του υπουργείου, Α. Ανδρεόπουλου, ενώ το ΥΠΕΚΑ είχε ήδη εγκρίνει, από τον Ιούλιο του 2010 την περιβαλλοντική προμελέτη για τον ίδιο τον αγωγό.

Σύμφωνα με πηγές της ενεργειακής αγοράς η χθεσινή απόφαση εκλαμβάνεται ως μήνυμα της ελληνικής κυβέρνησης με αφορμή τις αναφορές περί απόσυρσης της Ρωσίας από το σχέδιο, οι οποίες διαψεύστηκαν, αλλά και την εκκρεμότητα από την πλευρά της Βουλγαρίας αναφορικά με την έγκριση της αντίστοιχης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Η ηλεκτροδότηση των δεξαμενών θα γίνει με κατασκευή γραμμής υψηλής τάσης μήκους 5,6 χιλιομέτρων, από τη βιομηχανική περιοχή του Άβαντα Αλεξανδρούπολης, όπου χωροθετούνται οι δεξαμενές μέχρι την υφιστάμενη γραμμή μεταφοράς Αλεξανδρούπολη - Προβατώνας। Προβλέπεται επίσης η κατασκευή υποσταθμού. Η ισχύς των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων στις δεξαμενές θα είναι 19 μεγαβάτ. Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή και έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

πηγη:www.voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου