Νέες ομαδοποιήσεις αγορών και νέα ακρωνύμια αρχίζουν να κάνουν όλο και πιο συχνά την εμφάνισή τους σε αναλύσεις και εκθέσεις για τις διεθνείς αγορές. Αλλά και νέα επενδυτικά προϊόντα που βασίζονται στις νέες αυτές ομαδοποιήσεις, με την εκτίμηση (ή τη φιλοδοξία) ότι θα καταφέρουν να κάνουν ακόμα πιο αισθητή την... παρουσία τους την επόμενη δεκαετία.
Οι αγορές CIVETS, ήτοι της Κολομβίας, της Ινδονησίας, του Βιετνάμ, της Αιγύπτου, της Τουρκίας και της Νοτίου Αφρικής, εκτιμάται ότι τηρουμένων των αναλογιών έχουν τις προϋποθέσεις για να «συμπεριφερθούν» στο παγκόσμιο στερέωμα όπως και οι αγορές των BRICs (Βραζιλία, Ινδία, Ρωσία, Κίνα).
Μία άλλη ομαδοποίηση αγορών που φαίνεται να κερδίζει έδαφος τελευταία είναι οι επονομαζόμενες “Next 11” και αποτελείται από τις Νότια Κορέα, Μεξικό, Ινδονησία, Τουρκία, Φιλιππίνες, Αίγυπτο, Βιετνάμ, Πακιστάν, Νιγηρία, Μπαγκλαντές και Ιράν.
Είναι ενδεικτικό ότι η Castlestone Management στο Λονδίνο έχει ήδη συστήσει fund ενεργής διαχείρισης που περιλαμβάνει και τις 11 αυτές αγορές, ενώ πριν από το τέλος του έτους αναμένεται να τεθεί σε διαπραγμάτευση και το Easy ETF της γαλλικής BNP Paribas, στο οποίο ωστόσο για λόγους ρευστότητας θα συμπεριλαμβάνονται 8 από τις 11 αγορές.
Τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο, όσο και ως επένδυση, το concept των BRICs «δούλεψε» αποτελεσματικά, υπεραποδίδοντας έναντι όλων σχεδόν των επενδύσεων από τότε που συνελήφθη ως ιδέα, σχολίασε πρόσφατα στους «FT» ο διαχειριστής του νέου fund της Castlestone, Arrash Zafari. Χαρακτηρίζει μάλιστα τις “Next 11” ως μία ομάδα από «μικρές Ινδίες» και εκτιμά ότι προσφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες που δεν είναι πια διαθέσιμες στις BRICs.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Goldman Sachs και «πατέρας» του όρου «BRICs», Jim O΄ Neill, παραδέχεται ότι η συγκεκριμένη ομαδοποίηση αφενός δεν επιδιώκει να θέσει ένα «αντίπαλο δέος» απέναντι στα BRICs, αφετέρου αποτελεί μία απάντηση σε «επίμονα» ερωτήματα όπως «γιατί αυτές οι τέσσερις (BRICs) και όχι η Ινδονησία, η Τουρκία ή το Μεξικό»; «Θεωρώ ότι τα BRICs είναι αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά δεν θα μπορούσα να πω το ίδιο και για τις “Next 11” αγορές».
Αναφορικά με το fund της Castlestone, ο Jim O’Neill σχολιάζει ότι «πρόκειται προφανώς για μία έξυπνη κίνηση από πλευράς marketing, με όλους τους δείκτες του Βιετνάμ σε θετικό έδαφος φέτος και διψήφια ποσοστιαία κέρδη στο Ιράν, το Μπαγκλαντές, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, την Τουρκία και τη Νιγηρία».
Ο ίδιος φαίνεται να διαφωνεί με το επιχείρημα του Zafari ότι οι “Next 11” μπορούν να αποδειχθούν μία επικερδής μορφή διαφοροποίησης ενός επενδυτικού χαρτοφυλακίου. «Οι 11 αυτές αγορές δεν έχουν μεγάλη συσχέτιση μεταξύ τους, όπως δεν έχουν στενή συσχέτιση και με τον υπόλοιπο κόσμο», σχολιάζει χαρακτηριστικά, αν και αναγνωρίζει ότι «από επενδυτική σκοπιά πράγματι προσφέρουν κάποιες ευκαιρίες».
Η «πατρότητα» του όρου CIVETS αποδίδεται στον διευθύνοντα σύμβουλο της HSBC, Michael Geoghegan, που κάνει λόγο για «λαμπρό μέλλον» σε αυτές τις έξι αγορές. Ο επικεφαλής παγκόσμιας επενδυτικής στρατηγικής της HSBC Global Asset Management, Philip Poole, επιβεβαιώνει ότι η έναρξη λειτουργίας ενός fund βασισμένου στις CIVETS είναι πράγματι μεταξύ των επιλογών που εξετάζει για το επόμενο έτος. Και χαρακτηρίζει αυτές τις αγορές ως μία ενδιάμεση «περιοχή» που έρχεται να ανταποκριθεί στο επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται μεταξύ των δύο άκρων, τα οποία οριοθετούν από τη μία πλευρά οι BRICs και από την άλλη οι «περιφερειακές» αγορές.
Σε αυτή τη «διαμάχη των ακρωνυμίων», απάντηση έρχεται να δώσει ο Jerome Booth, επικεφαλής ανάλυσης της Ashmore Investment Management, επινοώντας τον όρο CEMENT. Με αυτόν περιγράφει τις Χώρες σε Αναδυόμενες Οικονομίες που Αποκλείονται από τη Νέα Ορολογία (Countries in Emerging Markets Excluded by New Terminology) και εξηγεί με ένα λογοπαίγνιο ότι «για να χτίσεις έναν τοίχο χρειάζεσαι και τούβλα (BRICs) και τσιμέντο (CEMENT)».
«Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί να επενδύσει κάποιος μόνο σε 11 ή σε 4 χώρες» δηλώνει χαρακτηριστικά. Αν και αναγνωρίζει ότι οι τεχνητές ομαδοποιήσεις αγορών, όπως οι έννοιες των BRICs, CIVETS ή “Next 11”, βοηθούν τους επενδυτές να προσανατολιστούν, θεωρεί ότι η καλύτερη λύση είναι η αναζήτηση των ευκαιριών, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται.
πηγη:capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου