Σε περικοπές εξόδων έχουν προχωρήσει εννέα στους 10 Έλληνες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 6 στους 10, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010.
Το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει την μείωση της αγοραστικής δύναμης του.
Ενδεικτικό είναι ότι το δ τρίμηνο του 2010 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατέγραψε βουτιά εννέα μονάδων και έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης. Χαμηλότερα βρίσκονται μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία με 45 μονάδες.
Μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία και τις απαντήσεις του δείγματος ούτε το τρέχον έτος διαγράφεται ευοίωνο, αφού το 83% των Ελλήνων δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011.
Στην Ευρώπη, ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι ακόμα χειρότερο, καθώς ένας στους τέσσερις αναφέρει πως δεν του απομένουν έσοδα.
Η Οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα, που του περισσεύουν, ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.
Η εργασιακή ασφάλεια κατέχει και αυτή πολύ υψηλό ποσοστό ανησυχίας (36%), αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς, που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία, που έφτασε το 12,4%, στο 3ο τρίμηνο του 2010.
Πάντως ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τον τελευταίο καιρό βρίσκονται στη διεθνή επικαιρότητα για τα προβλήματα της οικονομίας τους, όπως είναι η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ιρλανδία, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.
Στην αντίπερα όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία σημείωσε από τις μεγαλύτερες ανόδους (83 μονάδες έναντι 77, το περασμένο τρίμηνο), επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, που σημειώνει τους τελευταίους μήνες.
Ο Δείκτης έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας
Η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, το 4ο τρίμηνο του 2010, έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας, καθώς οι ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση εξανεμίστηκαν στα τέλη του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης μπορεί να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες, αλλά έπεσε 2 μονάδες, σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους (1ο τρίμηνο) και επιπλέον, υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος, σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο.
Η κλιμακούμενη ανησυχία για την ανεργία, η έλλειψη νέων επενδύσεων και εργασιών και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και στο ηλεκτρικό δημιουργεί δυσοίωνο κλίμα παγκοσμίως.
«Οι καταναλωτές σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο ήταν πιο απαισιόδοξοι στο κλείσιμο του 2010 σε σχέση με το ξεκίνημά του. Η οικονομική σταθερότητα παραμένει εύθραυστη και τα σημάδια δείχνουν πως η οριστική έξοδος από την κρίση παραμένει ακόμα αρκετά μακριά», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Η παρατεταμένη οικονομική ύφεση έχει επηρεάσει τους περισσότερους κλάδους και έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στις παγκόσμιες αγορές» πρόσθεσε.
Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες, αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών, που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη, τα τελευταία χρόνια, δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική ο δείκτης βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμα χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας, που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες.
«Πολλές χώρες της Δύσης προετοιμάζονται για έναν ακόμη δύσκολο χρόνο. Παρόλο που κάποιες από αυτές δεν βρίσκονται επίσημα σε περίοδο ύφεσης, η αυξημένη ανεργία και τα μέτρα λιτότητας, έχουν αναγκάσει πολλούς καταναλωτές να συνεχίζουν την περικοπή των εξόδων τους και να παραμένουν επιφυλακτικοί στις αγορές τους», σημείωσε η Ματίνα Μπάδα.
πηγη marketbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου