Tου Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr
Ακόμη περισσότερο βουλιάζουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς στο πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου πουλήθηκαν μόλις 3.101 νέα ΙΧ έναντι 6.222 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 50,2%. Ωστόσο, τα περσινά αποτελέσματα ήταν ήδη πολύ πεσμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2008 καθώς τον 9ο μήνα του 2009 διατέθηκαν περίπου 11.900 αυτοκίνητα ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2008 πουλήθηκαν σχεδόν 19.000 νέα ΙΧ. Αν λοιπόν τα αποτελέσματα του 2010 συγκριθούν με τα αντίστοιχα του 2008 η πτώση που καταγράφει η αγορά ανέρχεται σε 65%. Η κατάρρευση των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και τους επόμενους μήνες αν δεν ληφθούν μέτρα στήριξης θα αποτελέσει ουσιαστικά το τέλος για χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου, κάποιους εισαγωγείς αλλά και χιλιάδες εργαζομένους. Οσον αφορά στα αναλυτικά αποτελέσματα του πρώτου 15ημέρου του Σεπτεμβρίου στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Opel με 294 πωλήσεις νέων ΙΧ, η Toyota με 282, η VW με 248, η Hyundai με 227 και η Ford με 193 πωλήσεις οχημάτων.
Ωστόσο, ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στις εταιρείες που στο πρώτο 15νθήμερο κατάφεραν να έχουν αύξηση στις πωλήσεις τους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και μάλιστα με ένα εντυπωσιακό ποσοστό ανόδου. Ειδικότερα, η BMW σημείωσε αύξηση 65,7%, η Citroen 55,6%, η Hyundai 24% και η Daihatsu 24% τη στιγμή που το ποσοστό πτώσης των υπολοίπων εταιρειών κυμαίνονταν από 10,9 έως και 100%.
Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς στην ?Η?, το πρώτο 15ήμερο του Σεπτεμβρίου υπάρχουν οι παραδοσιακοί πελάτες που αφορούν στους νέους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας τους οποίους οι γονείς ανταμείβουν για την επιτυχία τους με κάποιο νέο ή μεταχειρισμένο ΙΧ...
Ραγδαίες εξελίξεις
Το γεγονός πως πολλοί εισαγωγείς έχουν υιοθετήσει ελαστικές μορφές εργασίας στους υπαλλήλους τους είναι γνωστό εδώ και μήνες, όπως επίσης και πως έχουν μπει λουκέτα σε 2.000 καταστήματα, αλλά και πως χιλιάδες εργαζόμενοι του κλάδου έχουν μείνει άνεργοι.
Ωστόσο, η πρόσφατη δημοσιοποίηση της πιθανής επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης και οι αοριστίες από διάφορα κυβερνητικά στελέχη μπορεί να αποβεί μοιραία για ολόκληρο τον κλάδο επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στην ?Η?. Μάλιστα συνεχίζοντας αναφέρουν πως δεν υπήρχε τίποτα χειρότερο που μπορούσε να γίνει τη δεδομένη στιγμή, καθώς οι λιγοστοί υποψήφιοι αγοραστές περιμένουν τόσο την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης όσο και την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις.
Ραντεβού
Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την κυβερνητική πολιτική (αύξηση ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας, αύξηση στα καύσιμα και τεκμήρια) απέναντι στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και τους χρήστες έχουν οδηγήσει σε δραματική μείωση των πωλήσεων τόσο στα καινούρια όσο και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Ωστόσο, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες εισαγωγείς έχει ξεφύγει εκτός συνόρων και κάποια εργοστάσια ήδη κάλεσαν τους συνεργάτες που έχουν στην Ελλάδα, καθώς η πτώση των πωλήσεων μείωσε πάρα πολύ τις νέες παραγγελίες.
Με πλαστά έγγραφα
Ενα νέο δεδομένο έχει παρουσιαστεί σχεδόν σε όλες τις Διευθύνσεις Μεταφορών και αφορά στην προσκόμιση πλαστών εγγράφων κατά τη διαδικασία μεταβίβασης κυρίως των φθηνών Ι.Χ.
Το άκρως ανησυχητικό που έχουν διαπιστώσει ακόμη και οι διευθυντές των Διευθύνσεων Μεταφορών έχει να κάνει με το γεγονός πως κλείνουν συνεχώς εμπορίες αυτοκινήτων και φοβούνται μερικοί από αυτούς ότι δεν θα διστάσουν να παρανομήσουν με κάθε τρόπο, ώστε να εισπράξουν όσον το δυνατόν περισσότερα μετρητά και έπειτα να εξαφανιστούν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου