Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

Η Εταιρεία Ψεύτικου «Κρέατος» του Μπιλ Γκέιτς Καταρρέει καθώς η Αξία της Πέφτει

Η εταιρεία ψεύτικου «κρέατος» του Μπιλ Γκέιτς έχει δει την αξία της να καταρρέει μετά από σπατάλη κεφαλαίων επενδυτών σε παράξενες σταυροφορίες.

Παρόλο που κάποτε θεωρούνταν το μέλλον της τροφής, η Impossible Foods τώρα παλεύει για τη

συνάφειά της, και τα πράγματα δεν πάνε καλά.

Η γιγαντιαία εταιρεία εναλλακτικού κρέατος υποστηρίζεται από τον Γκέιτς, άλλους δισεκατομμυριούχους παγκοσμιοποιητές, βαθύπλουτα ξένα κεφάλαια όπως η Temasek, και ελίτ του Χόλιγουντ.

Ωστόσο, παρά τους τεράστιους πόρους της, η αποτίμησή της από 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια κατέρρευσε στα 1,5 δισεκατομμύρια μέχρι τον Μάιο, σύμφωνα με την PM Insights.

Αυτό σημαίνει πτώση 80%.

Και πηγές από το εσωτερικό λένε ότι η πτώση της εταιρείας δεν οφείλεται μόνο σε κακές επιχειρηματικές αποφάσεις, αλλά είναι αυτοπροκλητή.

Στην κορύφωσή της, η Impossible Foods φέρεται να προετοιμαζόταν για μια εκρηκτική δημόσια προσφορά αξίας άνω των 10 δισεκατομμυρίων.

Αντ’ αυτού, πέρασε τον χρόνο της ξεκινώντας νομικές διαμάχες που τώρα φαίνεται να αποξένωσαν τους ίδιους τους καταναλωτές που ήλπιζε να προσελκύσει.

Η μεγαλύτερη αποτυχία ήταν ένας «πόλεμος» για εμπορικό σήμα με μια μικρή εταιρεία γυμναστικής, που ίσως μείνει στην ιστορία ως μία από τις χειρότερες καταστροφές δημοσίων σχέσεων στην εταιρική ιστορία.

Η Impossible X, μια μάρκα υγείας και γυμναστικής που ξεκίνησε ο επιχειρηματίας Τζόελ Ράνιον το 2010, κατείχε 18 ομοσπονδιακά εμπορικά σήματα πολύ πριν η Impossible Foods εισέλθει στην αγορά.

Αυτό, όμως, δεν εμπόδισε τον γίγαντα του ψεύτικου «κρέατος» να εξαπολύσει μια ολοκληρωτική νομική επίθεση.

Η εταιρεία, όχι μόνο κατοχύρωσε το «Impossible» για ψεύτικο «κρέας», αλλά υπέβαλε αιτήσεις για δικαιώματα σε σχεδόν κάθε κατηγορία βρώσιμου προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων αυτών που παραδοσιακά προορίζονται για ζωικά τρόφιμα.

Σύμφωνα με το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ, η Impossible Foods έχει υποβάλει σχεδόν 50.000 εμπορικά σήματα σε μία μόνο κατηγορία (029: «τρόφιμα ζωικής προέλευσης») — μια παράξενη κίνηση για μια εταιρεία που δεν παράγει καν ζωικά προϊόντα.

Όταν ο Ράνιον αντέδρασε με επιστολή παύσης και αποχής, η Impossible Foods απάντησε μηνύοντάς τον προσωπικά, προσπαθώντας να κατασχέσει τα προϋπάρχοντα εμπορικά του σήματα.

Οι επικριτές δεν κράτησαν πίσω.

«Φαίνεται σαν κίνηση ελιτιστικού αλαζόνα», είπε ένας σχολιαστής.

Ακόμα και ο βίγκαν influencer Ριτς Ρολ κατηγόρησε τη συμπεριφορά της εταιρείας ως «εταιρικό εκφοβισμό».

Τον Δεκέμβριο, ο ίδιος ο Ράνιον ανέφερε στο X ότι η μάχη είναι ένα σύγχρονο Δαβίδ εναντίον Γολιάθ, κατηγορώντας την πολυδισεκατομμυριούχα εταιρεία ότι προσπαθεί να συντρίψει την επιχείρησή του μέσω νομικής εκφοβισμού.

Το 9ο Εφετείο επανέφερε την υπόθεση το 2023, και τώρα είναι προγραμματισμένη για δίκη τον Νοέμβριο.

Και στο διαδίκτυο, χρήστες όπως ο Μάικ Τσερνόβιτς επισημαίνουν το προφανές: αυτό δεν είναι καινοτομία, είναι νομικός πόλεμος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Impossible Foods χρησιμοποιεί τη δικαστική οδό ως επιχειρηματική στρατηγική.

Το 2022, η εταιρεία μήνυσε τον ανταγωνιστή της στον τομέα της τεχνολογίας τροφίμων, Motif FoodWorks, για τη χρήση μιας πρωτεΐνης αίμης που ονομάζεται HEMAMI, ισχυριζόμενη ότι παραβίαζε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Impossible.

Η Motif αντεπιτέθηκε, αποκαλώντας τη μήνυση αβάσιμη προσπάθεια μονοπωλίου.

Τελικά, η Impossible Foods απλώς εξαγόρασε την Motif, αποκτώντας τόσο την τεχνολογία όσο και το ταλέντο.

Παρά τα δισεκατομμύρια σε χρηματοδότηση και τις εγκρίσεις από την παγκοσμιοποιητική ελίτ, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης των Ηνωμένων Εθνών και της «φιλικής προς το κλίμα» γρήγορης έγκρισης από τον FDA, οι καταναλωτές ποτέ δεν αγκάλιασαν πραγματικά τα υπερ-επεξεργασμένα, βασισμένα στη σόγια απομιμήματα «κρέατος».

Η ζήτηση κατέρρευσε ακριβώς τη στιγμή που η Impossible Foods διπλασίαζε τις νομικές επιθέσεις και την επέκταση για λόγους ματαιοδοξίας.

Τώρα, με την αποτίμησή της σε ελεύθερη πτώση, το εμπορικό της σήμα λεκιασμένο από αντιανταγωνιστικές μηνύσεις, και με ανεξάρτητες φιγούρες όπως ο Ράνιον να κερδίζουν έδαφος στο διαδίκτυο, η αυτοκρατορία της εταιρείας φαίνεται πιο εύθραυστη από ποτέ.

Η επερχόμενη δίκη για το εμπορικό σήμα μπορεί να καθορίσει περισσότερα από το ποιος κατέχει τη λέξη «Impossible».

Μπορεί να θέσει ένα προηγούμενο για το πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι βαθύπλουτοι γίγαντες τροφιμων χρησιμοποιώντας το νομικό σύστημα ως όπλο εναντίον μικρών επιχειρήσεων.

Και αν η Impossible Foods κερδίσει, μην εκπλαγείτε αν περισσότερες «woke» εταιρείες τροφιμων ακολουθήσουν το παράδειγμά της, εξαλείφοντας τον ανταγωνισμό όχι με καλύτερα προϊόντα, αλλά με δικαστικές αγωγές.

Προς το παρόν, ο Ράνιον παραμένει αψηφιστικός.

«Θέλουν να κλέψουν τη μάρκα που έχτισα και να με θάψουν σε νομικά έξοδα», έγραψε.

«Αλλά δεν υποχωρώ».

Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές παρακολουθούν.

Πολλοί θέτουν ένα δύσκολο ερώτημα: Μας προσφέρουν αυτοι οι γίγαντες του ψεύτικου «κρέατος» λύσεις, ή απλώς προσπαθούν να καταβροχθίσουν τον ανταγωνισμό?

 slaynews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου