Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Ποια επαγγέλματα αντέχουν στην κρίση

Λογιστές-φοροτεχνικοί, κατασκευαστές ιστοσελίδων, ψυχολόγοι, η παροχή υπηρεσιών outsourcing (ανάθεση εργασιών σε τρίτους) και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ορισμένα από τα ελάχιστα επαγγέλματα και κλάδους που παρουσιάζουν σημάδια αντοχής στην οικονομική κρίση. Ορισμένοι εξ αυτών μάλιστα γνωρίζουν άνθηση, καθώς οι συνθήκες και τα νέα δεδομένα που συνεπάγεται η κρίση απέβησαν ευνοϊκά γι αυτούς. Για παράδειγμα, το τελευταίο διάστημα ανθούν επαγγέλματα που παρέχουν υπηρεσίες outsourcing, καθώς πολλές πλέον επιχειρήσεις, κυρίως οι μικρομεσαίες, καταργούν ορισμένα τμήματά τους και αναθέτουν σε τρίτους π.χ. το μάρκετινγκ ή το λογιστήριο.
Όπως επισημαίνει στη “Μ” ο λογιστής-φοροτεχνικός, Γιάννης Αριζάνης, το εν λόγω φαινόμενο ήταν έντονο πέρυσι. Οι μικρομεσαίες εταιρείες, προκειμένου να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη, απολύουν τα δύο ή τρία άτομα που είχαν στο λογιστήριο και συνεργάζονται με φοροτεχνικά γραφεία. “Εφαρμόζουν δηλαδή τη βασική οικονομική αρχή, το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το μικρότερο δυνατό κόστος”, υπογραμμίζει, προσθέτοντας ότι όντως σημειώνεται κινητικότητα στο επάγγελμα του λογιστή, ωστόσο παράλληλα ο όγκος δουλειάς έχει ανέβει έως και 50%, εξαιτίας του διαρκώς μεταβαλλόμενου φορολογικού τοπίου. “Πελάτες έχουμε, χρήματα δεν βλέπουμε όμως”, σημειώνει ο κ. Αριζάνης, υπογραμμίζοντας το πρόβλημα των πληρωμών και της ρευστότητας που ταλανίζει την αγορά.

Νέα ιδέες γεννά η κρίση
Η κρίση γεννά νέες ανάγκες, λέει από την πλευρά της η επικεφαλής της νεοσύστατης εταιρείας A.I.D.A., Αΐντα Νίκα. Μετά από πολυετή ενασχόληση στον τομέα του μάρκετινγκ ως στέλεχος επιχειρήσεων, διαπίστωσε την τάση συρρίκνωσης των τμημάτων μάρκετινγκ στις εταιρείες. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει μια επιχείρηση η οποία θα προσφέρει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, σε χαμηλές τιμές. “Μέχρι στιγμής η ανταπόκριση από την αγορά της Θεσσαλονίκης είναι θετική, ενώ στόχος μας είναι να επεκταθούμε τόσο στην Αθήνα όσο και στις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Μάλιστα υπάρχει η σκέψη να προσφέρουμε και άλλες υπηρεσίες, όπως νομική και οικονομική υποστήριξη”, σημειώνει η ίδια.
Ανοδικές τάσεις καταγράφονται και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων και κατ’ επέκταση και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της 3DS, Δημήτρη Βουδρισλή, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν διέξοδο στην κρίση, αναζητώντας νέους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους και νέες αγορές. “Η κατασκευή ιστοσελίδας και ηλεκτρονικού καταστήματος προσφέρουν λύσεις στις εν λόγω αναζητήσεις τους”, σημειώνει, συμπληρώνοντας ότι πολλά καταστήματα κλείνουν και στη συνέχεια μεταφέρονται στο… διαδίκτυο, με καλύτερα αποτελέσματα, καθώς οι αγορές μέσω ίντερνετ έχουν αυξηθεί.

Κινητικότητα και στα επαγγέλματα ψυχικής υγείας
Κινητικότητα και ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την ψυχική υγεία. Η κρίση -πέρα από τα οικονομικά προβλήματα που προκάλεσε- έγινε αιτία εμφάνισης ψυχολογικών προβλημάτων, όπως το υπερβολικό στρες, η κατάθλιψη και οι κρίσεις πανικού, ενώ παράλληλα έγινε αιτία συγκρούσεων μεταξύ των ζευγαριών.
Η σεξολόγος-σύμβουλος σχέσεων, Γεωργία Γούναρη, αναφέρει ότι η σεξουαλική υγεία και η ευημερία σε μια σχέση επηρεάζονται πολύ από τις συνθήκες ζωής. “Οι άνδρες συχνά συνδέουν τη δουλειά με τον ανδρισμό τους. Συνεπώς μια ενδεχόμενη απόλυση ή μείωση μισθού εκλαμβάνεται ως πλήγμα στον ανδρισμό τους και αντιδρούν με απομάκρυνση από τη σύντροφό τους, η οποία από την πλευρά της αισθάνεται ότι κλονίζεται ο ρόλος του άνδρα και στρεσάρεται. Η κρίση έγινε αιτία να πληγεί η ποιότητα στη σχέση του ζευγαριού”, υπογραμμίζει η ίδια.
Από την πλευρά της η ψυχολόγος Κρίστη Πασαλίδου κάνει λόγο για άγχος, κατάθλιψη και κρίσεις πανικού που προκαλούνται από την ανασφάλεια και την ανησυχία για το μέλλον. Όπως λέει, σημειώνεται μεγαλύτερο ενδιαφέρον πλέον από τον κόσμο για ψυχολογική υποστήριξη, ωστόσο η έλλειψη ρευστότητας δεν ευνοεί τη μακροπρόθεσμη θεραπεία.


* Συνεργεία αυτοκινήτων, καταστήματα επιδιορθώσεων ρούχων και τσαγκαράδικα αντιστέκονται στην κρίση. Δεδομένου ότι οι καιροί δεν ευνοούν νέες αγορές, οι καταναλωτές κρατούν τα παλιά, επιδιορθώνοντάς τα.

πηγη:Της Μπέττυς Κυριακίδου
Kiriakidoub@makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου