Οι Ισπανοί ανακοίνωσαν ότι διαθέτουν το 30,33% του μετοχικού κεφαλαίου του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου της Γερμανίας.
Ξεπερνώντας το όριο του 30%, η ACS δεν είναι πλέον υποχρεωμένη να καταθέσει μια καλύτερη προσφορά για την απόκτηση νέων μεριδίων. Στόχος της ωστόσο παραμένει να φθάσει στο 50%. Και εάν δεν συμβεί κάτι θεαματικό, όπως μια ενδεχόμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ο στόχος των Ισπανών θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.
Εξυγίανση μέσω τεμαχισμού της Hochtief;
Οι εργαζόμενοι στη Hochtief διαδηλώνουν κατά της εξαγοράς από την ACS.Η διεύθυνση του γερμανικού ομίλου και το σωματείο των εργαζομένων χαρακτηρίζουν την διαδικασία εχθρική εξαγορά και την απορρίπτουν. Και αυτό γιατί ενώ η Hochtief θεωρείται μια υγιής κατασκευαστική επιχείρηση, η ACS είναι υπερχρεωμένη. Οι Γερμανοί φοβούνται ότι ο ισπανικός όμιλος θα προσπαθήσει να αυτοεξυγιανθεί μέσω του τεμαχισμού της Hochtief. Όχι μόνο, όπως θα υπογραμμίσει ο αναλυτής της επενδυτικής εταιρείας Silvia Quandt Research, Ραλφ Γκρενερμάιερ: «Η όλη εξέλιξη καταδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε αναζήτηση νέων εξαγορών που θα αυξήσουν τα κέρδη τους. Η ACS διακρίνει στην Hochtief τη δυνατότητα να απαλλαγεί από τα χρέη της αλλά και να διασφαλίσει καλύτερες αποδόσεις».
Το γερμανικό κλαδικό συνδικάτο των εργαζομένων στις κατασκευές έχει δώσει το πράσινο φως για την εξαγορά της Hochtief, έχοντας προηγουμένως διασφαλίσει από τους Ισπανούς ότι στο εργασιακό δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε έως το 2013.
Περισσότερες συγχωνεύσεις το 2011
Μεγαλύτερη κινητικότητα στις συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών αναμένεται το 2011.Ενώ το 2010 η κινητικότητα στο πεδίο των εξαγορών επιχειρήσεων ήταν στη Γερμανία μάλλον ασήμαντη, το 2011 αναμένεται να αλλάξουν τα πράγματα. Ραλφ Γκρενερμάιερ εκτιμά ότι φέτος θα σημειωθούν περισσότερες συγχωνεύσεις και στη Γερμανία. Με την «ανάγνωση» αυτή συμφωνεί και ο Ούλριχ Κάτερ. Ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας DeKabank αποδίδει την απροθυμία των επιχειρήσεων για μεγάλα άλματα στο μεγάλο ρίσκο. «Μια προφανής εξήγηση είναι φυσικά ότι στο παρελθόν η χρηματοδότηση μιας εξαγοράς ήταν συνδεδεμένη με υψηλά δάνεια είτε από τράπεζες είτε από τους επενδυτές. Και αυτές οι δυνατότητες χρηματοδότησης δεν υπάρχουν εν μέσω στης χρηματοπιστωτικής κρίσης ή λίγο μετά από αυτήν», υποστηρίζει ο κ. Κάτερ.
Πέραν τούτου, προσθέτει ο οικονομολόγος, κατά τη διάρκεια της κρίσης οι επιχειρηματίες έπαθαν και έμαθαν, πρώτα να λογαριάζουν σωστά και ύστερα να αγοράζουν.
Σε κάθε περίπτωση, το 2011 θα είναι διαφορετικό. Και όλα δείχνουν ότι η επόμενη εξαγορά θα έχει ως κεντρικό ήρωα την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen που μετά την ανάληψη της Porsche θα επεκτείνει το ενδιαφέρον της στις εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών.
Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης
deutsche welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου